Outlander I Ogólne - Demontaż zawieszenia tylnego
kazma - 11-06-2020, 21:26 Temat postu: Demontaż zawieszenia tylnego Witam.
Czy ktoś demontował całe zawieszenie tylne aby dostać się do belki tylnej?
Ja utknąłem na fazie demontażu piasty z ramienia zwrotnicy, nie idzie jej wyciągnąć przy pomocy ściągacza. Wszystko jest poodkręcane, kolejny pomysł jest taki żeby spróbować wyciągnąć pół oś ze zwrotnicy a jak to się nie uda to zdjąć obie zwrotnice z półosią i dyfrem. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to ruszyć ewentualnie jak zdjąć pół oś ? Posiłkuję się serwisów ką ale nie uwzględnili tam że za 16 lat ktoś będzie się przy tym dłubał
Pioter_86 - 12-06-2020, 22:13
W zależności od szczęścia różnie może się to skończyć.
Ja musiałem pociąć kątówką większość śrub i kilka wahaczy ze względu na stojące śruby w tulejach.
Czasami nawet indukcja i 6 kg młot nie daje rady wyrwać półośki i trzeba szukać całości z odzysku.
luk2501 - 14-06-2020, 19:25
Możesz odkręcić wał napędowy, zaciski, odpiąć linki ręcznego i zdemontować całość z dyfrem i kpl wahaczy. Jak będzie na zewnątrz wszystko to będzie łatwiejszy dostęp do śrub. Przerabiałem już taki egzemplarz jeden amortyzator został w wahaczu bo nie poszła śruba a drugi dało się odkręcić. Jak już było wszystko na zewnątrz to tylko śruba amortyzatora nie poszła reszta bez problemu tzn zapuszczone wszytko penetrantem dobry klucz i porządna rura grubościenna metrowej długości.
Fighter001 - 26-06-2020, 23:24
Zdejmowałem ostatnio wahacz wzdłużny żeby wymienić w nim tuleje i nie było większych problemów. Jedynie śruba która trzyma ten wahacz tzw. Dogbone zapiekła się w tulei i trzeba było ciąć (ta do regulacji zbieżności), reszta poszła ok. Miałem wymienić też wahacz w kształcie banana profilaktycznie ale jak zobaczyłem gdzie jest śruba przy wózku to nie ryzykowałem bo jak by się urwała to trzeba rwać wózek. Z tego co widziałem to piasta jest zespolona z tym dużym wahaczem a łożysko jest wprasowywane a nie jak w innych autach wymienne razem z piastą.
starzec 00 - 06-07-2020, 22:59
kazma, jeżeli półoś nie wychodzi od strony koła to wysuń ją od strony dyfra, serwisówka uwzględnia taką opcję.
kazma - 17-07-2020, 09:52
Póki co dyfer z całą półosią został zdjęty , belka wyszła i poszła do piaskowania. Cały tył mam już praktycznie wyczyszczony. Teraz zabezpieczenie coo var na miejsca gdzie rdza nie odeszła.
elektro254 - 16-01-2021, 12:31 Temat postu: sanki Ja w przyszłym tygodniu będę wymieniał sanki/belkę + wahacze na tyle (wyrwane ucho wahacza).
Kupiony zamiennik prawdopodobnie z Chin (na allegro obecnie mają tego dużo i 4razy taniej niż pospawane stare), wygląda rewelacyjnie.
Dam znać po wymianie czy wszystko ok.
|
|
|