Pajero IV - Pytanie o silniki benzynowe Pajero IV
Czarecki - 29-06-2020, 20:03 Temat postu: Pytanie o silniki benzynowe Pajero IV Na początek chciałbym się przywitać - Dzień dobry.
Jest to mój pierwszy post na tym forum oraz pierwszy temat. Mam pytanie odnośnie silników benzynowych w Pajero IV. Auto to rozpatruję jako jedną z opcji dużej terenówki za jakich czas,(2 lata) jako drugiego auta, więc z uwagi na to, że auto mi się podoba od dłuższego czasu, a diesle odpadają bo się na nich sparzyłem i użytkuję benzyny od lat kilkunastu i jestem zadowolony, założyłem temat. Przeglądałem Wasze forum od dłuższego czasu ale 95% użytkowników i tematów jest o ropniakach. Interesują mnie motory 3,5 litra. Na pewno ze względu na roczniki w jakie będę celował 2013---->pewnie wchodzą w grę tylko araby. Jest bardzo mało informacji w necie o tych silnikach (albo źle szukam). Czy konfiguracja 190km , 212 km 202 km bo i takie widziałem, to jest ten sam silnik czy są tam różne motory? Czy jest to silnik godny polecenia? Z wieloma bolączkami? Jeśli szukam auta z tym motorem 3,5 to jest to gdi? Czy nie? Czy polecacie jakiś silnik benzynowy w Pajero?Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuję, jak ktoś pochyli się nad odpowiedzią
Nobody 1 - 15-08-2020, 13:57
Cześć,
Ja latam na benzynie 3.5 v6 (bez turbo) oznaczenie GLS V6 , 190 KM. rocznik 2017 (arab).
Spalanie pomiędzy 12.5-13.6 w trasie do 100km/h, miasto 16.5, na krótkim odcinku na zimno 24 litry/100 km. 190 KM jak dla mnie moc wystarczająca , nie jest zawalidrogą, powyżej 160km/h trzepie lusterkami .
pozdrawiam
elegalant - 02-09-2020, 09:54
Jeśli masz możliwość to zdecydowanie wybierz 3.8 spalanie podobne a auto jest mocniejsze. W cięższym terenie jest duża różnica.
Keemt - 09-05-2021, 22:46
Cześć, a jak z gazowaniem tych silników?
GregSz - 14-02-2023, 11:01
Może się komuś ta wiedza przyda, więc trochę popiszę z perspektywy rynku "arabskiego". Pajero IV był oferowany w 3 wersjach silnikowych v6: 3.0 , 3.5 i 3.8.
3.0 w podstawowej wersji wyposażenia ze skrzynią 5AT, bez diff-locka
3.5 kiedyś ze skrzynią 4AT, ostatnio 5AT, głównie bez diff-locka
3.8 ze skrzynią 5AT, z diff-lockiem
Co do usterkowości:
- zrobiłem 50.000km Miśkiem 3.5 i wymieniłem raz akumulator i raz tarcze hamulcowe
- zrobiłem 130.000 km Miśkiem 3.8 i raz wymieniłem tarcze hamulcowe
Tyle w temacie awaryjności
Spalanie - autostradowo 120km/h - średnio 13.5l zarówno wersja 3.5 jak i 3.8; najniższe osiągnięte 11.2 na autostradzie przy utrzymywanie stałej prędkości 100km/h.
Teoretycznie produkcję Miśka zakończono w 2020 roku, miejscowi dilerzy nadal mają jednak w sprzedaży resztki zapasów placowych.
Większość Miśków eksploatowanych czy to w ZEA czy w Katarze to samochody rodzinne z przebiegami autostradowymi - rzadko widać kogoś upalającego na pustyni, to raczej domena Nissanów, wszelkiej maści Toyot i Wranglerów.
|
|
|