 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pytanie o silniki benzynowe Pajero IV |
Autor |
Wiadomość |
Czarecki
Nowy Forumowicz
Auto: SSY Tivoli, Fiat Tipo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2020 Posty: 1 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-06-2020, 20:03 Pytanie o silniki benzynowe Pajero IV
|
|
|
Na początek chciałbym się przywitać - Dzień dobry.
Jest to mój pierwszy post na tym forum oraz pierwszy temat. Mam pytanie odnośnie silników benzynowych w Pajero IV. Auto to rozpatruję jako jedną z opcji dużej terenówki za jakich czas,(2 lata) jako drugiego auta, więc z uwagi na to, że auto mi się podoba od dłuższego czasu, a diesle odpadają bo się na nich sparzyłem i użytkuję benzyny od lat kilkunastu i jestem zadowolony, założyłem temat. Przeglądałem Wasze forum od dłuższego czasu ale 95% użytkowników i tematów jest o ropniakach. Interesują mnie motory 3,5 litra. Na pewno ze względu na roczniki w jakie będę celował 2013---->pewnie wchodzą w grę tylko araby. Jest bardzo mało informacji w necie o tych silnikach (albo źle szukam). Czy konfiguracja 190km , 212 km 202 km bo i takie widziałem, to jest ten sam silnik czy są tam różne motory? Czy jest to silnik godny polecenia? Z wieloma bolączkami? Jeśli szukam auta z tym motorem 3,5 to jest to gdi? Czy nie? Czy polecacie jakiś silnik benzynowy w Pajero?Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuję, jak ktoś pochyli się nad odpowiedzią |
|
|
|
 |
Nobody 1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2020 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-08-2020, 13:57
|
|
|
Cześć,
Ja latam na benzynie 3.5 v6 (bez turbo) oznaczenie GLS V6 , 190 KM. rocznik 2017 (arab).
Spalanie pomiędzy 12.5-13.6 w trasie do 100km/h, miasto 16.5, na krótkim odcinku na zimno 24 litry/100 km. 190 KM jak dla mnie moc wystarczająca , nie jest zawalidrogą, powyżej 160km/h trzepie lusterkami .
pozdrawiam |
|
|
|
 |
elegalant
Nowy Forumowicz
Auto: Galant->Outlander->Pajer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2020, 09:54
|
|
|
Jeśli masz możliwość to zdecydowanie wybierz 3.8 spalanie podobne a auto jest mocniejsze. W cięższym terenie jest duża różnica. |
|
|
|
 |
Keemt
Nowy Forumowicz
Auto: OT3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2019 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-05-2021, 22:46
|
|
|
Cześć, a jak z gazowaniem tych silników? |
|
|
|
 |
GregSz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2023 Posty: 2 Skąd: ZEA
|
Wysłany: 14-02-2023, 11:01
|
|
|
Może się komuś ta wiedza przyda, więc trochę popiszę z perspektywy rynku "arabskiego". Pajero IV był oferowany w 3 wersjach silnikowych v6: 3.0 , 3.5 i 3.8.
3.0 w podstawowej wersji wyposażenia ze skrzynią 5AT, bez diff-locka
3.5 kiedyś ze skrzynią 4AT, ostatnio 5AT, głównie bez diff-locka
3.8 ze skrzynią 5AT, z diff-lockiem
Co do usterkowości:
- zrobiłem 50.000km Miśkiem 3.5 i wymieniłem raz akumulator i raz tarcze hamulcowe
- zrobiłem 130.000 km Miśkiem 3.8 i raz wymieniłem tarcze hamulcowe
Tyle w temacie awaryjności
Spalanie - autostradowo 120km/h - średnio 13.5l zarówno wersja 3.5 jak i 3.8; najniższe osiągnięte 11.2 na autostradzie przy utrzymywanie stałej prędkości 100km/h.
Teoretycznie produkcję Miśka zakończono w 2020 roku, miejscowi dilerzy nadal mają jednak w sprzedaży resztki zapasów placowych.
Większość Miśków eksploatowanych czy to w ZEA czy w Katarze to samochody rodzinne z przebiegami autostradowymi - rzadko widać kogoś upalającego na pustyni, to raczej domena Nissanów, wszelkiej maści Toyot i Wranglerów. |
|
|
|
 |
|
|