To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Silniczek krokowy wolnych obrotów

elektryk - 11-07-2020, 23:32
Temat postu: Silniczek krokowy wolnych obrotów
Kończy mi się czas życia silniczka, czasem się przycina w czasie działania i albo gaśnie na wolnych, albo wolne są z przedziału 1500-2000. Jakieś sugestie gdzie kupić i co zamontować? Na allegro jest obdrapana używka za 500zł, ale ten stan nie wróży długiego działania.
Bizi78 - 12-07-2020, 09:03

Możesz zaryzykować nieduże PLN-y u Chińczyka na ali lub te same choć nieco droższa na allegro :wink: .
Choć co do trwałości i jakości się nie wypowiem :? .

elektryk - 13-07-2020, 22:01

Osobiście od Chińczyka z ali kupiłem jedną sztukę. Podziałała może 2 miesiące, aż pewnego dnia silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Po wymianie na dogorywający oryginał, samochód ruszył i tak jeździł jeszcze dwa lata.

Nie wiem co było przyczyną takie działania zamiennika z Chin, wydawał się solidnie wykonany, cewki miał sprawne, nawet miał pewne ulepszenie polegające na tym że te "kanaliki" w których "blokuje się" trzpień to było 6 sztuk, podczas gdy w oryginalnym Mitshusbishi są tylko 3 albo 4.

Zauważyłem że są trzy rodzaje:
#1, U mnie fabrycznie był taki jakby "zabudowany" że "z rurki" wysuwał się trzpień. Jak się zniszczyły prowadnice w tej sztuce co kupiłem razem z samochodem, to kupiłem oryginał ze szrotu od Outlandera i był identyczny.
#2, Wersja z widoczną sprężynką i grzybkiem
#3. Wersja z grzybkiem, z wersji #2, ale z tulejką która zakrywa sprężynkę. Tulejka ma prawie zawsze na zdjęciach kolor brązowy.

Jaka jest różnica i czy są kompatylne PnP?

Bizi78 - 13-07-2020, 22:13

W 2.0 były montowane 3 rodzaje w zależności od okresu produkcji, ale w każdym sprężynka powinna być na wierzchu.




elektryk - 15-07-2020, 00:19

Bizi78 napisał/a:
W 2.0 były montowane 3 rodzaje w zależności od okresu produkcji, ale w każdym sprężynka powinna być na wierzchu.
No to mój był wyjątkowy bo nie miał widocznej sprężynki ;) może kwestia początków produkcji?

Zdjęcie wyciągnięte z aukcji https://allegro.pl/oferta/silniczek-krokowy-mitsubishi-outlander-i-2-0-16v-9129672252 . Ten sam sprzedawca ma "taniej" silniczki ze sprężynkami, więc pewnie te bez sprężynek są jakieś wyjątkowe.

Czy mam w jakiś sposób obawiać się silniczka ze spreżynką? Sam profil "korka" który zatyka przepustnice wydaje się taki sam.

Razorsl - 26-08-2020, 15:19

Podepnę się pod temat. Gdzie kupie silniczek krokowy do Outlandera I...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group