To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Problem z wbiciem biegu R 2.2 did 2013 automat

pitter82 - 03-03-2021, 22:09
Temat postu: Problem z wbiciem biegu R 2.2 did 2013 automat
Witam
MO 3 2.2 did
Miewam problem z biciem biegu R z pozycji P w automacie.
Wchodzi, ale bywa że trzeba użyć do tego trochę siły.
Dzieje się to sporadycznie, zazwyczaj wchodzi bez problemu.
Co może być powodem?

benicjusz - 04-03-2021, 09:56

A czy może zdarza się to gdy auto stoi na pochyłościach?

Jeśli tak, to "pręży" skrzynia blokując wajchę, dlatego nie możesz wyjąc z P na R - w takim przypadku, gdyby pierwszy kolejny bieg byłby D, L, czy 3 również miałbyś problem.

Jeśli to nadal to, to procedura (z każdym automatem) jest taka,
parkując na pochyłości,

- zatrzymujesz się,
- trzymasz hamulec,
- na N,
- ręczny,
- na P.

ruszając, spuszczasz ręczny dopiero gdy przełożysz wajchę na D czy na R w zależności.

A gdy nie to to serwis ;) ))))

pitter82 - 04-03-2021, 10:03

Faktycznie dzieje się to przy przechyle bo parkuję na górce.
Dziękuję za pomoc.

Podpytam jeszcze czy to normalne w tym modelu, że gdy wrzuca się R to czuć takie lekkie szarpnięcie? Może nawet nie jest to szarpnięcie całym autem ale takie stuknięcie w skrzyni. Zdecydowanie słychać/czuć załączenie biegu.

benicjusz - 04-03-2021, 11:31

Zakładam, iż wszelakie zmiany wajchą dokonujesz na postoju wduszając dość mocno hamulec zasadniczy, aby auto nie chciało pełzać na danym biegu przy obrotach jałowych.

Czy stuk jest normalny nie wiem, a moim tego nie ma.

rajan - 04-03-2021, 12:29

benicjusz napisał/a:
Jeśli to nadal to, to procedura (z każdym automatem) jest taka,
parkując na pochyłości,

- zatrzymujesz się,
- trzymasz hamulec,
- na N,
- ręczny,
- na P.

ruszając, spuszczasz ręczny dopiero gdy przełożysz wajchę na D czy na R w zależności.


Można trochę uprościć tą procedurę :) Przecież jak zmieniasz bieg to trzymasz nogę na hamulcu zatem:

- zatrzymujesz się (noga na hamulcu)
- P
- ręczny

Ruszając, znowu noga na hamulcu, puszczasz ręczny i zmieniasz bieg na D.[/quote]

benicjusz - 04-03-2021, 13:49

rajan napisał/a:
Można trochę uprościć tą procedurę :)



Możesz upraszczać jak chcesz, ja pozostanę przy swojej.

Bartek - 05-03-2021, 07:29

Cytat:
Można trochę uprościć tą procedurę

Uproszczenie zadziała pod warunkiem idealnego ręcznego i małego spadku. W realu lepiej nie upraszczać procedury i dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym.

benicjusz - 05-03-2021, 09:27

Bartek napisał/a:
dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym.



o to to ;)

rajan - 05-03-2021, 19:30

Bartek napisał/a:
W realu lepiej nie upraszczać procedury i dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym.


Co Ci da stoczenie? Przecież, jeżeli stoisz na pochyłości, a ręczny trzyma słabo to i tak wszystko stanie na bolcu blokującym skrzynię. Jak się stoczysz będziesz parę zapadek dalej i to tyle. Idea jest taka, żeby ręczny trzymał, a nie skrzynia cały ciężar auta.

Bartek - 08-03-2021, 11:13

rajan napisał/a:
Idea jest taka, żeby ręczny trzymał, a nie skrzynia cały ciężar auta.


Dokładnie tak - i dlatego muszą zostać wybrane wszystkie luzy powodujące stoczenie się samochodu po zaciągnięciu ręcznego (przy najsprawniejszym ręcznym to kilka cm przy spadku typu podjazd do garażu pod domem) i dopiero wtedy wrzucasz P.

rajan - 08-03-2021, 12:59

Jasne :thumbright:
To masz - 23-10-2022, 12:48

Cały odcinek o automatycznej skrzyni biegów jednak załączam odnośniki, w których mowa o zaciąganiu ręcznego:
Tutaj uszkodzona śruba:
https://youtu.be/E1wRjCfgZYA?t=1140
Tu natomiast kilka słów w tej sprawie:
https://youtu.be/E1wRjCfgZYA?t=2000

Przy parkowaniu na płaskim trzymając hamulec zasadniczy zaciągam ręczny, a następnie wybieram P, bez zbędnych ceregieli.
Natomiast parkując na zauważalnych spadkach terenu, od zawsze wybieram N, zaciągam hamulec ręczny, puszczam zasadniczy żeby ręczny "przejął" obciążenie, a dopiero wtedy wybieram P.

Fred.X - 23-10-2022, 14:45

Przecież nawet w instrukcji jest napisana procedura unieruchomienia pojazdu ... :P
benicjusz - 25-10-2022, 16:55

Fred.X napisał/a:
Przecież nawet w instrukcji jest napisana procedura unieruchomienia pojazdu ... :P



prawdziwi faceci nie czytają instrukcji...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group