Outlander I GEN Techniczne - falujące niskie obroty
flower1976 - 29-03-2021, 19:33 Temat postu: falujące niskie obroty Witam. Jestem świeżym użytkownikiem Outlandera z silnikiem 2,0 136km z LPG... Już po zakupie autka zauważyłem niepokojący objaw... na jałowym biegu zaczął mi falować, zapalił mi się check i po sprawdzeniu pokazało błędy P0170 oraz P0125. Czy wina jest po stronie instalacji LPG czy to może coś innego? Oprócz tych objawów samochód jeździ żwawo.
Bzyk_R1 - 29-03-2021, 21:59
Cześć.
Zacznij od zdemontowania i wyczyszczenia przepustnicy. Potem zrób adaptacje, znajdziesz tu na forum instrukcję jak to wykonać. Po wszystkim dobrze byłoby wpiąć się interfejsem w OBD i zobaczyć na programie np Torque jakie masz wartości korekt krótko i długoterminowych. Możliwe że p0170 robi źle ustawione LPG albo nieszczelności w układzie dolotowym. Co do p0125 to wina sondy. Jeżeli błąd wróci po adaptacji przepustnicy to powiem Ci co robić żeby naprawić.
flower1976 - 01-04-2021, 00:29
Dziś sie wziąłem za dokładne oglądanie komory silnika. W obudowie filtra znalazłem założoną kratkę ala plaster miodu już za filtrem. Czy To jest element instalacji gazowej (żeby nie było strzała w filtrze) czy coś innego - bo wydaje mi się że zmniejsza przepływ powietrza (bardzo gęsta kratka).... Dodatkowo okazuje się żę falowanie jest też na benzynie. Jak odpaliłem z rana to falowanie było w granicach 1300-900.... na rozgrzanym i po przełączeniu na gaz faluje w niższym zakresie tak około 300-900 aż do finalnego zgaśnięcia. Podczas jazdy czuć jakby takie mikroszarpnięcia pod pedałem. Oczywiście przepustnicę będę czyścił ale szukałem krokowca... w mojej wersji wychodzi że go brak bo w okolicy przepustnicy nic nie jest zamontowane.... czy w takim razie w moim misiu (4g63) wykonuje się na pewno adaptację? Przepraszam że chaotycznie ale zauważyłem że poprzedni właściciel założył też nowy akumulator.
Bizi78 - 01-04-2021, 08:52
flower1976 napisał/a: | W obudowie filtra znalazłem założoną kratkę ala plaster miodu już za filtrem. |
Jeśli chodzi o przepływomierz, to tak ma kratkę ala plaster miodu.
flower1976 napisał/a: | w mojej wersji wychodzi że go brak bo w okolicy przepustnicy nic nie jest zamontowane.... |
Na pierwszym planie na 3 wkręty z kostką 6 pinową.
flower1976 - 01-04-2021, 09:46
Dzięki za podpowiedzi.... jak to nowy samochód muszę się go nauczyć więc dzięki za wyrozumiałość w kwestii mojej niewiedzy... Na szybko wychodzi że coś musiało się zadziać w przepływce że plaster wepchnęło do obudowy filtra....
Bizi78 - 01-04-2021, 11:09
flower1976 napisał/a: | Na szybko wychodzi że coś musiało się zadziać w przepływce że plaster wepchnęło do obudowy filtra.... |
Najlepiej wrzuć fotkę, np. na www.fotosik.pl i zapodaj linka na forum, bo chyba o czym innym mówimy .
Tak wygląda schemat dolotu w 2.0.
flower1976 - 07-04-2021, 09:35
Minęły święta a ja po pierwszym starciu z miśkiem. To co zrobiłem:
1. Wymienione świece;
2. Wyczyszczona przepustnica, zaadaptowana.
3. Wyczyszczony krokowy;
4. Przejrzany cały układ dolotowy pod kątem szczelności;
5. Podłaczony do egr wężyk który poprzedni właścicel zaślepił na chama śrubką...
6. Wyregulowana linka gazu bo luz miała nie miłosierny.
Silnik pracuje o niebo lepiej, falowania na niskich już nie ma (przynajmniej narazie odpukać) jednak po przejechaniu tak 40 km wywaliło CE z kodem p0170.
I teraz pytanie - czy to tylko regulacja LPG czy brać się za lambdę?
[ Dodano: 09-04-2021, 15:41 ]
Po gazowniku:
Moja instalacja Tartarini... Brak możliwości ręcznej edycji.... Na automatycznej adaptacji wykrywa za mała średnicę dysz wtryskiwaczy gazu.... Niestety jak to piątek - mało czasu. Samochodzik mam odstawić na dłużej następnym razem....
[ Dodano: 08-10-2021, 23:48 ]
Problem rozwiązany. Ze starej instalacji został tylko świeży reduktor tomasetto Nordic. Do tego założony komp KME Nevo, wtryski barracuda. Samochód jeździ na LPG jak na benzynie. Plus spalanie spadło o ok 1,5l
[ Dodano: 06-08-2023, 13:32 ]
Problem falowania na niskich powrócił, dodatkowo czuć woń gazu szczególnie po tankowaniu... ze starych bebechów pozostał AT-09 Nordic oraz butla.... czy dobrze kojarzę że to może padać reduktor?
Bzyk_R1 - 06-08-2023, 13:51
Jak już tyle zmieniłeś to warto było wywalić też reduktor. Do 2.0 136 podejdzie w zasadzie każdy, sporo fajnych opcji ma stag. Być może już nie trzyma ciśnienia bądź jest nieszczelny.
flower1976 - 06-08-2023, 16:35
Patrzyłem raczej na zestaw KME TUR z zaworem. Nawet jakby obciąć deklarowaną moc przez producenta to powinien wystarczyć?
zbychu74 - 06-08-2023, 16:53
Na benzynie i lpg faluje?
Krzyzak - 06-08-2023, 18:28
flower1976 napisał/a: | Patrzyłem raczej na zestaw KME TUR z zaworem. | ja miałem KME Silver i był pancerny - tylko króćce od razu na metalowe zmieniłem (chociaż oryginalne były szczelne)
flower1976 - 07-08-2023, 00:18
zbychu74 napisał/a: | Na benzynie i lpg faluje? |
Faluje na niskich na lpg
Krzyzak - 07-08-2023, 07:55
Jak czujesz zapach gazu, to sprawdź, gdzie jest nieszczelność - ja sobie tester kupiłem, przy okazji parę innych gazów też wykrywa.
Chodzi o coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-gazu-ziemnego-lpg-detektor-wykrywacz-gazow-12850974632
a nie o piankę.
|
|
|