Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
falujące niskie obroty
Autor Wiadomość
flower1976 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-03-2021, 19:33   falujące niskie obroty

Witam. Jestem świeżym użytkownikiem Outlandera z silnikiem 2,0 136km z LPG... Już po zakupie autka zauważyłem niepokojący objaw... na jałowym biegu zaczął mi falować, zapalił mi się check i po sprawdzeniu pokazało błędy P0170 oraz P0125. Czy wina jest po stronie instalacji LPG czy to może coś innego? Oprócz tych objawów samochód jeździ żwawo.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-03-2021, 21:59   

Cześć.

Zacznij od zdemontowania i wyczyszczenia przepustnicy. Potem zrób adaptacje, znajdziesz tu na forum instrukcję jak to wykonać. Po wszystkim dobrze byłoby wpiąć się interfejsem w OBD i zobaczyć na programie np Torque jakie masz wartości korekt krótko i długoterminowych. Możliwe że p0170 robi źle ustawione LPG albo nieszczelności w układzie dolotowym. Co do p0125 to wina sondy. Jeżeli błąd wróci po adaptacji przepustnicy to powiem Ci co robić żeby naprawić.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
flower1976 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-04-2021, 00:29   

Dziś sie wziąłem za dokładne oglądanie komory silnika. W obudowie filtra znalazłem założoną kratkę ala plaster miodu już za filtrem. Czy To jest element instalacji gazowej (żeby nie było strzała w filtrze) czy coś innego - bo wydaje mi się że zmniejsza przepływ powietrza (bardzo gęsta kratka).... Dodatkowo okazuje się żę falowanie jest też na benzynie. Jak odpaliłem z rana to falowanie było w granicach 1300-900.... na rozgrzanym i po przełączeniu na gaz faluje w niższym zakresie tak około 300-900 aż do finalnego zgaśnięcia. Podczas jazdy czuć jakby takie mikroszarpnięcia pod pedałem. Oczywiście przepustnicę będę czyścił ale szukałem krokowca... w mojej wersji wychodzi że go brak bo w okolicy przepustnicy nic nie jest zamontowane.... czy w takim razie w moim misiu (4g63) wykonuje się na pewno adaptację? Przepraszam że chaotycznie ale zauważyłem że poprzedni właściciel założył też nowy akumulator.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-04-2021, 08:52   

flower1976 napisał/a:
W obudowie filtra znalazłem założoną kratkę ala plaster miodu już za filtrem.

Jeśli chodzi o przepływomierz, to tak ma kratkę ala plaster miodu.



flower1976 napisał/a:
w mojej wersji wychodzi że go brak bo w okolicy przepustnicy nic nie jest zamontowane....

Na pierwszym planie na 3 wkręty z kostką 6 pinową.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
flower1976 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-04-2021, 09:46   

Dzięki za podpowiedzi.... jak to nowy samochód muszę się go nauczyć więc dzięki za wyrozumiałość w kwestii mojej niewiedzy... Na szybko wychodzi że coś musiało się zadziać w przepływce że plaster wepchnęło do obudowy filtra....
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-04-2021, 11:09   

flower1976 napisał/a:
Na szybko wychodzi że coś musiało się zadziać w przepływce że plaster wepchnęło do obudowy filtra....

Najlepiej wrzuć fotkę, np. na www.fotosik.pl i zapodaj linka na forum, bo chyba o czym innym mówimy :wink: .
Tak wygląda schemat dolotu w 2.0.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
flower1976 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-04-2021, 09:35   

Minęły święta a ja po pierwszym starciu z miśkiem. To co zrobiłem:
1. Wymienione świece;
2. Wyczyszczona przepustnica, zaadaptowana.
3. Wyczyszczony krokowy;
4. Przejrzany cały układ dolotowy pod kątem szczelności;
5. Podłaczony do egr wężyk który poprzedni właścicel zaślepił na chama śrubką...
6. Wyregulowana linka gazu bo luz miała nie miłosierny.

Silnik pracuje o niebo lepiej, falowania na niskich już nie ma (przynajmniej narazie odpukać) jednak po przejechaniu tak 40 km wywaliło CE z kodem p0170.
I teraz pytanie - czy to tylko regulacja LPG czy brać się za lambdę?

[ Dodano: 09-04-2021, 15:41 ]
Po gazowniku:
Moja instalacja Tartarini... Brak możliwości ręcznej edycji.... Na automatycznej adaptacji wykrywa za mała średnicę dysz wtryskiwaczy gazu.... Niestety jak to piątek - mało czasu. Samochodzik mam odstawić na dłużej następnym razem....

[ Dodano: 08-10-2021, 23:48 ]
Problem rozwiązany. Ze starej instalacji został tylko świeży reduktor tomasetto Nordic. Do tego założony komp KME Nevo, wtryski barracuda. Samochód jeździ na LPG jak na benzynie. Plus spalanie spadło o ok 1,5l

[ Dodano: 06-08-2023, 13:32 ]
Problem falowania na niskich powrócił, dodatkowo czuć woń gazu szczególnie po tankowaniu... ze starych bebechów pozostał AT-09 Nordic oraz butla.... czy dobrze kojarzę że to może padać reduktor?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-08-2023, 13:51   

Jak już tyle zmieniłeś to warto było wywalić też reduktor. Do 2.0 136 podejdzie w zasadzie każdy, sporo fajnych opcji ma stag. Być może już nie trzyma ciśnienia bądź jest nieszczelny.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
flower1976 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-08-2023, 16:35   

Patrzyłem raczej na zestaw KME TUR z zaworem. Nawet jakby obciąć deklarowaną moc przez producenta to powinien wystarczyć?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 06-08-2023, 16:53   

Na benzynie i lpg faluje?
_________________
zbychu74
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-08-2023, 18:28   

flower1976 napisał/a:
Patrzyłem raczej na zestaw KME TUR z zaworem.
ja miałem KME Silver i był pancerny - tylko króćce od razu na metalowe zmieniłem (chociaż oryginalne były szczelne)
 
 
flower1976 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-08-2023, 00:18   

zbychu74 napisał/a:
Na benzynie i lpg faluje?

Faluje na niskich na lpg
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2023, 07:55   

Jak czujesz zapach gazu, to sprawdź, gdzie jest nieszczelność - ja sobie tester kupiłem, przy okazji parę innych gazów też wykrywa.
Chodzi o coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-gazu-ziemnego-lpg-detektor-wykrywacz-gazow-12850974632

a nie o piankę.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.