To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Słaba góra ?

gshesiu - 04-04-2021, 20:45
Temat postu: [3.2 DID] Słaba góra ?
Przyspieszanie, but w podłogę od 65km/h (wiem że to Pajero, ale czasami jednak....), czas ciągnięcia na 3 biegu masakrycznie długi (sporo hałasu, na końcu obrotomierza prawie nic przyspieszania), jak ręcznie operuję skrzynią to zbiera się szybciej, zwłaszcza bez zapinania biegu nr 3.
Zero błędów , wg mnie motorownia dobrze utrzymana, wszystko sprawne (w tym EGR) - dbam, bez błędów, przebieg około 220tys km., ciśnienie doładowania trzyma zadane cały czas (od roku nowy zawór sterowania turbiny), przepływka max około 125g/s, nic nie mogę zarzucić.
Czy ten typ tak ma, czy mój pojazd może mieć jakąś wadę ? Też tak macie ?

Sebastian_T - 05-04-2021, 09:12

A normalnie jak jeździsz?
Z tego, co gdzieś (tu na forum może?) czytałem, skrzynia się "uczy". I ja to zauważam - jak dłużej jeżdżę "emerycko" (bo np. tylko miasto itp.), to potem jak w kleju. A jak np. gdzieś więcej wybywam, i autostrady, i przyspieszenia, i wyprzedzania, i jazda taka ciutkę "ostrzejsza", to po jakimś czasie reakcja skrzyni lepsza.

gshesiu - 05-04-2021, 10:34

normalnie jeżdżę właśnie spokojnie, sporo w mieście, gdzie 5-ty bieg wbija już przy 60km/h , w trasie też raczej średnio spokojnie, wczoraj były puste drogi więc było troszkę szybciej
Sebastian_T - 07-04-2021, 08:24

To może jest to "pokłosie" stylu jazdy.
Bo chyba tak działa skrzynia adaptacyjna. Gdy kilka/kilkanaście razy pojeździsz bardziej ostro, styl się zmieni (a przynajmniej powinien). Być może można to jakoś zresetować, czytałem, że w niektórych samochodach ustawienia skrzyni resetują się po odpięciu na jakiś czas akumulatora (ale wtedy też i inne ustawienia się resetują, choćby radio). W Maździe bodajże wystarczy odpalić samochód i postać na włączonym silniku na luzie przez kilka minut.

Może ktoś jeszcze się wypowie, kto bardziej orientuje się w te klocki niż ja ;-)

gshesiu - 07-04-2021, 09:39

serwisówka mówi: "A/T learned value must be reset whenever the automatic transmission, engine assembly, A/T valve body, or A/T solenoid valve is replaced. It cannot be reset by disconnecting the battery. Use the M.U.T.-III as follows:" itd, czyli niby że bez MUTa ani rusz.
Dla mnie skrzynia V5AWF (od grudnia 2008 w dieslach 200KM) to jakaś tam pięta achillesowa Pajero, nisko przełącza i nisko trzyma obroty, bardzo szybko dąży do wrzucenia biegu nr 5 , wg mnie , przynajmniej teoretycznie z wykresów, fajniejsze były wcześniejsze skrzynie V5A5A (po 2008r były tylko w benzyniakach) , nie wiem na ile to widać w praktyce, ale jakby moja się kiedyś posypała to chyba bym chętnie założył tą starszą (o ile bym jeszcze miał Pajero)....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group