To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Oponki terenowe

alwxis12 - 11-04-2021, 00:39
Temat postu: Oponki terenowe
Witam witam, zakładał ktoś delikatne AT'ki do swojego turbiaka ? Ostatnio udało mi się wkleić kilka razy na nawet niezbyt mokrej nawierzchni i zastanawiam się nad kupnem stalówek wraz z oponami tylko zastanawia mnie wytrzymałość półosi i napędów czy to ma prawo coś zdziałać ? Weekendowo mam wyjazdy poza asfalt i chciałbym nieco wytrzymalszą oponkę wrzucić aby nie skończyć z przebitą :|
Fighter001 - 11-04-2021, 13:26

O półosie bym się nie martwił, problemem są otwarte dyfry. Musiał byś włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da.
alwxis12 - 11-04-2021, 17:45

Fighter001 napisał/a:
O półosie bym się nie martwił, problemem są otwarte dyfry. Musiał byś włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da.


Aż tak to konieczne ? Dodam że nie pcham się w teren teren mam bardziej na myśli polanki,leśne ścieżki gdzie ewidentnie opona szosowa nie robi mimo że 4 koła dotykają podłoża .

Mógłbyś napisać dokładnie dlaczego problemem są otwarte dyferencjały ? Trochę poczytałem i tak jak wyżej, raczej nie miałem sytuacji aby któreś z kół było w powietrzu. Ale jeszcze mało wiem na temat dyferencjałów :oops:

roger18sx - 11-04-2021, 21:12

Jakoś nie widze outlandera jezdzącego po łąkach i w gorszym terenie. Bo jak cztery koła się ślizgają to już jest to ciężki teren. Napewno sprzęgło nie lubi takich akcji jak w większość pseudo terenówek które nie mają reduktora.
alwxis12 - 12-04-2021, 00:03

roger18sx, A tu zaskoczę kolegę, tereny zielone w okolicach lasów i trakty pokonuje bez większych trudności trzeba tylko uważać na błoto i misiaczek turbiaczek daje radę :D Zaryzykuję kupno jakiejś oponki AT z mało agresywnym bieżnikiem i dam znać jak się zachowuje, może jakiś filmik dorzucę.
Bzyk_R1 - 12-04-2021, 09:39

Główna zaleta napędu O1T to jego wytrzymałość na przegrzewanie pomimo stałego 4WD. Możemy lecieć 140 albo 240 na godzinę i napędy to wytrzymają. Niestety to konstrukcja która ma małe zdolności terenowe. W śniegu idzie w błotku po łące też ale pod dużym obciążeniem niestety spalimy sprzęgło. Można to zaobserwować przy holowaniu lub wyciąganiu kogoś z rowu. Duży moment obrotowy bez reduktora i gotowe. Druga sprawa to kołyska po przekątnej i też nie ruszymy. Napęd jest super, lepszy o wiele od dzisiejszych SrUVów ale raczej nie na bezdroża.
krzychu - 12-04-2021, 09:46

Fighter001 napisał/a:
włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da.


Szpery z EVO RS jeśli to są LSD (bo czasami chyba był torsen z przodu?) to po wypadzie w teren raczej już nie będą LSD tylko otwarte (nie nadają się do długotrwałego ograniczania poślizgu np. na jakiejś kołysce).

A opona spor da do czasu jak się nie trafi właśnie taka kołyska.

Za to braku reduktora i skrzynia manuala to spory problem...

Raczej szukaj jakieś opony do SUV-ów, terenówek takich zwykłych ale z agresywnym bieżnikiem. Tak żeby można było normalnie po drodze jeździć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group