Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oponki terenowe
Autor Wiadomość
alwxis12 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 35
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-04-2021, 00:39   Oponki terenowe

Witam witam, zakładał ktoś delikatne AT'ki do swojego turbiaka ? Ostatnio udało mi się wkleić kilka razy na nawet niezbyt mokrej nawierzchni i zastanawiam się nad kupnem stalówek wraz z oponami tylko zastanawia mnie wytrzymałość półosi i napędów czy to ma prawo coś zdziałać ? Weekendowo mam wyjazdy poza asfalt i chciałbym nieco wytrzymalszą oponkę wrzucić aby nie skończyć z przebitą :|
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2021, 13:26   

O półosie bym się nie martwił, problemem są otwarte dyfry. Musiał byś włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da.
 
 
alwxis12 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 35
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-04-2021, 17:45   

Fighter001 napisał/a:
O półosie bym się nie martwił, problemem są otwarte dyfry. Musiał byś włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da.


Aż tak to konieczne ? Dodam że nie pcham się w teren teren mam bardziej na myśli polanki,leśne ścieżki gdzie ewidentnie opona szosowa nie robi mimo że 4 koła dotykają podłoża .

Mógłbyś napisać dokładnie dlaczego problemem są otwarte dyferencjały ? Trochę poczytałem i tak jak wyżej, raczej nie miałem sytuacji aby któreś z kół było w powietrzu. Ale jeszcze mało wiem na temat dyferencjałów :oops:
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 11-04-2021, 21:12   

Jakoś nie widze outlandera jezdzącego po łąkach i w gorszym terenie. Bo jak cztery koła się ślizgają to już jest to ciężki teren. Napewno sprzęgło nie lubi takich akcji jak w większość pseudo terenówek które nie mają reduktora.
 
 
alwxis12 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 35
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-04-2021, 00:03   

roger18sx, A tu zaskoczę kolegę, tereny zielone w okolicach lasów i trakty pokonuje bez większych trudności trzeba tylko uważać na błoto i misiaczek turbiaczek daje radę :D Zaryzykuję kupno jakiejś oponki AT z mało agresywnym bieżnikiem i dam znać jak się zachowuje, może jakiś filmik dorzucę.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 12-04-2021, 09:39   

Główna zaleta napędu O1T to jego wytrzymałość na przegrzewanie pomimo stałego 4WD. Możemy lecieć 140 albo 240 na godzinę i napędy to wytrzymają. Niestety to konstrukcja która ma małe zdolności terenowe. W śniegu idzie w błotku po łące też ale pod dużym obciążeniem niestety spalimy sprzęgło. Można to zaobserwować przy holowaniu lub wyciąganiu kogoś z rowu. Duży moment obrotowy bez reduktora i gotowe. Druga sprawa to kołyska po przekątnej i też nie ruszymy. Napęd jest super, lepszy o wiele od dzisiejszych SrUVów ale raczej nie na bezdroża.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-04-2021, 09:46   

Fighter001 napisał/a:
włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da.


Szpery z EVO RS jeśli to są LSD (bo czasami chyba był torsen z przodu?) to po wypadzie w teren raczej już nie będą LSD tylko otwarte (nie nadają się do długotrwałego ograniczania poślizgu np. na jakiejś kołysce).

A opona spor da do czasu jak się nie trafi właśnie taka kołyska.

Za to braku reduktora i skrzynia manuala to spory problem...

Raczej szukaj jakieś opony do SUV-ów, terenówek takich zwykłych ale z agresywnym bieżnikiem. Tak żeby można było normalnie po drodze jeździć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.