Oponki terenowe |
Autor |
Wiadomość |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-04-2021, 00:39 Oponki terenowe
|
|
|
Witam witam, zakładał ktoś delikatne AT'ki do swojego turbiaka ? Ostatnio udało mi się wkleić kilka razy na nawet niezbyt mokrej nawierzchni i zastanawiam się nad kupnem stalówek wraz z oponami tylko zastanawia mnie wytrzymałość półosi i napędów czy to ma prawo coś zdziałać ? Weekendowo mam wyjazdy poza asfalt i chciałbym nieco wytrzymalszą oponkę wrzucić aby nie skończyć z przebitą |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-04-2021, 13:26
|
|
|
O półosie bym się nie martwił, problemem są otwarte dyfry. Musiał byś włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da. |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-04-2021, 17:45
|
|
|
Fighter001 napisał/a: | O półosie bym się nie martwił, problemem są otwarte dyfry. Musiał byś włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da. |
Aż tak to konieczne ? Dodam że nie pcham się w teren teren mam bardziej na myśli polanki,leśne ścieżki gdzie ewidentnie opona szosowa nie robi mimo że 4 koła dotykają podłoża .
Mógłbyś napisać dokładnie dlaczego problemem są otwarte dyferencjały ? Trochę poczytałem i tak jak wyżej, raczej nie miałem sytuacji aby któreś z kół było w powietrzu. Ale jeszcze mało wiem na temat dyferencjałów |
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 11-04-2021, 21:12
|
|
|
Jakoś nie widze outlandera jezdzącego po łąkach i w gorszym terenie. Bo jak cztery koła się ślizgają to już jest to ciężki teren. Napewno sprzęgło nie lubi takich akcji jak w większość pseudo terenówek które nie mają reduktora. |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-04-2021, 00:03
|
|
|
roger18sx, A tu zaskoczę kolegę, tereny zielone w okolicach lasów i trakty pokonuje bez większych trudności trzeba tylko uważać na błoto i misiaczek turbiaczek daje radę Zaryzykuję kupno jakiejś oponki AT z mało agresywnym bieżnikiem i dam znać jak się zachowuje, może jakiś filmik dorzucę. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 12-04-2021, 09:39
|
|
|
Główna zaleta napędu O1T to jego wytrzymałość na przegrzewanie pomimo stałego 4WD. Możemy lecieć 140 albo 240 na godzinę i napędy to wytrzymają. Niestety to konstrukcja która ma małe zdolności terenowe. W śniegu idzie w błotku po łące też ale pod dużym obciążeniem niestety spalimy sprzęgło. Można to zaobserwować przy holowaniu lub wyciąganiu kogoś z rowu. Duży moment obrotowy bez reduktora i gotowe. Druga sprawa to kołyska po przekątnej i też nie ruszymy. Napęd jest super, lepszy o wiele od dzisiejszych SrUVów ale raczej nie na bezdroża. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-04-2021, 09:46
|
|
|
Fighter001 napisał/a: | włożyć szpery z Evo RS inaczej nawet najlepsza opona w terenie nic nie da. |
Szpery z EVO RS jeśli to są LSD (bo czasami chyba był torsen z przodu?) to po wypadzie w teren raczej już nie będą LSD tylko otwarte (nie nadają się do długotrwałego ograniczania poślizgu np. na jakiejś kołysce).
A opona spor da do czasu jak się nie trafi właśnie taka kołyska.
Za to braku reduktora i skrzynia manuala to spory problem...
Raczej szukaj jakieś opony do SUV-ów, terenówek takich zwykłych ale z agresywnym bieżnikiem. Tak żeby można było normalnie po drodze jeździć. |
|
|
|
 |
|