To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] P0302 Układ napędowy - Cylinder 2 Misfire Detected

gshesiu - 09-05-2021, 20:13
Temat postu: [3.2 DID] P0302 Układ napędowy - Cylinder 2 Misfire Detected
Takie coś jak w temacie pojawiło się wczoraj (sobota) do południa na biegu jałowym w trasie, zaniknęło tego samego dnia wieczorem w stopniu nie wykrywania przez detekcję błędów silnika (ale delikatnie jeszcze trzęsło na jałowym) po jeżdżeniu po mieście w jeden dzień po około 60km. Objawy to błąd silnika i drgania na biegu jałowy. Dzisiaj (niedziela) po około 300km przeszło mu, chodzi dobrze, nie trzęsie silnikiem na jałowym, nie łapie błędu, nie ma również błędu w "ramkach zamrożonych" (czyli tego jakby oczekującego, o ile dobrze to nazywam). Przebieg około 220tys km.
Co to mogło być i co z tym zrobić ?

Bizi78 - 09-05-2021, 21:01

Wypadanie zapłonu.
Poniżej masz info z diagnostyką błędu z manuala.
Może padać wtryskiwacz na drugim cylindrze, ja bym zaczął jednak od sprawdzenia przewodów i kostki do niego dochodzącej.
http://mmc-manuals.ru/man...10012700ENG.HTM

gshesiu - 09-05-2021, 21:03

Gdyby wtrysk, to te wtryski się regeneruje czy się nie da i wymienia na nowe ?
Pytam, bo na 4 i 5 biegu przy 1200...1300 obr nieco trzęsie w czasie jazdy, wiec chyba do końca mu nie przeszło.

Bizi78 - 09-05-2021, 21:16

W 3.2 były różne stosowane w zależności od rocznika.
Najlepiej sprawdzić po vinie numer wtryskiwacza i szukać.
Na allegro regenerowane po około 500zł a nowe denso od 1000zł wzwyż.
Ewentualnie podjechać do fachowców od wtrysków i niech sprawdzą na stole pobierczym ich pracę i zużycie.
Nie wiem niestety jaki jest koszt takiego sprawdzenia.
Ewentualnie skontaktuj się ze Zbyszkiem, on pewnie będzie w temacie 8) .

gshesiu - 09-05-2021, 21:18

Silnik 200KM , produkcja marzec 2009, nie wiedziałem że było dużo typów wtrysków, ten mój to jeszcze Euro4.
Bizi78 - 09-05-2021, 21:25

W 2009r., w silniku 3.2 wg katalogu stosowano:
- 1465A279
- 1465A054

gshesiu - 09-05-2021, 21:26

Żeby wymienić wtryskiwacze to niezbędny jest MUTIII , bez muta ani rusz ?
Bizi78 - 09-05-2021, 21:36

Do wymiany pewnie nie, ale chyba nowy wtryskiwacz trzeba jakoś dopisać do ECU.
Dodatkowo dobry klucz dynanometryczny i przyrząd do oczyszczenia gniazda.

Azz - 09-05-2021, 23:41

Dostępne są końcówki - nie ma z tym problemu, wymieniałem u siebie. Sprawdź wiązkę jak wyżej. Wtryskiwacze dopiszesz obojętnie jakim interfejsem, Ruskie nawet zrobili apkę na Androida do Mitsu gdzie można to zrobić najtańszym interfejsem na BT.
zbyszekm2 - 11-05-2021, 08:33

gshesiu napisał/a:
Silnik 200KM , produkcja marzec 2009, nie wiedziałem że było dużo typów wtrysków, ten mój to jeszcze Euro4.

sa 3 nr wtrysków i muszą być takie po nr VIN. Wyslij mi nr Vin to sprawdze nr.

gshesiu - 11-05-2021, 14:03

zbyszekm2 napisał/a:
sa 3 nr wtrysków i muszą być takie po nr VIN. Wyslij mi nr Vin to sprawdze nr.
wysłałem na pw

[ Dodano: 07-08-2021, 08:50 ]
Odświeżę temat, może komuś się przyda: okazało się że jeden wtryskiwacz w moim Pajero się skończył (przebieg 230tys km) , początkowo to były tylko drgania silnika na biegu jałowym po dłuższej szybszej jeździe z błędem misfiredetect, później silnik rzucił robotę i na jałowym drgając dymił na niebiesko.
Po wymianie tego jednego wtryskiwacza auto jeździło ok, ale stwierdziłem że jak padł jeden to pewnie za jakiś czas polecą następne wtryski a nie lubię niespodzianek na wyjazdach zwłaszcza wakacyjnych i podjąłem decyzję że wymienię wszystkie wtryski. Jako że latem znalezienie mechanika który ma czas wolny na wymianę wtrysków w Pajero to niemały problem w mojej okolicy, wymieniłem wtryski samodzielnie na nowe wtryskiwacze Denso (katalogowo zgodne z numerami wtrysków mojego modelu auta). Oczywiście zgodnie z instrukcją, stosując nowe podkładki i klucze dynamometryczne wg instrukcji.
Po wymianie już 1500km przejechane , działa wszystko ok, oczywiście po wymianie wpisałem wtryski do sterownika i zrobiłem adaptację wtryskiwaczy , do tego wykorzystując interface DS150E CDP+.
I teraz dla mnie najważniejsze: poza tym że auto działa :-) to zniknęły niemiłe drgania przy jeździe na 5 biegu przy prędkościach około 80 km/h , po prostu pajero jedzie aksamitnie przy niskich obrotach, gdzie wcześniej auto lekko drgało. Jest super.

Daroot - 07-08-2021, 09:09

Szacunek, za robote i rozwiązanie tematu :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group