To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Przygasanie na postoju i check engine

Trebor Arokis - 22-05-2021, 17:51
Temat postu: Przygasanie na postoju i check engine
Witam
Dziś miałem odebrać auto od lakiernika po kilku miesięcznym oczekiwaniu… podczas kontroli czy z autem jest wszystko ok i odpaleniu nie zgadła kontrolka silnika…
Po krótkiej przejażdżce i zatrzymaniu się na wzniesieniu auto zaczęło przygasać…masaka do góry panowie przynieśli coś w rodzaju miernika który pokazywał 12,48 przy odpalonym aucie z tendencja spadającą…
Dodam że alternator i akumulator były wymieniane na nowe w sierpniu…moją uwagę przykuł dźwięk w górnych okolicach silnika po jednym przekręceniu kluczyka w stacyjce…
Brzmiało to tak jakby gdzieś kabel był przetarty i robiło się zwarcie czy coś takiego…taki szelest zgrzyt…
Co to może być gdzie szukać przyczyny…? Pomóżcie

Bizi78 - 22-05-2021, 18:05

Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa.

Trebor Arokis - 22-05-2021, 18:25

Bizi78 napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa.

Ok…
A te brak ładowania…? Jak to wytłumaczyć kiedy aku i alternator są nowe…?

Krzyzak - 22-05-2021, 19:31

12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona

Trebor Arokis - 22-05-2021, 20:23

Krzyzak napisał/a:
12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona


Czy te skróty które podałeś do sprawdzenia błędów to jakieś oprogramowanie…? może moje pytanie brzmi banalnie ale jestem zielony w tych sprawach…

savagger995 - 22-05-2021, 20:57

Dokładnie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. :D Interfejs diagnostyczny OBD tzw ELM. Jak jestem za granicą i samochód stoi półtora miesiąca nie używany w garażu na odpiętym akumulatorze to po odpaleniu po takim czasie zdarza mu się zgasnąć. Obroty też skaczą przez co-najmniej dzień.
jacek11 - 22-05-2021, 21:11

ELM327, to przyrząd do łączenia pojazdu z telefonem, za pomocą blutu. Wpinasz go do gniazda OBD2, które masz pod deską rozdzielczą na wysokości prawego kolana kierowcy. Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze aplikacji na telefon.
Hugo - 23-05-2021, 09:45

Na pewno coś jest nie podpięte.
Trebor Arokis - 23-05-2021, 22:13

Dzięki za wszystkie podpowiedzi...
Jutro dam znać co i jak...

[ Dodano: 24-05-2021, 21:40 ]
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…ale przyczyny jeszcze nie znam
Auto zostało odstawione do elektryka…

Krzyzak - 25-05-2021, 08:51

Trebor Arokis napisał/a:
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…
przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat?
Trebor Arokis - 25-05-2021, 12:53

Krzyzak napisał/a:
Trebor Arokis napisał/a:
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…
przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat?

Napewno nie…
Po odbiorze auta przeprowadzę procedurę nauki obrotów silnika…
Alternator nie daje prądu bo jest spalony i dziwi mnie ta sprawa bo był nowy…

jacek11 - 25-05-2021, 16:08

Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację.

Krzyzak - 26-05-2021, 11:19

Trebor Arokis napisał/a:
Napewno nie…
to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"...

Trebor Arokis - 26-05-2021, 13:32

jacek11 napisał/a:
Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację.

Akumulator był już na maksymalnym wyczerpaniu… ale auto odpaliło na strzała po krótkiej przejażdżce i ponownej próbie odpalenia już nie zagrał…
Później został odpalony z innego akumulatora i było już ok nie przygasał co nie zmienia faktu że trzeba go nauczyć obrotów…

[ Dodano: 26-05-2021, 13:41 ]
Krzyzak napisał/a:
Trebor Arokis napisał/a:
Napewno nie…
to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"...

Mam chyba taki miernik…
Auto odpalone na w pełni naładowanym akumulatorze już pracowało normalnie…
Teraz mnie zastanawia co było powodem że alternator się spalił…auto stało 5 miesięcy cały czas pod dachem…

Krzyzak - 27-05-2021, 07:27

Trebor Arokis napisał/a:
co było powodem że alternator się spalił
a zastanawia mnie definicja "alternator się spalił"
to jest pancerna konstrukcja i poza wymianą szczotek i czasem łożysk (najczęściej tylko tylnego) co 250 000km to nie wymaga uwagi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group