[97-04]Galant EAxA/W - Przygasanie na postoju i check engine
Trebor Arokis - 22-05-2021, 17:51 Temat postu: Przygasanie na postoju i check engine Witam
Dziś miałem odebrać auto od lakiernika po kilku miesięcznym oczekiwaniu… podczas kontroli czy z autem jest wszystko ok i odpaleniu nie zgadła kontrolka silnika…
Po krótkiej przejażdżce i zatrzymaniu się na wzniesieniu auto zaczęło przygasać…masaka do góry panowie przynieśli coś w rodzaju miernika który pokazywał 12,48 przy odpalonym aucie z tendencja spadającą…
Dodam że alternator i akumulator były wymieniane na nowe w sierpniu…moją uwagę przykuł dźwięk w górnych okolicach silnika po jednym przekręceniu kluczyka w stacyjce…
Brzmiało to tak jakby gdzieś kabel był przetarty i robiło się zwarcie czy coś takiego…taki szelest zgrzyt…
Co to może być gdzie szukać przyczyny…? Pomóżcie
Bizi78 - 22-05-2021, 18:05
Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa.
Trebor Arokis - 22-05-2021, 18:25
Bizi78 napisał/a: | Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa. |
Ok…
A te brak ładowania…? Jak to wytłumaczyć kiedy aku i alternator są nowe…?
Krzyzak - 22-05-2021, 19:31
12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona
Trebor Arokis - 22-05-2021, 20:23
Krzyzak napisał/a: | 12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona |
Czy te skróty które podałeś do sprawdzenia błędów to jakieś oprogramowanie…? może moje pytanie brzmi banalnie ale jestem zielony w tych sprawach…
savagger995 - 22-05-2021, 20:57
Dokładnie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Interfejs diagnostyczny OBD tzw ELM. Jak jestem za granicą i samochód stoi półtora miesiąca nie używany w garażu na odpiętym akumulatorze to po odpaleniu po takim czasie zdarza mu się zgasnąć. Obroty też skaczą przez co-najmniej dzień.
jacek11 - 22-05-2021, 21:11
ELM327, to przyrząd do łączenia pojazdu z telefonem, za pomocą blutu. Wpinasz go do gniazda OBD2, które masz pod deską rozdzielczą na wysokości prawego kolana kierowcy. Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze aplikacji na telefon.
Hugo - 23-05-2021, 09:45
Na pewno coś jest nie podpięte.
Trebor Arokis - 23-05-2021, 22:13
Dzięki za wszystkie podpowiedzi...
Jutro dam znać co i jak...
[ Dodano: 24-05-2021, 21:40 ]
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…ale przyczyny jeszcze nie znam
Auto zostało odstawione do elektryka…
Krzyzak - 25-05-2021, 08:51
Trebor Arokis napisał/a: | Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu… | przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat?
Trebor Arokis - 25-05-2021, 12:53
Krzyzak napisał/a: | Trebor Arokis napisał/a: | Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu… | przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat? |
Napewno nie…
Po odbiorze auta przeprowadzę procedurę nauki obrotów silnika…
Alternator nie daje prądu bo jest spalony i dziwi mnie ta sprawa bo był nowy…
jacek11 - 25-05-2021, 16:08
Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację.
Krzyzak - 26-05-2021, 11:19
Trebor Arokis napisał/a: | Napewno nie… | to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"...
Trebor Arokis - 26-05-2021, 13:32
jacek11 napisał/a: | Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację. |
Akumulator był już na maksymalnym wyczerpaniu… ale auto odpaliło na strzała po krótkiej przejażdżce i ponownej próbie odpalenia już nie zagrał…
Później został odpalony z innego akumulatora i było już ok nie przygasał co nie zmienia faktu że trzeba go nauczyć obrotów…
[ Dodano: 26-05-2021, 13:41 ]
Krzyzak napisał/a: | Trebor Arokis napisał/a: | Napewno nie… | to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"... |
Mam chyba taki miernik…
Auto odpalone na w pełni naładowanym akumulatorze już pracowało normalnie…
Teraz mnie zastanawia co było powodem że alternator się spalił…auto stało 5 miesięcy cały czas pod dachem…
Krzyzak - 27-05-2021, 07:27
Trebor Arokis napisał/a: | co było powodem że alternator się spalił | a zastanawia mnie definicja "alternator się spalił"
to jest pancerna konstrukcja i poza wymianą szczotek i czasem łożysk (najczęściej tylko tylnego) co 250 000km to nie wymaga uwagi
|
|
|