Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie na postoju i check engine
Autor Wiadomość
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 22-05-2021, 17:51   Przygasanie na postoju i check engine

Witam
Dziś miałem odebrać auto od lakiernika po kilku miesięcznym oczekiwaniu… podczas kontroli czy z autem jest wszystko ok i odpaleniu nie zgadła kontrolka silnika…
Po krótkiej przejażdżce i zatrzymaniu się na wzniesieniu auto zaczęło przygasać…masaka do góry panowie przynieśli coś w rodzaju miernika który pokazywał 12,48 przy odpalonym aucie z tendencja spadającą…
Dodam że alternator i akumulator były wymieniane na nowe w sierpniu…moją uwagę przykuł dźwięk w górnych okolicach silnika po jednym przekręceniu kluczyka w stacyjce…
Brzmiało to tak jakby gdzieś kabel był przetarty i robiło się zwarcie czy coś takiego…taki szelest zgrzyt…
Co to może być gdzie szukać przyczyny…? Pomóżcie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-05-2021, 18:05   

Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 22-05-2021, 18:25   

Bizi78 napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa.

Ok…
A te brak ładowania…? Jak to wytłumaczyć kiedy aku i alternator są nowe…?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-05-2021, 19:31   

12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 22-05-2021, 20:23   

Krzyzak napisał/a:
12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona


Czy te skróty które podałeś do sprawdzenia błędów to jakieś oprogramowanie…? może moje pytanie brzmi banalnie ale jestem zielony w tych sprawach…
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 22-05-2021, 20:57   

Dokładnie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. :D Interfejs diagnostyczny OBD tzw ELM. Jak jestem za granicą i samochód stoi półtora miesiąca nie używany w garażu na odpiętym akumulatorze to po odpaleniu po takim czasie zdarza mu się zgasnąć. Obroty też skaczą przez co-najmniej dzień.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-05-2021, 21:11   

ELM327, to przyrząd do łączenia pojazdu z telefonem, za pomocą blutu. Wpinasz go do gniazda OBD2, które masz pod deską rozdzielczą na wysokości prawego kolana kierowcy. Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze aplikacji na telefon.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-05-2021, 09:45   

Na pewno coś jest nie podpięte.
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 23-05-2021, 22:13   

Dzięki za wszystkie podpowiedzi...
Jutro dam znać co i jak...

[ Dodano: 24-05-2021, 21:40 ]
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…ale przyczyny jeszcze nie znam
Auto zostało odstawione do elektryka…
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2021, 08:51   

Trebor Arokis napisał/a:
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…
przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat?
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 25-05-2021, 12:53   

Krzyzak napisał/a:
Trebor Arokis napisał/a:
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…
przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat?

Napewno nie…
Po odbiorze auta przeprowadzę procedurę nauki obrotów silnika…
Alternator nie daje prądu bo jest spalony i dziwi mnie ta sprawa bo był nowy…
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-05-2021, 16:08   

Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2021, 11:19   

Trebor Arokis napisał/a:
Napewno nie…
to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"...
 
 
Trebor Arokis 
Forumowicz

Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 192
Skąd: Wybrzeże
Wysłany: 26-05-2021, 13:32   

jacek11 napisał/a:
Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację.

Akumulator był już na maksymalnym wyczerpaniu… ale auto odpaliło na strzała po krótkiej przejażdżce i ponownej próbie odpalenia już nie zagrał…
Później został odpalony z innego akumulatora i było już ok nie przygasał co nie zmienia faktu że trzeba go nauczyć obrotów…

[ Dodano: 26-05-2021, 13:41 ]
Krzyzak napisał/a:
Trebor Arokis napisał/a:
Napewno nie…
to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"...

Mam chyba taki miernik…
Auto odpalone na w pełni naładowanym akumulatorze już pracowało normalnie…
Teraz mnie zastanawia co było powodem że alternator się spalił…auto stało 5 miesięcy cały czas pod dachem…
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-05-2021, 07:27   

Trebor Arokis napisał/a:
co było powodem że alternator się spalił
a zastanawia mnie definicja "alternator się spalił"
to jest pancerna konstrukcja i poza wymianą szczotek i czasem łożysk (najczęściej tylko tylnego) co 250 000km to nie wymaga uwagi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.