Przygasanie na postoju i check engine |
Autor |
Wiadomość |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 22-05-2021, 17:51 Przygasanie na postoju i check engine
|
|
|
Witam
Dziś miałem odebrać auto od lakiernika po kilku miesięcznym oczekiwaniu… podczas kontroli czy z autem jest wszystko ok i odpaleniu nie zgadła kontrolka silnika…
Po krótkiej przejażdżce i zatrzymaniu się na wzniesieniu auto zaczęło przygasać…masaka do góry panowie przynieśli coś w rodzaju miernika który pokazywał 12,48 przy odpalonym aucie z tendencja spadającą…
Dodam że alternator i akumulator były wymieniane na nowe w sierpniu…moją uwagę przykuł dźwięk w górnych okolicach silnika po jednym przekręceniu kluczyka w stacyjce…
Brzmiało to tak jakby gdzieś kabel był przetarty i robiło się zwarcie czy coś takiego…taki szelest zgrzyt…
Co to może być gdzie szukać przyczyny…? Pomóżcie |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-05-2021, 18:05
|
|
|
Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 22-05-2021, 18:25
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Ja bym najpierw sprawdził błędy skoro pali się CE.
Następnie skasuj CE, naucz obrotów i wtedy zobacz czy jest poprawa. |
Ok…
A te brak ładowania…? Jak to wytłumaczyć kiedy aku i alternator są nowe…? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2021, 19:31
|
|
|
12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 22-05-2021, 20:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 12.5 na wolnych obrotach w tym aucie jest normalne
jeśli dodasz gazu to powinno wzrosnąć do tych 14V - martwiłbym się, gdyby tego nie robiło
a gaśnięcie może być spowodowane długim postojem i resetem ustawień ECU - jak się nie zmieni po 2 tyg to będzie powód do reakcji
błąd silnika sprawdzisz każdym ELMem na OBD2 i softem EvoScan - będzie wiadomo, co go boli, może jakaś wtyczka nie jest podłączona |
Czy te skróty które podałeś do sprawdzenia błędów to jakieś oprogramowanie…? może moje pytanie brzmi banalnie ale jestem zielony w tych sprawach… |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 22-05-2021, 20:57
|
|
|
Dokładnie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Interfejs diagnostyczny OBD tzw ELM. Jak jestem za granicą i samochód stoi półtora miesiąca nie używany w garażu na odpiętym akumulatorze to po odpaleniu po takim czasie zdarza mu się zgasnąć. Obroty też skaczą przez co-najmniej dzień. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-05-2021, 21:11
|
|
|
ELM327, to przyrząd do łączenia pojazdu z telefonem, za pomocą blutu. Wpinasz go do gniazda OBD2, które masz pod deską rozdzielczą na wysokości prawego kolana kierowcy. Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze aplikacji na telefon. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-05-2021, 09:45
|
|
|
Na pewno coś jest nie podpięte. |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 23-05-2021, 22:13
|
|
|
Dzięki za wszystkie podpowiedzi...
Jutro dam znać co i jak...
[ Dodano: 24-05-2021, 21:40 ]
Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu…ale przyczyny jeszcze nie znam
Auto zostało odstawione do elektryka… |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2021, 08:51
|
|
|
Trebor Arokis napisał/a: | Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu… | przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat? |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 25-05-2021, 12:53
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Trebor Arokis napisał/a: | Diagnoza postawiona dlaczego auto przygasa…
Alternator nie daje prądu… | przez osobę mającą pojęcie o sterowaniu napięciem ładowania w autach japońskich sprzed 20 lat? |
Napewno nie…
Po odbiorze auta przeprowadzę procedurę nauki obrotów silnika…
Alternator nie daje prądu bo jest spalony i dziwi mnie ta sprawa bo był nowy… |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-05-2021, 16:08
|
|
|
Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-05-2021, 11:19
|
|
|
Trebor Arokis napisał/a: | Napewno nie… | to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"... |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 26-05-2021, 13:32
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Czy akumulator się rozładował ? były problemy z rozruchem ?
Jakoś nie jestem przekonany, aby brak ładowania był przyczyną gaśnięcia. Chyba że aku będzie już maksymalnie rozładowany.
Obawiam się, że Krzyzak, ma rację. |
Akumulator był już na maksymalnym wyczerpaniu… ale auto odpaliło na strzała po krótkiej przejażdżce i ponownej próbie odpalenia już nie zagrał…
Później został odpalony z innego akumulatora i było już ok nie przygasał co nie zmienia faktu że trzeba go nauczyć obrotów…
[ Dodano: 26-05-2021, 13:41 ]
Krzyzak napisał/a: | Trebor Arokis napisał/a: | Napewno nie… | to kup cyfrowy miernik z marketu i sprawdź - przecież to max 15zł kosztuje
inaczej to mogę się założyć, że za 3 do 9 miesięcy założysz temat: "świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, co robić?"... |
Mam chyba taki miernik…
Auto odpalone na w pełni naładowanym akumulatorze już pracowało normalnie…
Teraz mnie zastanawia co było powodem że alternator się spalił…auto stało 5 miesięcy cały czas pod dachem… |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2021, 07:27
|
|
|
Trebor Arokis napisał/a: | co było powodem że alternator się spalił | a zastanawia mnie definicja "alternator się spalił"
to jest pancerna konstrukcja i poza wymianą szczotek i czasem łożysk (najczęściej tylko tylnego) co 250 000km to nie wymaga uwagi |
|
|
|
 |
|