[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym
krzysztofpak75 - 29-06-2021, 14:36 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym Witam Serdecznie.,
W tamtym tygodniu kupiłem kolejnego już Galanta , tym razem z silnikiem 2.5 V6.
Problem :
Na zimnym silniku strasznie falują obroty , Czasami nawet prawie gaśnie .
Jak silnik się rozgrzeje jest dużo lepiej ,ale po wrzuceniu na bieg ( automat) zaczyna aż buda trząść.
Po dodaniu gazu gwałtownie zadusi się i nie ruszy . Przy powolnym dodawaniu gazu nie jest idealnie ale jakoś tam się kula .
Wymieniłem już Przepływomierz , kopułkę , palec i świece .
Ma ktoś może jeszcze jakieś typy co może być ?
Zamówiłem już kompletny aparat .
Pozdrawiam
jacek11 - 29-06-2021, 15:46
Wymieniasz wszystko po kolei ? Może na początek błędy sprawdzić. Generalnie pierwsze co mi do głowy przyszło, to zła kolejność przewodów WN na kopułce. Do czyszczenia przepustnica, silnik krokowy do sprawdzenia, oraz czujnik TPS.
krzysztofpak75 - 29-06-2021, 15:51
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź . Przepustnica jest czysta . TPS i krokowego nie sprawdzałem.
Możesz mi powiedzieć jak prawidłowo powinny być podpięte przewody WN ?
Błędów nie ma żadnych po wymianie przepływomierza. Wcześniej wyskakiwał przepływomierz.
jacek11 - 29-06-2021, 15:54
Niestety nigdy nie zaglądałem w układ zapłonowy 6A13, więc w tym temacie nie pomogę. Na pewno coś znajdziesz na forum, lub w manualu.
krzysztofpak75 - 29-06-2021, 16:15
Tak , znalazłem . Wszystkie dobrze podpięte . Co najciekawsze to po odpięciu przepływomierza chodzi rowniutko . Wiadomo ,se reakcja na gaz jest taka jak wcześniej , bo zapewne go przelewa . Ale chodzi jak powinien . Faktycznie muszę sprawdzić krokowy.
Pozdrawiam
Edit :
Załączam film
https://youtu.be/f2HvYpmzR9Y
Podpowie ktoś gdzie znajduje się ECU ?
Przekopałem forum ale nie znalazłem.
Krzyzak - 30-06-2021, 09:05
to co jest najważniejsze i bezpośrednio odczytywane przy naciskaniu pedału gazu to jest czujnik położenia przepustnicy oraz przepływomierz
szukaj tych elementów na podmianę przy czym TPS trzeba odpowiednio ustawić po montażu
nie grzeb w ECU - te są bezproblemowe w tym aucie
2.0 to jeszcze bym pomyślał nad podmianą fajkocewek w całości
krzysztofpak75 - 30-06-2021, 09:42
Ale te objawy są bez ruszania pedału gazu . Jak już auto ruszy to już jedzie.
Przepływomierz wymieniony .
TPS da się jakoś umyć ?
Bizi78 - 30-06-2021, 10:17
krzysztofpak75 napisał/a: | TPS da się jakoś umyć ? |
Tego się nie myje .
Krzyzak napisał/a: | 2.0 to jeszcze bym pomyślał nad podmianą fajkocewek w całości |
Tutaj mowa o 2.5, zobacz pierwszego posta .
krzysztofpak75 napisał/a: | Podpowie ktoś gdzie znajduje się ECU ? |
krzysztofpak75 - 30-06-2021, 10:26
Właśnie zmierzyłem sondę Lambda przed katem . Oporność skacze do 18 Ohm i spada do zera na grzałce .
Czy tak powinno być ?
W temacie o sondzie piszą od 4-8 Ohm.
Napięcie Wacha się od 0.01 do 0.8 v
Bizi78 - 30-06-2021, 10:35
Ile masz sond u siebie 2 czy 4
Który rocznik auta
krzysztofpak75 - 30-06-2021, 10:36
2
Jedna przed drugą za Katem
99
Bizi78 - 30-06-2021, 10:41
Czyli omomierz powinien wskazać 11-18Ω przy 20°C.
Napięcie przy jeździe powinno się wahać 0,6-1,0V.
Przy jałowym biegi na postoju to niestety nie wiem.
krzysztofpak75 - 30-06-2021, 10:44
Po podpięciu multimetra , idzie wartość do 18 Ohm po czym spada do 0 i tak już pozostaje .
Bizi78 - 30-06-2021, 10:54
Zobacz jak możesz innym miernikiem.
Rezystancja grzałki jest stała i nie powinna spadać.
Przy walniętej grzałce cały czas powinno pokazywać 0 czyli brak ciągłości.
Oczywiście sprawdzasz na zgaszonym aucie i na wtyczce.
krzysztofpak75 - 30-06-2021, 11:04
Ok , zaraz zorganizuje inny miernik i dam znać
Faktycznie jest 0 OHM .
Ale czy to może być powodem takiej pracy silnika ?
Gdzie znaleźć wtyczkę od drugiej sondy ? Szukałem pod fotelem kierowcy ale nie mogę znaleźć.
|
|
|