Outlander III GEN Techniczne - Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.
mtomas2000 - 01-07-2021, 23:06 Temat postu: Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne. Witam.
Ostatnio wymieniałem padnięty akumulator.
Jeżdżę teraz z monitorem napięcia w zapalniczce.
Zauważyłem ciekawa sytuację.
Silnik zimny napięcie 14.4v i to jest normalne napięcie ładowania.
Jednak gdy tylko silnik rozgrzeje się, i wciskam pedał gazu napięcie spada do 12.5v czyli brak ładowania. Ale gdy włącze światła napięcie wzrasta do 13.8v
Gdy odpuszczę gaz ładowanie wraca do 14.4v
I tak w kółko. Noga na gaz - nie ładuje noga z gazu - ładuje.
Jak się zatrzymam też przestaje ładować. Chyba że światła włączone to 13.8v
Kontrolka ładowania akumulatora przy tym nie świeci.
Mój model to OUTLANDER III 2.2 DID 4x4 AUTO GX5 rocznik 2013 150km.
Czy u was jest tak samo?
M_6 - 02-08-2021, 13:33
Mam 2.0 benzyna 2018. Jest tak samo
kubi2410 - 07-10-2021, 10:37
Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB
acent - 13-10-2021, 09:11
kubi2410 napisał/a: | Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB |
EFB Q85
SZCZAW - 21-11-2021, 23:41
acent napisał/a: | kubi2410 napisał/a: | Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB |
EFB Q85 | jaki konkretnie model wybrałeś....możesz podać link
acent - 22-11-2021, 20:02
Taki mam fabrycznie.
YUASA YBX7005 12V 64AH 620A START-STOP EFB (Q85)
cena ok 750 zł
Dyzio L200 - 04-07-2023, 20:26 Temat postu: Re: Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.
mtomas2000 napisał/a: | Witam.
Ostatnio wymieniałem padnięty akumulator.
Jeżdżę teraz z monitorem napięcia w zapalniczce.
Zauważyłem ciekawa sytuację.
Silnik zimny napięcie 14.4v i to jest normalne napięcie ładowania.
Jednak gdy tylko silnik rozgrzeje się, i wciskam pedał gazu napięcie spada do 12.5v czyli brak ładowania. Ale gdy włącze światła napięcie wzrasta do 13.8v
Gdy odpuszczę gaz ładowanie wraca do 14.4v
I tak w kółko. Noga na gaz - nie ładuje noga z gazu - ładuje.
Jak się zatrzymam też przestaje ładować. Chyba że światła włączone to 13.8v
Kontrolka ładowania akumulatora przy tym nie świeci.
Mój model to OUTLANDER III 2.2 DID 4x4 AUTO GX5 rocznik 2013 150km.
Czy u was jest tak samo? |
Mam L200 i podczas wyjazdu zauważyłem ten sam problem. Po wielkich przejściach doszedłem , że problemem jest IBS czyli inteligentna klemą, która wpływa na pracę całego systemu zażdzania energią. W moim przypadku problem stanowią dwa akumulatory, które system czyta niepoprawnie. Po odpięciu IBS problem znika. Ładowanie jest stałe.
To masz - 09-07-2023, 14:38
Również zamierzałem poruszyć ten temat. Sprawdzałem miernikiem dwuletni akumulator w OIII i zastanawiało mnie dlaczego napięcie wynosi 12,1- 12,2V, gdy w poprzednim aucie przez kilka lat utrzymywało się na poziomie 12,6- 12,8V. Dodatkowo w trakcie rozruchu spadało do 9,5V.
Sprawę wyjaśniło zainstalowanie portu USB z wskaźnikiem napięcia. W trakcie jazdy na światłach dziennych akumulator nie jest ładowany co jest dla mnie wielkim zaskoczeniem. Czyli zużywając prąd na rozruchy silnika i korzystając z auta za dnia w trybie auto nie naładujemy akumulatora, bo alternator wyłącznie podtrzymuje napięcie na poziomie 12,2V. Kto to wymyślił?
Dwudniowe ładowanie porządnym prostownikiem 15A przywróciło akumulator do sprawności i nawet po dwóch tygodniach postoju napięcie wynosi 12,7V. Widzę je przez szybę na porcie USB przed otwarciem auta.
Od ładowania staram się jadąc w dłuższą trasę włączyć światła mijania co uruchamia ładowanie na poziomie 14,5V.
[ Dodano: 14-07-2023, 13:37 ]
Taki mam podgląd napięcia bez otwierania auta.
Po w/w ożywieniu baterii zrobiłem trasę 240 km i od tego momentu auto stoi ponad dwa tygodnie... tymczasem 12,5V zamiast 12,1V, dlatego polecam sporadyczną kontrolę napięcia.
[ Dodano: 31-07-2023, 10:30 ]
Światła do jazdy dziennej i napięcie ładowania:
Ksenony i napięcie ładowania:
Bizi78 - 31-07-2023, 11:21
Światła do jazdy dziennej mają małe zapotrzebowanie na energię i pewnie stąd brak ładowania.
Tylko pytanie czy jak napięcie na aku spadnie poniżej 12V na postoju bez obciążenia czy ładowanie wzrośnie do 14.4V aby ratować aku .
Może jakiś ekolog na to wpadł aby chronić planetę .
danielix2008 - 18-04-2024, 21:01
Mam tak samo w moim Space Star 2 z 2020r. Czy idzie jakoś zmienić aby ładowanie było cały czas na poziomie 14,4V? Bo jak komputer odpuszcza ładowanie to mam podczas jazdy tylko 12,1V.
[ Dodano: 18-04-2024, 22:34 ]
Lub ewentualnie jak ustawić minimalne na 14V.
Krzyzak - 19-04-2024, 07:08
Zapewne poprzez przecięcie jednego z 4 kabli jak to się "naprawiało" w Galantach. Ale skoro producent tak to wymyślił, to ja bym tak zostawił.
To masz - 19-04-2024, 08:20
danielix2008,
Widzę trzy sposoby, by wydłużyć żywotność akumulatora bez ingerencji w układ elektryczny.
1. Jeździsz cały czas na mijania.
2. Włączasz mijania przy okazji dłuższej trasy.
2. Podłączasz raz w miesiącu prostownik.
Lub nie przejmujesz się tym i zakupisz nowy akumulator po trzech latach zamiast po pięciu.
guzzi - 19-04-2024, 22:33
Odłącz wtyczkę przy minusowej klemie i po sprawie.
pablo eldiablo - 25-04-2024, 20:16
Jest jeszcze inna sprawa, którą trzeba wziąć pod uwagę: pomiar napięcia po stacyjce i bezpośrednio na akumulatorze różni się i to momentami może znacznie się różnić.
krzychu - 26-04-2024, 09:48
Ale teraz samochody monitorują SoC i zależnie od tego dobierają napięcie. Po co psuć coś co jest dobre. W Mazdzie ładuje jak jest poniżej 90%, a potem to utrzymuje. Jak go naładuje do 100% to i tak rozładuje do 90% żeby mieć miejsce na prądu jak się zjeżdża z góry. Ekologia.
Za to jak jest 30% SoC to potrafi przywalić ponad 100A ładowania na nowym aku
|
|
|