To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Przewody zapłonowe O1T

alwxis12 - 18-08-2021, 11:46
Temat postu: Przewody zapłonowe O1T
Witam, podpowie ktoś jak to jest z przewodami ? Szukałem po tematach i w którymś gdzieś ktoś pisał o polecanych sportowych do Evo, ale nie mogę teraz znaleźć. Mam jeden przewód oryginalny a drugi niestety NGK i czasami zdarza mu się mulić miśka :/ Chce zamienić na coś sprawdzonego nawet byłbym skłonny kupić te od Evo tylko nie mogę teraz znaleźć
tościk - 18-08-2021, 12:13

W turbiaczach chyba już większość na Magnecorach lata. I chyba wszystkie kupowane w Tomson Motorsport. Są na zamówienie, pamiętam, że płaci się najpierw jakąś zaliczkę, potem przy odbiorze resztę.

https://tomson.com.pl/product-pol-3750-Przewody-zaplonowe-Magnecor-45308-KV85-Mitsubishi-Lancer-Evo-IV-V-VI-VII-VIII-IX.html

alwxis12 - 18-08-2021, 21:07

Dzięki tościk :) A jak z cewkami ? w@sio pisał w którymś temacie z 2018 że lata już długo na cewkach firmy ERA, szukałem na necie i niby znalazłem ale są opisane że pasują do VW i nie wiem które dokładnie. Kable zamówione :)

Też pytanie z innej beczki, jak tu jest realizowany wskaźnik poziomu paliwa? Jest pływak czy liczy czas otwarcia wtrysków ? Lecę sobie na gazie a mimo to ubywa mi na wskaźniku i komputer pokazuje 50km zasięgu mimo że wskaźnik w połowie :? Czyżby "cudowni" gaziarze ode mnie ustawili podlewanie benzynką przy strojeniu ?

tościk - 19-08-2021, 08:00

alwxis12 napisał/a:
A jak z cewkami ? w@sio pisał w którymś temacie z 2018 że lata już długo na cewkach firmy ERA, szukałem na necie i niby znalazłem ale są opisane że pasują do VW i nie wiem które dokładnie.

Wedle mojej wiedzy nadal jesteśmy w miejscu, gdzie tylko OEM dają radę. Kojarzy mi się, że W@sio chyba miał jakieś problemy, ale nie jestem na 100% pewien, więc musiał by potwierdzić (lub ktoś z grupy, kto ma lepsze info ode mnie).

Fighter001 - 19-08-2021, 14:51

Ja mam kable ngk i działają, mierzyłem je miernikiem i mieszczą się w normie, do serii mogą być. Z cewkami jest gorzej kupiłem nowe zamienniki i sypało zapłonem. W końcu kupiłem używane oryginalne i działa.
alwxis12 - 19-08-2021, 23:15

Na szczęście moje działają, przewód jeden zrobił mi psikusa i strzelił gdy świecy zachciało się latać hehe.

Ponawiam pytanie o wskaźnik paliwa, zrobiłem dziś 60km część na gazie część na LPG i wskaźnik z połowy baku zszedł pomiędzy ostatnią a przedostatnią kreskę :lol: Nie uwierzę że spaliłem ponad 20l beny, znów pojadę tankować a pistolet mi odbije po 20paru litrach mimo że wskaźnik pokazywał 1/4 baku, trochę to irytujące.

luk2501 - 20-08-2021, 11:50

Tak jest i u mnie często mam zalane prawie do pełna i wskazówka stoi bardzo długo w miejscu , najszybciej schodzi jak spadnie poniżej połowy właśnie do pierwszej kreski od strony rezerwy. U mnie przy takim stanie wlewam ok 10 litrów benzyny i z powrotem mam prawie połowę zbiornika. Na lpg zrobię ok 150km to mi dopiero zgaśnie jedna kropka a potem moment i rezerwa. Jak jadę w trasie to często na autostradzie przełączam na Pb żeby wtryski trochę popracowały.
tościk - 20-08-2021, 13:13

alwxis12 napisał/a:
Ponawiam pytanie o wskaźnik paliwa, zrobiłem dziś 60km część na gazie część na LPG i wskaźnik z połowy baku zszedł pomiędzy ostatnią a przedostatnią kreskę

Może dziura? :P
Wskaźnik analogowy jest oparty na pływaku, przy spokojnej jeździe na gazie, gdzie dotrysk benzyny nie wchodzi, to dużych wahań nie mam. Wiadomo, że benzyna krąży w układzie, jakieś przechyły na pochyłach są, to sobie lekko drgnie wskazówka. Ale jak teraz mam pełny bak, to wahnie się tak może o dwa milimetry w jedną czy drugą (równo z kreską, albo trochę za). Największe wahania zawsze miałem poniżej połowy i tam faktycznie wskazówka jakoś szybciej schodzi w dół.
Jeśli chodzi o wyliczany zasięg to tutaj musi być jakieś combo. W trakcie jazdy się zmniejsza w miarę pokonywanych kilometrów, ale w końcu po jakimś czasie (może jak się pływak ruszy mocniej) wraca do właściwego. Odkąd mam niedziurawy bak i ciągle zalany na więcej niż połowę, to nie miałem przypadku, żeby mi pipczało, że się zasięg skończył.

Bzyk_R1 - 20-08-2021, 13:43

Zasięg na kompie liczony jest na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych i ubywa nawet jeżdżąc na lpg. Kwestia tego jak gazownicy założyli emulator wtryskiwaczy.
roger18sx - 20-08-2021, 22:08

U mnie po założeniu przewodów ngk zaczeły się cyrki więc założyłem ponownie blueprinty i działa.Jezdzę już ponad miesiąc na cewkach delphi i narazie dają radę.
Radek - 25-08-2021, 11:49

Ja do popr,edniego turbiaka kupiłem w ramach eksperymentu kable Tesla (60zl kpl?) Śmigały spoko, LPG było.
alwxis12 - 30-08-2021, 21:06

Wróciłem wczoraj z Niemiec, trasa 1600km w jedną stronę i 1600 powrót. Taki trochę test po remoncie zawieszenia z przodu co opiszę w swoim temacie jak tylko znajdę chwilę. Dziury nie ma na pewno bo raz że byłoby czuć a dwa to ubywa przy jeździe tylko. W każdym razie na trasie znowu cyrki z ilością paliwa, na LPG jazda 120-180 mieszana i wyszło mi że zbiornik 60 wystarczył na 440Km, chcąc przyoszczedzic aby nie tankować u szkopów Niemcy przyjechałem na pb i po powrocie po jakichś 550Km na granicy gdy już rezerwa się zapaliła zatankowałem 30l pb i LPG do fulla...wsiadamy do auta a tam pelny bak pb...[Edit] ?! Rozumiem zbiornik 60l i rezerwa się pali w zależności od zużycia układu ale bez przesady żeby ta rozbieżność to była 1/2 hahahaha. Dostałem nowe służbowe auto już na codzień pod dom i coś czuję że stara pompa wyleci, przeczyszcze wszystko co się da,ogólnie będzie dekompozycja wielu części :lol: ktoś pisał fajny patent na wymianę rury wlewu paliwa na plastikową to może coś się pomodzi, mój syczy po odkręceniu więc jeszcze pośmiga ale już swoje lata ma.
tościk - 31-08-2021, 10:30

To wygląda na problem z pływakiem jakiś. Z historii o swoim egzemplarzu znalezionych tu na forum wyszło mi, że poprzednia właścicielka miała wpięty alarm w pompę. Jak jej to pogniło i uziemiło auto, to jakiś majster co to rozbrajał uszkodził pływak przy okazji. Więc podejrzewam, że można to dość łatwo zrobić. Jednak sam w tamtych okolicach nie grzebałem, więc ciężko mi coś więcej powiedzieć.
roger18sx - 08-02-2022, 22:30

W sobotę wywaliłem oryginalny układ zapłonowy bo mnie ciągle drażnił i poszły cewki denso 099700-070 z hondy civic 7 2.0 type r vtec. Działa to bardzo dobrze , nawet na lpg. Zero szarpnięć i wypadania zapłonów. Link do filmu. https://www.youtube.com/watch?v=luDVlZ7gbOE
Bzyk_R1 - 09-02-2022, 12:04

roger18sx, opisz tutaj jak z montażem, czy dużo problemów jest z wiązkami jak to trzeba przerobić? Temat bardzo ciekawy biorąc pod uwagę ceny OEM cewek i jakość zamienników.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group