To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Szarpnięcie budą przy zmianie biegu na D.

ZEKORI - 07-10-2021, 16:33
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Szarpnięcie budą przy zmianie biegu na D.
Witam. Mam taką zagwozdkę z moim miśkiem 2.5 w automacie. Czy takie mocniejsze szarpnięcie budą przy przyłączeniu na D jest normalne? Dzieje się to na rozgrzanym aucie najczęściej. Czy szukać przyczyny w samej skrzyni czy poduszkach?
Olej wymieniany jakieś 5-6 tys temu.
Pozdrawiam.

Krzyzak - 08-10-2021, 08:16

Przyczyna w skrzyni, a olej jaki? Skrzynia tiptronic?
ZEKORI - 08-10-2021, 10:35

Olej Castrol Transmax Z, tak skrzynia tiptronic.
Ogólnie jak tak patrzę to trochę źle ten objaw opisałem.
Chodzi o to że gdy przełączę na D, bez dodawania gazu i gdy skrzynia załączy bieg to jest takie szarpnięcie do przodu. I tylko wtedy. Jak będę miał chwilę to może nagram jak to wygląda.

Krzyzak - 08-10-2021, 10:54

Na ciepłym olej jest rzadszy, spada trochę ciśnienie - to może być przyczyną. A poziom jaki jest - na gorącym, pracującym silniku, po min. 20 km jazdy i na P?
ZEKORI - 08-10-2021, 19:11

Faktycznie, na rozgrzanym nam troszkę poniżej linii hot, czyli będę musiał trochę dolac.
Objaw jest taki: https://youtube.com/shorts/jBCL3uPc6O8?feature=share

Automator1 - 16-10-2021, 21:21

odkręcał ktoś konwerter w Galu?
Jak z podejściem( płaski,grzechotka, pneumatyk???)
trzeba zdjąć miskę oleju z silnika?
silnik 2.0 136km , sport edysion...

Hugo - 17-10-2021, 10:05

Automator1, nie trzeba demontować miski olejowej silnika. Odkręcasz tylko okienko rewizyjne na dole (śruby 14 i 10) i przez nie odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17. Trzeba zablokować konwerter za wieniec zębaty rozrusznika i odkręcać najlepiej pokrętłem bez grzechotki z długą nasadką 17, bo krótka może uniemożliwić założenie pokrętła. Gwint normalny, prawy. Odkręcasz w lewo :wink:
Automator1 - 17-10-2021, 11:23

Hugo napisał/a:
Automator1, nie trzeba demontować miski olejowej silnika. Odkręcasz tylko okienko rewizyjne na dole (śruby 14 i 10) i przez nie odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17. Trzeba zablokować konwerter za wieniec zębaty rozrusznika i odkręcać najlepiej pokrętłem bez grzechotki z długą nasadką 17, bo krótka może uniemożliwić założenie pokrętła. Gwint normalny, prawy. Odkręcasz w lewo :wink:


Dzięki "Hugo"
wczoraj się dostałem ale poprzedni mechanik dał niezły klej na śruby bo ni jak nie mogę ich ruszyć :axe:

Hugo - 17-10-2021, 18:21

Automator1, nie ma to jak "mehanicy". Te śruby fabrycznie nie są na żadnym kleju.
Krzyzak - 18-10-2021, 09:00

Hugo napisał/a:
odkręcasz konwerter. 3 śruby na klucz 17
3 śruby mam na pewno w E3x, ale wydawało mi się, że EA ma blachę na 4 śruby - mylę się?

edit - na pewno na 4:

Automator1 - 18-10-2021, 21:29

na 4

[ Dodano: 18-10-2021, 21:42 ]
wyjęta bez konwertera a potem taka kolejność:
wykręcony czujnik prędkości
rozpołowienie
wymiana filtra( kilo syfu w środku)
wymieniony uszczelniacz pompy,filtra i konwertera
wyczyszczone krawędzie i umyte - silikon i skręcamy
2 godziny męki żeby dobrze trafić w konwerter ( :mrgreen: da się)
potem wiązki od skrzyni
węże od chłodnicy
płyny ustrojowo-napędowe :mrgreen: do Gala oczywiście też
zalanie chłodnicy
olej do skrzyni na MAX (hot)
odpalamy i delikatnie:
R-1min
N-1min
D-1min
N-1min
a potem
D i powoli rozpędzamy(120 k/h) na kobyłkach
Zmienia biegi jak ta Lala
jutro kontrola płynów, i śrub
na kółka i trzeba jakieś kółko zrobić dookoła osiedla nie sobie biegi pozmienia

Krzyzak - 19-10-2021, 07:50

Automator1 napisał/a:
2 godziny męki żeby dobrze trafić w konwerter ( :mrgreen: da się)

nie gniewaj się, ale to bez sensu robota - raz w życiu tak zrobiłem, że zamiast odkręcić śruby od blachy to zdjąłem samą skrzynię a konwerter został - nie dość, że potrzebuje się sporo miejsca a te nie zawsze jest, bo przeszkadza podłużnica a wałek wystający ze skrzyni jest długi, skrzynia automatyczna bardzo ciężka (ja wszystko samemu robię, do podtrzymania tylko deska i sznurek od góry) to dwa, że się olej wyleje z konwertera...
jak wyciągasz razem ze skrzynią, to jest ciut ciężej, ale łatwość manipulacji bez porównania
już potem, do zakładania skrzyni pożyczałem dźwig - 2T udźwigu daje radę

Hugo - 19-10-2021, 08:32

Faktycznie, 4 śruby od konwertera są, pomyłka.
Automator1 - 19-10-2021, 21:17

Krzyzak- nie miałem wyjścia, jakiś debil przykleił śruby od konwertera....
Krzyzak - 20-10-2021, 07:30

a wysoka temperatura by nie pomogła? - np. podgrzanie opalarką do 300-500°?
nie... głupi pomysł - jeszcze by się olej zapalił w konwerterze...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group