Outlander III GEN Techniczne - System Start-Stop - pytania
msokol - 15-02-2022, 20:31 Temat postu: System Start-Stop - pytania Podejrzewam, że jest na forum trochę osób, które od dłuższego czasu posiada O3 z systemem start-stop i faktycznie go używa.
W związku z tym, że niebawem planuję przesiadkę na nowszy model, mam pytania odnośnie tego systemu w silnikach benzynowych (nie wiem, czy występuje w O3 z silnikami diesla):
- czy faktycznie dużo zmniejsza zużycie paliwa?
- czy faktycznie dużo skraca żywotność rozrusznika - remontował już ktoś rozrusznik?
benicjusz - 16-02-2022, 09:43 Temat postu: Re: System Start-Stop - pytania
msokol napisał/a: | nie wiem, czy występuje w O3 z silnikami diesla |
O3 występuje z silnikiem Diesla jest to 2.2 DiD (4N14) bardzo ekonomiczny i dynamiczny silnik, występuje z manualem i S&S jak i ze zwykłym automatem hydrokinetycznym, wtedy dodatkowo posiada AWD ale nie ma systemu S&S - całe szczęście.
msokol - 16-02-2022, 13:51
To, że O3 występuje z silnikami diesla, to wiem nie wiedziałem tylko, czy w dieslu jest S&S.
Obecnie zmieniło się u mnie trochę i głównie będę latał w koło komina, więc biorę pod uwagę tylko benzyniaki.
Czytałem również, że łatwo można go wyłączyć w O3 przez kompa (W ASXach były z tym problemy)
pablo eldiablo - 21-02-2022, 12:47
msokol napisał/a: |
Czytałem również, że łatwo można go wyłączyć w O3 przez kompa (W ASXach były z tym problemy) |
Nie wiem, czy tak łatwo, ostatnio przy przeglądzie gwarancyjnym w ASO poprosiłem o wyłączenie S&S, żeby samochód odpalał się domyślnie w wyłączonym tym systemem - poinformowano mnie, że nie ma takiej opcji. Nie że nie chcą mi tego zrobić, tylko że autoryzowane oprogramowanie na to nie pozwala. Tzn. mam świadomość, że opcja jest i można to zrobić nieoficjalnie poza ASO, ale dopóki samochód mam na gwarancji, to nie chcę ingerować w elektronikę.
tokyo - 06-04-2022, 01:53
Systemu ASG nie da sie wylaczyc zpoziomu fabrycznego komputera
Mozna to zrobic innym sprzetem ALE problem jest wieloraki, poniewaz system ten jest polaczony szeregowo z systemem immo sterownik silnika i odczytuje duzo parametrow. Poprzez wyprogramowanie ASG moze nastapic tzw stan nie ustalony tzn auto sie zatrzyma nastepnie wylaczy i juz nie odpali tylko trzeba wyl zaplon i ponownie zal. Z tego tez powodu stosuje moduly deaktywujace system tzn system jest ale w trybie uspionym.
Czy oszczedza cos tam tak ale pozniej wydrenazuje kieszen na akumulatorze, rozruszniku(zadko) alternatorze
msokol - 06-04-2022, 09:32
tokyo, Dzięki za konkretne info.
|
|
|