Outlander I GEN Techniczne - Wyłączenie tylnego napędu
Siderss - 14-03-2022, 15:12 Temat postu: Wyłączenie tylnego napędu Witam,
Sąsiad kupił ostanio Outlandera I gen, 2.0 turbo manual i przychodze z zapytaniem czy jest możliwość wyłączenia tylnego napędu przy pomocy jakiegoś bezpiecznika czy coś. Wiem że w niebieskim obozie (Subaru) jest taka opcja, w skrzynke bezpieczników wsadza sie bezpiecznik i odcina tylny napęd, bardzo pomocne jak diagnosta nie ma rolek na 2 ośki tylko na jedną.
Bizi78 - 14-03-2022, 15:30
W outku jest stały napęd i aby go wyłączyć trzeba by było zdemontować wał.
Ogólnie temat napędu w O1 masz tutaj.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91385
W@sio - 16-03-2022, 08:02
To chyba w nowszych subaru W starszych Foresterach (odpowiadających generacyjnie Outlanderowi I) napęd był stricte mechaniczny. Podobnie jest też w nowszych Outkach, napęd rozdzielany jest elektronicznie i jest możliwość odłączenia osi tylnej.
Poza tym, gdy diagnosta wjedzie na rolki to nic się nie stanie, bo jest jeszcze centralny mechanizm różnicowy.
Rander - 16-03-2022, 22:08
W@sio napisał/a: | To chyba w nowszych subaru W starszych Foresterach (odpowiadających generacyjnie Outlanderowi I) napęd był stricte mechaniczny. Podobnie jest też w nowszych Outkach, napęd rozdzielany jest elektronicznie i jest możliwość odłączenia osi tylnej.
Poza tym, gdy diagnosta wjedzie na rolki to nic się nie stanie, bo jest jeszcze centralny mechanizm różnicowy. |
Miałem Subaru Legacy I i potwierdzam istnienie bezpiecznika.
Z diagnostami miałem dyskusje na początku posiadania LandRovera Freeladera. On miał stałe dopędzanie tyłu przez wiskozę - zresztą genialnie zrobione. Ze wszystkiego potrafił wyjechać, mając nawet tylko na jedno koło przyczepność.
Radek - 19-03-2022, 17:30
Outek też ma tył przez wiskozę a na jedno koło nie pociągnie musiałeś mieć jakąś blokadę inna np tylnego mostu
Odłączenie wału to niedobry pomysł, wisko się zagotuje..usmaży wręcz i zablokuje
Rander - 19-03-2022, 21:46
Radek napisał/a: | Outek też ma tył przez wiskozę a na jedno koło nie pociągnie musiałeś mieć jakąś blokadę inna np tylnego mostu
Odłączenie wału to niedobry pomysł, wisko się zagotuje..usmaży wręcz i zablokuje |
Freelander I miał "blokady" za pomocą hamulców: szybki wielokanałowy ABS, który hamował buksujące koła. To wystarczało i było niezwykle skuteczne.
|
|
|