Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłączenie tylnego napędu
Autor Wiadomość
Siderss 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: z polski
Wysłany: 14-03-2022, 15:12   Wyłączenie tylnego napędu

Witam,
Sąsiad kupił ostanio Outlandera I gen, 2.0 turbo manual i przychodze z zapytaniem czy jest możliwość wyłączenia tylnego napędu przy pomocy jakiegoś bezpiecznika czy coś. Wiem że w niebieskim obozie (Subaru) jest taka opcja, w skrzynke bezpieczników wsadza sie bezpiecznik i odcina tylny napęd, bardzo pomocne jak diagnosta nie ma rolek na 2 ośki tylko na jedną.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-03-2022, 15:30   

W outku jest stały napęd i aby go wyłączyć trzeba by było zdemontować wał.
Ogólnie temat napędu w O1 masz tutaj.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91385
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 16-03-2022, 08:02   

To chyba w nowszych subaru :) W starszych Foresterach (odpowiadających generacyjnie Outlanderowi I) napęd był stricte mechaniczny. Podobnie jest też w nowszych Outkach, napęd rozdzielany jest elektronicznie i jest możliwość odłączenia osi tylnej.

Poza tym, gdy diagnosta wjedzie na rolki to nic się nie stanie, bo jest jeszcze centralny mechanizm różnicowy. :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 16-03-2022, 22:08   

W@sio napisał/a:
To chyba w nowszych subaru :) W starszych Foresterach (odpowiadających generacyjnie Outlanderowi I) napęd był stricte mechaniczny. Podobnie jest też w nowszych Outkach, napęd rozdzielany jest elektronicznie i jest możliwość odłączenia osi tylnej.

Poza tym, gdy diagnosta wjedzie na rolki to nic się nie stanie, bo jest jeszcze centralny mechanizm różnicowy. :)


Miałem Subaru Legacy I i potwierdzam istnienie bezpiecznika.

Z diagnostami miałem dyskusje na początku posiadania LandRovera Freeladera. On miał stałe dopędzanie tyłu przez wiskozę - zresztą genialnie zrobione. Ze wszystkiego potrafił wyjechać, mając nawet tylko na jedno koło przyczepność.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Radek 
Mitsumaniak

Auto: CA0 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 90
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-03-2022, 17:30   

Outek też ma tył przez wiskozę a na jedno koło nie pociągnie :) musiałeś mieć jakąś blokadę inna np tylnego mostu
Odłączenie wału to niedobry pomysł, wisko się zagotuje..usmaży wręcz i zablokuje
 
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 19-03-2022, 21:46   

Radek napisał/a:
Outek też ma tył przez wiskozę a na jedno koło nie pociągnie :) musiałeś mieć jakąś blokadę inna np tylnego mostu
Odłączenie wału to niedobry pomysł, wisko się zagotuje..usmaży wręcz i zablokuje


Freelander I miał "blokady" za pomocą hamulców: szybki wielokanałowy ABS, który hamował buksujące koła. To wystarczało i było niezwykle skuteczne.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.