To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Kolejność odkręcenia śrub głowicy

alwxis12 - 03-05-2022, 21:39
Temat postu: Kolejność odkręcenia śrub głowicy
Witam, w moim miśku w trakcie jazdy strzelił górny króciec od chłodnicy o go zagotowało lekko, po naprawie okazało się że wydmuchał albo odkształciła się głowica na kanale wodnym i mi wciąga płyn chłodniczy :roll: Jeszcze nie zamawiałem nowej uszczelki i nie mam kolejności dokręcania a niestety przez szukajkę nie znalazłem odpowiedzi. Ktoś mógłby podrzucić ?
Jeszcze pytanie co do samej uszczelki, zestaw od Ajusy jest wart uwagi czy czegoś innego poszukać ?

Turbocbr - 03-05-2022, 23:24

alwxis12, dokręcamy od środka na zewnątrz, uszczelkę najlepiej OEM.
Możesz pobrać za darmo manual, a jak to robisz pierwszy raz i czujesz się na siłach to jest duzo tutoriali na YouTube z silnikami Evo. A jeśli nie czujesz się na siłach i nie masz klucza dynamometrycznego, ani nie robiłeś sam nawet rozrządu to odstaw auto do ogarniętego mechanika.

alwxis12 - 04-05-2022, 05:41

Od środka na zewnątrz to uniwersalny sposób, chciałem dowiedzieć się w jaki sposób zaleca to producent. Masz na myśli manual przyklejony nad tematami? Fakt, skupiłem się na szukaniu po tematach A o tym nie pomyślałem dzięki
:)
Pytałem o zestaw Ajusy ponieważ przy rozkręcaniu mojego silnika wszystko ale dosłownie wszystko było sklejone silikonem na szczęście tak umiejętnie że nic nie przeciekało i potrzebuję kupić wszystkie uszczelki oraz oringi, a szukanie każdej z osobna jest bardzo czasochłonne.
Sam remontuję swoje samochody, nie z oszczędności tylko po prostu lubię to robić i zaplecze narzędziowe już jest całkiem pokaźne.
Pozdrawiam i czekam na kolejny odpis

Rander - 04-05-2022, 12:13

alwxis12 napisał/a:
Od środka na zewnątrz to uniwersalny sposób (...)


Dodam jeszcze ze swojego doświadczenia, że spotykałem się z różnymi konfiguracjami, jak np:
    • dokręcenie do zadanego momentu plus pół obrotu (przykładowo)
    • dokręcenie do zadanego momentu, ćwierć obrotu do tyłu, poczekać chwilę i pół obrotu do przodu
    • dokręcenie do zadanego momentu 1, poczekać określony czas i dokręcenie do zadanego momentu 2


Tak więc bezpieczniej będzie zaznajomić się z instrukcją fabryczną.

Turbocbr - 04-05-2022, 14:50

Rander napisał/a:


Tak więc bezpieczniej będzie zaznajomić się z instrukcją fabryczną.
dokładnie manual dostępny jest na forum za darmo wystarczy trochę chęci i czasu. Często dodają do uszczelek ile niutonów dokręcić i w jakiej kolejności. Także nie widzę problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group