Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejność odkręcenia śrub głowicy
Autor Wiadomość
alwxis12 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 35
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-05-2022, 21:39   Kolejność odkręcenia śrub głowicy

Witam, w moim miśku w trakcie jazdy strzelił górny króciec od chłodnicy o go zagotowało lekko, po naprawie okazało się że wydmuchał albo odkształciła się głowica na kanale wodnym i mi wciąga płyn chłodniczy :roll: Jeszcze nie zamawiałem nowej uszczelki i nie mam kolejności dokręcania a niestety przez szukajkę nie znalazłem odpowiedzi. Ktoś mógłby podrzucić ?
Jeszcze pytanie co do samej uszczelki, zestaw od Ajusy jest wart uwagi czy czegoś innego poszukać ?
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 03-05-2022, 23:24   

alwxis12, dokręcamy od środka na zewnątrz, uszczelkę najlepiej OEM.
Możesz pobrać za darmo manual, a jak to robisz pierwszy raz i czujesz się na siłach to jest duzo tutoriali na YouTube z silnikami Evo. A jeśli nie czujesz się na siłach i nie masz klucza dynamometrycznego, ani nie robiłeś sam nawet rozrządu to odstaw auto do ogarniętego mechanika.
_________________
Turbocbr
 
 
alwxis12 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 35
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-05-2022, 05:41   

Od środka na zewnątrz to uniwersalny sposób, chciałem dowiedzieć się w jaki sposób zaleca to producent. Masz na myśli manual przyklejony nad tematami? Fakt, skupiłem się na szukaniu po tematach A o tym nie pomyślałem dzięki
:)
Pytałem o zestaw Ajusy ponieważ przy rozkręcaniu mojego silnika wszystko ale dosłownie wszystko było sklejone silikonem na szczęście tak umiejętnie że nic nie przeciekało i potrzebuję kupić wszystkie uszczelki oraz oringi, a szukanie każdej z osobna jest bardzo czasochłonne.
Sam remontuję swoje samochody, nie z oszczędności tylko po prostu lubię to robić i zaplecze narzędziowe już jest całkiem pokaźne.
Pozdrawiam i czekam na kolejny odpis
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 04-05-2022, 12:13   

alwxis12 napisał/a:
Od środka na zewnątrz to uniwersalny sposób (...)


Dodam jeszcze ze swojego doświadczenia, że spotykałem się z różnymi konfiguracjami, jak np:
    • dokręcenie do zadanego momentu plus pół obrotu (przykładowo)
    • dokręcenie do zadanego momentu, ćwierć obrotu do tyłu, poczekać chwilę i pół obrotu do przodu
    • dokręcenie do zadanego momentu 1, poczekać określony czas i dokręcenie do zadanego momentu 2


Tak więc bezpieczniej będzie zaznajomić się z instrukcją fabryczną.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 04-05-2022, 14:50   

Rander napisał/a:


Tak więc bezpieczniej będzie zaznajomić się z instrukcją fabryczną.
dokładnie manual dostępny jest na forum za darmo wystarczy trochę chęci i czasu. Często dodają do uszczelek ile niutonów dokręcić i w jakiej kolejności. Także nie widzę problemu.
_________________
Turbocbr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.