Kolejność odkręcenia śrub głowicy |
Autor |
Wiadomość |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-05-2022, 21:39 Kolejność odkręcenia śrub głowicy
|
|
|
Witam, w moim miśku w trakcie jazdy strzelił górny króciec od chłodnicy o go zagotowało lekko, po naprawie okazało się że wydmuchał albo odkształciła się głowica na kanale wodnym i mi wciąga płyn chłodniczy Jeszcze nie zamawiałem nowej uszczelki i nie mam kolejności dokręcania a niestety przez szukajkę nie znalazłem odpowiedzi. Ktoś mógłby podrzucić ?
Jeszcze pytanie co do samej uszczelki, zestaw od Ajusy jest wart uwagi czy czegoś innego poszukać ? |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 03-05-2022, 23:24
|
|
|
alwxis12, dokręcamy od środka na zewnątrz, uszczelkę najlepiej OEM.
Możesz pobrać za darmo manual, a jak to robisz pierwszy raz i czujesz się na siłach to jest duzo tutoriali na YouTube z silnikami Evo. A jeśli nie czujesz się na siłach i nie masz klucza dynamometrycznego, ani nie robiłeś sam nawet rozrządu to odstaw auto do ogarniętego mechanika. |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-05-2022, 05:41
|
|
|
Od środka na zewnątrz to uniwersalny sposób, chciałem dowiedzieć się w jaki sposób zaleca to producent. Masz na myśli manual przyklejony nad tematami? Fakt, skupiłem się na szukaniu po tematach A o tym nie pomyślałem dzięki
Pytałem o zestaw Ajusy ponieważ przy rozkręcaniu mojego silnika wszystko ale dosłownie wszystko było sklejone silikonem na szczęście tak umiejętnie że nic nie przeciekało i potrzebuję kupić wszystkie uszczelki oraz oringi, a szukanie każdej z osobna jest bardzo czasochłonne.
Sam remontuję swoje samochody, nie z oszczędności tylko po prostu lubię to robić i zaplecze narzędziowe już jest całkiem pokaźne.
Pozdrawiam i czekam na kolejny odpis |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 368 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 04-05-2022, 12:13
|
|
|
alwxis12 napisał/a: | Od środka na zewnątrz to uniwersalny sposób (...) |
Dodam jeszcze ze swojego doświadczenia, że spotykałem się z różnymi konfiguracjami, jak np:
• dokręcenie do zadanego momentu plus pół obrotu (przykładowo)
• dokręcenie do zadanego momentu, ćwierć obrotu do tyłu, poczekać chwilę i pół obrotu do przodu
• dokręcenie do zadanego momentu 1, poczekać określony czas i dokręcenie do zadanego momentu 2
Tak więc bezpieczniej będzie zaznajomić się z instrukcją fabryczną. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 04-05-2022, 14:50
|
|
|
Rander napisał/a: |
Tak więc bezpieczniej będzie zaznajomić się z instrukcją fabryczną. | dokładnie manual dostępny jest na forum za darmo wystarczy trochę chęci i czasu. Często dodają do uszczelek ile niutonów dokręcić i w jakiej kolejności. Także nie widzę problemu.
 |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
|