Pajero IV - [3.2 DID] Brak mocy i błędy P0638 i P1299
sekpia - 14-08-2022, 21:52 Temat postu: [3.2 DID] Brak mocy i błędy P0638 i P1299 Czołem grupo!
Przekopałem internet jak i te forum i nic nie znalazłem co by pomogło w rozwiązaniu mojego problemu.
Podczas jazdy z przyczepą kempingową 1000kg, szczególnie w górach, czuję wyraźny brak mocy....męczy się pod górę. Ewidentnie brakuje mu mocy (mam porównanie do innego auta o podobnej mocy i radził sobie znacznie lepiej).
Jak go pomęczę to w pewnym momencie wywala błąd P0638 (przepustnica). Czasami się zdarza, że wywali dodatkowe błędy jak P1299 i rzadziej U1120.
Przepustnice wyjąłem i przeczyściłem porządnie. Dodatkowo wymieniłem czujnik MAF.
Nic to nie dało i nadal błędy wracają i co najważniejsze brakuje mocy.
Prośba o poradę i pomoc.
Ewentualnie o wskazanie ogarniętego mechanika co by mógł szybko i sprawnie to naprawić. Dodam, że jestem w trasie (aktualnie okolice Babiej góry) i jeszcze będę przez 2 tygodnie na wakacjach i potrzebuje to naprawić ASAP
Auto: Pajero Long 2007 3,2 DiD 125KW
Olson - 14-08-2022, 23:33
Sam objaw trochę wygląda jak EGR który przez wtłaczane spaliny powoduje spadek mocy. Ale to moje przypuszczenia nie oparte na niczym.
Natomiast co do ogarniętego mechanika to masz 1h30min do Mikołowa gdzie swój warsztat ma Pan Wojciech Adamus, fachowiec, ale z terminami pewnie krucho, trzeba przedzwonić.
zbyszekm2 - 19-08-2022, 09:40 Temat postu: Re: Brak mocy i błędy P0638 i P1299
sekpia napisał/a: | Czołem grupo!
Przekopałem internet jak i te forum i nic nie znalazłem co by pomogło w rozwiązaniu mojego problemu.
Podczas jazdy z przyczepą kempingową 1000kg, szczególnie w górach, czuję wyraźny brak mocy....męczy się pod górę. Ewidentnie brakuje mu mocy (mam porównanie do innego auta o podobnej mocy i radził sobie znacznie lepiej).
Jak go pomęczę to w pewnym momencie wywala błąd P0638 (przepustnica). Czasami się zdarza, że wywali dodatkowe błędy jak P1299 i rzadziej U1120.
Przepustnice wyjąłem i przeczyściłem porządnie. Dodatkowo wymieniłem czujnik MAF.
Nic to nie dało i nadal błędy wracają i co najważniejsze brakuje mocy.
Prośba o poradę i pomoc.
Ewentualnie o wskazanie ogarniętego mechanika co by mógł szybko i sprawnie to naprawić. Dodam, że jestem w trasie (aktualnie okolice Babiej góry) i jeszcze będę przez 2 tygodnie na wakacjach i potrzebuje to naprawić ASAP
Auto: Pajero Long 2007 3,2 DiD 125KW |
trzeba zacząć od sprawdzeni i wyczyszczenia kolektora ssącego, czujnik CTV na pompie, czujnik doładowania ciśnienia i EGR
sekpia - 22-08-2022, 09:04
Dzięki Panowie!
EGR wyczyściłem, ale bez zmian. Biorę się za kolektor.
Odnośnie czujników CTV i doładowania, to powinienem je po prostu wymienić na nowe?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie przepustnicy powietrza. Po podłączeniu do kompa i jeżdzie, zauważyłem, że przepustnica jest praktycznie non-stop otwarta na 100%. Jak odpuszczam gazu to się przymyka na sekunde max i spowrotem otwiera na 100%. Jak gaszę rozgrzane auto to wchodzi na wyższe obroty przez chwilę, tak jakby przepustnica nie odcinała powietrza. Czy to tak powinno wszystko działać?
zbyszekm2 - 30-08-2022, 09:30
sekpia napisał/a: | Dzięki Panowie!
EGR wyczyściłem, ale bez zmian. Biorę się za kolektor.
Odnośnie czujników CTV i doładowania, to powinienem je po prostu wymienić na nowe?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie przepustnicy powietrza. Po podłączeniu do kompa i jeżdzie, zauważyłem, że przepustnica jest praktycznie non-stop otwarta na 100%. Jak odpuszczam gazu to się przymyka na sekunde max i spowrotem otwiera na 100%. Jak gaszę rozgrzane auto to wchodzi na wyższe obroty przez chwilę, tak jakby przepustnica nie odcinała powietrza. Czy to tak powinno wszystko działać? |
Przepustnica powiązana jest innymi czujnikami, jeśli ktoryś działa niepoprawnie to i przepustnica będzie działac niepoprawnie.
sekpia - 02-09-2022, 16:24
zbyszekm2, Dzięki za wszelkie rady. Kolektor wyczyściłem, ale nie wyglądał zbyt strasznie. Zamówiłem właśnie czujnik/zawór SCV (rozumiem, że to miałeś na myśli pisząc "czujnik CTV na pompie"
Możesz mi proszę jeszcze powiedzieć o jaki konkretnie chodzi czujnik doładowania ciśnienia ? - MAF ?
[ Dodano: 07-09-2022, 21:33 ]
Czujnik CTV wymieniony.
Moim zdanie auto nadal słabo jeździ (15s do 100km/h) i przy gaszeniu auta na rozgrzanym silniku wolno się gasi.
Jakieś pomysły/ podpowiedzi co dalej, czy zostaje mi już mechanik?
Pozdrawiam
[ Dodano: 08-09-2022, 13:17 ]
MAP sensor zamówiony, ale wątpie czy to coś zmieni
[ Dodano: 29-11-2022, 09:14 ]
Dla mnie i dla potomnych.
Auto naprawione. Głównymi winowajcami był zepsuty EGR i Totalnie zapchany DPF (nie było nawet opcji go przepłukać).
Dodatkowo wymionione czyjniki MAF, MAP, SCV i elektrozawór podciścienia.
Wyczyszczony cały dolot i sprawdzone turbo.
To by było na tyle. Auto znowu śmiga jak ta lala
Poprzedni właściciel kompletnie zapuścił silnik.....
zbyszekm2 - 29-11-2022, 14:48
sekpia napisał/a: | zbyszekm2, Dzięki za wszelkie rady. Kolektor wyczyściłem, ale nie wyglądał zbyt strasznie. Zamówiłem właśnie czujnik/zawór SCV (rozumiem, że to miałeś na myśli pisząc "czujnik CTV na pompie"
Możesz mi proszę jeszcze powiedzieć o jaki konkretnie chodzi czujnik doładowania ciśnienia ? - MAF ?
[ Dodano: 07-09-2022, 21:33 ]
Czujnik CTV wymieniony.
Moim zdanie auto nadal słabo jeździ (15s do 100km/h) i przy gaszeniu auta na rozgrzanym silniku wolno się gasi.
Jakieś pomysły/ podpowiedzi co dalej, czy zostaje mi już mechanik?
Pozdrawiam
[ Dodano: 08-09-2022, 13:17 ]
MAP sensor zamówiony, ale wątpie czy to coś zmieni
[ Dodano: 29-11-2022, 09:14 ]
Dla mnie i dla potomnych.
Auto naprawione. Głównymi winowajcami był zepsuty EGR i Totalnie zapchany DPF (nie było nawet opcji go przepłukać).
Dodatkowo wymionione czyjniki MAF, MAP, SCV i elektrozawór podciścienia.
Wyczyszczony cały dolot i sprawdzone turbo.
To by było na tyle. Auto znowu śmiga jak ta lala
Poprzedni właściciel kompletnie zapuścił silnik..... |
To fajnie że się wszystko udało. Ja rzadko tu zaglądam ostatnio. Dlatego do mnie najlepiej zadzwonić na tel. 602 673 905
|
|
|