Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Brak mocy i błędy P0638 i P1299
Autor Wiadomość
sekpia 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2022, 21:52   [3.2 DID] Brak mocy i błędy P0638 i P1299

Czołem grupo!
Przekopałem internet jak i te forum i nic nie znalazłem co by pomogło w rozwiązaniu mojego problemu.

Podczas jazdy z przyczepą kempingową 1000kg, szczególnie w górach, czuję wyraźny brak mocy....męczy się pod górę. Ewidentnie brakuje mu mocy (mam porównanie do innego auta o podobnej mocy i radził sobie znacznie lepiej).

Jak go pomęczę to w pewnym momencie wywala błąd P0638 (przepustnica). Czasami się zdarza, że wywali dodatkowe błędy jak P1299 i rzadziej U1120.

Przepustnice wyjąłem i przeczyściłem porządnie. Dodatkowo wymieniłem czujnik MAF.

Nic to nie dało i nadal błędy wracają i co najważniejsze brakuje mocy.

Prośba o poradę i pomoc.
Ewentualnie o wskazanie ogarniętego mechanika co by mógł szybko i sprawnie to naprawić. Dodam, że jestem w trasie (aktualnie okolice Babiej góry) i jeszcze będę przez 2 tygodnie na wakacjach i potrzebuje to naprawić ASAP ;)
Auto: Pajero Long 2007 3,2 DiD 125KW
 
 
Olson 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-08-2022, 23:33   

Sam objaw trochę wygląda jak EGR który przez wtłaczane spaliny powoduje spadek mocy. Ale to moje przypuszczenia nie oparte na niczym.

Natomiast co do ogarniętego mechanika to masz 1h30min do Mikołowa gdzie swój warsztat ma Pan Wojciech Adamus, fachowiec, ale z terminami pewnie krucho, trzeba przedzwonić.
_________________
Obczaj gruza z fotki.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-08-2022, 09:40   Re: Brak mocy i błędy P0638 i P1299

sekpia napisał/a:
Czołem grupo!
Przekopałem internet jak i te forum i nic nie znalazłem co by pomogło w rozwiązaniu mojego problemu.

Podczas jazdy z przyczepą kempingową 1000kg, szczególnie w górach, czuję wyraźny brak mocy....męczy się pod górę. Ewidentnie brakuje mu mocy (mam porównanie do innego auta o podobnej mocy i radził sobie znacznie lepiej).

Jak go pomęczę to w pewnym momencie wywala błąd P0638 (przepustnica). Czasami się zdarza, że wywali dodatkowe błędy jak P1299 i rzadziej U1120.

Przepustnice wyjąłem i przeczyściłem porządnie. Dodatkowo wymieniłem czujnik MAF.

Nic to nie dało i nadal błędy wracają i co najważniejsze brakuje mocy.

Prośba o poradę i pomoc.
Ewentualnie o wskazanie ogarniętego mechanika co by mógł szybko i sprawnie to naprawić. Dodam, że jestem w trasie (aktualnie okolice Babiej góry) i jeszcze będę przez 2 tygodnie na wakacjach i potrzebuje to naprawić ASAP ;)
Auto: Pajero Long 2007 3,2 DiD 125KW

trzeba zacząć od sprawdzeni i wyczyszczenia kolektora ssącego, czujnik CTV na pompie, czujnik doładowania ciśnienia i EGR
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
sekpia 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2022, 09:04   

Dzięki Panowie!
EGR wyczyściłem, ale bez zmian. Biorę się za kolektor.
Odnośnie czujników CTV i doładowania, to powinienem je po prostu wymienić na nowe?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie przepustnicy powietrza. Po podłączeniu do kompa i jeżdzie, zauważyłem, że przepustnica jest praktycznie non-stop otwarta na 100%. Jak odpuszczam gazu to się przymyka na sekunde max i spowrotem otwiera na 100%. Jak gaszę rozgrzane auto to wchodzi na wyższe obroty przez chwilę, tak jakby przepustnica nie odcinała powietrza. Czy to tak powinno wszystko działać?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-08-2022, 09:30   

sekpia napisał/a:
Dzięki Panowie!
EGR wyczyściłem, ale bez zmian. Biorę się za kolektor.
Odnośnie czujników CTV i doładowania, to powinienem je po prostu wymienić na nowe?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie przepustnicy powietrza. Po podłączeniu do kompa i jeżdzie, zauważyłem, że przepustnica jest praktycznie non-stop otwarta na 100%. Jak odpuszczam gazu to się przymyka na sekunde max i spowrotem otwiera na 100%. Jak gaszę rozgrzane auto to wchodzi na wyższe obroty przez chwilę, tak jakby przepustnica nie odcinała powietrza. Czy to tak powinno wszystko działać?

Przepustnica powiązana jest innymi czujnikami, jeśli ktoryś działa niepoprawnie to i przepustnica będzie działac niepoprawnie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
sekpia 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2022, 16:24   

zbyszekm2, Dzięki za wszelkie rady. Kolektor wyczyściłem, ale nie wyglądał zbyt strasznie. Zamówiłem właśnie czujnik/zawór SCV (rozumiem, że to miałeś na myśli pisząc "czujnik CTV na pompie"

Możesz mi proszę jeszcze powiedzieć o jaki konkretnie chodzi czujnik doładowania ciśnienia ? - MAF ?

[ Dodano: 07-09-2022, 21:33 ]
Czujnik CTV wymieniony.
Moim zdanie auto nadal słabo jeździ (15s do 100km/h) i przy gaszeniu auta na rozgrzanym silniku wolno się gasi.
Jakieś pomysły/ podpowiedzi co dalej, czy zostaje mi już mechanik?
Pozdrawiam

[ Dodano: 08-09-2022, 13:17 ]
MAP sensor zamówiony, ale wątpie czy to coś zmieni

[ Dodano: 29-11-2022, 09:14 ]
Dla mnie i dla potomnych.
Auto naprawione. Głównymi winowajcami był zepsuty EGR i Totalnie zapchany DPF (nie było nawet opcji go przepłukać).
Dodatkowo wymionione czyjniki MAF, MAP, SCV i elektrozawór podciścienia.
Wyczyszczony cały dolot i sprawdzone turbo.

To by było na tyle. Auto znowu śmiga jak ta lala :)

Poprzedni właściciel kompletnie zapuścił silnik..... :(
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-11-2022, 14:48   

sekpia napisał/a:
zbyszekm2, Dzięki za wszelkie rady. Kolektor wyczyściłem, ale nie wyglądał zbyt strasznie. Zamówiłem właśnie czujnik/zawór SCV (rozumiem, że to miałeś na myśli pisząc "czujnik CTV na pompie"

Możesz mi proszę jeszcze powiedzieć o jaki konkretnie chodzi czujnik doładowania ciśnienia ? - MAF ?

[ Dodano: 07-09-2022, 21:33 ]
Czujnik CTV wymieniony.
Moim zdanie auto nadal słabo jeździ (15s do 100km/h) i przy gaszeniu auta na rozgrzanym silniku wolno się gasi.
Jakieś pomysły/ podpowiedzi co dalej, czy zostaje mi już mechanik?
Pozdrawiam

[ Dodano: 08-09-2022, 13:17 ]
MAP sensor zamówiony, ale wątpie czy to coś zmieni

[ Dodano: 29-11-2022, 09:14 ]
Dla mnie i dla potomnych.
Auto naprawione. Głównymi winowajcami był zepsuty EGR i Totalnie zapchany DPF (nie było nawet opcji go przepłukać).
Dodatkowo wymionione czyjniki MAF, MAP, SCV i elektrozawór podciścienia.
Wyczyszczony cały dolot i sprawdzone turbo.

To by było na tyle. Auto znowu śmiga jak ta lala :)

Poprzedni właściciel kompletnie zapuścił silnik..... :(


To fajnie że się wszystko udało. Ja rzadko tu zaglądam ostatnio. Dlatego do mnie najlepiej zadzwonić na tel. 602 673 905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.