To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - czy rozmiar opony wywali błąd?

suniasty - 27-09-2022, 11:54
Temat postu: czy rozmiar opony wywali błąd?
Przymierzam się do zakupu MOU3 phev. Podczas jazdy próbnej wyrzucił po kilkuset metrach komunikat [EV system Service Required]. Wyłączenie/włączenie samochodu - brak komunikatu, kolejne 300m - pojawił się. Okazało się, że na tylnym kole jest założona opona w innym rozmiarze, czy to może być przyczyną? Woła też po wklikaniu w menu konieczność wymiany oleju, filtra. Zastanawia mnie czy to któraś z wymienionych i wg mnie lekkich rzeczy czy może coś poważniejszego. Narzędzia diagnostycznego niestety nie posiadam, sprzedawca też nie.
mohinder - 27-09-2022, 12:27

Tak, nawet wszystkie takie same opony ale o innych parametrach niż mówi instrukcja mogą powodować błąd wyzej opisany. Wymiana oleju i filtra no cóż, po zakupie auta i tak zawsze to robię.
rajan - 27-09-2022, 14:42
Temat postu: Re: czy rozmiar opony wywali błąd?
suniasty napisał/a:
Przymierzam się do zakupu MOU3 phev. Podczas jazdy próbnej wyrzucił po kilkuset metrach komunikat [EV system Service Required]. Wyłączenie/włączenie samochodu - brak komunikatu, kolejne 300m - pojawił się. Okazało się, że na tylnym kole jest założona opona w innym rozmiarze, czy to może być przyczyną?


To bardzo słaby pomysł, żeby wymyślać sobie rozwiązanie nieznanego problemu. Komunikat może się pojawić z różnych powodów, więc skoro jest to raczej radziłbym diagnozę komputerem. Może faktycznie to koło, ale co jak nie?

suniasty - 27-09-2022, 16:03

Na tą chwilę auto dopiero zarezerwowane, sprzedawca zamówił opony z nadzieją na wyeliminowanie pojawiającego się komunikatu. Wymianą oleju się nie przejąłem, wymienił bym go, interesuje mnie bardziej czy przekroczenie terminu wymiany też może być tak sygnalizowane.
nemmooo - 27-09-2022, 16:44
Temat postu: Re: czy rozmiar opony wywali błąd?
suniasty napisał/a:
Przymierzam się do zakupu MOU3 phev. Podczas jazdy próbnej wyrzucił po kilkuset metrach komunikat [EV system Service Required]. Wyłączenie/włączenie samochodu - brak komunikatu, kolejne 300m - pojawił się. Okazało się, że na tylnym kole jest założona opona w innym rozmiarze, czy to może być przyczyną? Woła też po wklikaniu w menu konieczność wymiany oleju, filtra. Zastanawia mnie czy to któraś z wymienionych i wg mnie lekkich rzeczy czy może coś poważniejszego. Narzędzia diagnostycznego niestety nie posiadam, sprzedawca też nie.


Ja bym szukał poważniejszego problemu niż opony, EV system service req pojawiał się u mnie gdy jedna z cel baterii była uszkodzona bo wtedy pojawiała się różnica napięć powyżej 0.3V. Samo ogniwo też spadało poniżej 3.4V. Złączka pod OBD i carscanner oraz PHEV watchdog i będziesz wiedział. A czy auto się ładuje normalnie z załączonej ładowarki?

suniasty - 27-09-2022, 17:26

Czy i jak się ładuje - nie wiem,jestem po pierwszych oględzinach, był w 3/4 naładowany - miałeś problem/objawy przy ładowaniu? Ile kosztowała Cię ta atrakcja? Auto faktycznie ma 1 oponę mniejszą i to już przed sprowadzeniem z NL, i jak to człowiek zgrzany na zakup zakładam, że to jest przyczyną. Spróbuję zorganizować moduł odczytu, jak się uda może mi entuzjazm opadnie...
mohinder - 27-09-2022, 19:35

Zawsze możesz do serwisu podjechać i Ci sprawdzą takie rzeczy. Nawet moga sprawdzić czy bylo cos robione przy baterii. Bo są procedury do baterii i ktos mógł juz na przyklad robić. Poczekaj, aż sprzedający założy właściwe opony. Jak już będzie to rozwiązane poproś żeby naładował do pełna baterię i wtedy na na jazdę próbną do rozładowania baterii. I jak przejedziesz normalnym sposobem jazdy (nie dziadkowym) około 30km to jest ok.
Nie napisałeś który rok auta i ile kilometrów na liczniku ale tych prawdziwych.
Podczas jazdy testowej sprawdziłbym oczywiście całość elektroniki jak i tryby jazdy "Charge" i "Save"
Jaka to wersja w ogóle? Są drobiazgi o których możesz nie wiedzieć a później możesz żałować że ich nie masz na przykład. Jak elektryczne ogrzewanie, moduł WIFI, adaptacyjny tempomat lub na przykład podgrzewana kierownica.

waran73 - 27-09-2022, 21:40

Witam..phev ma z tylu silnik elektryczny i czesto sie tymi tylnymi kolami odpycha..jesli na jednym kole jest inny rozmiar-powoduje to naprezenia mechaniczne i ,,stres" w elektronice..
A tak wogole to w instrukcji tego auta pisze ! ze powinny byc cztery takie same opony,i kola powinny regularnie byc przekladane zeby uniknac nierownego zuzywania sie co powoduje -wiadomo juz co-...

nemmooo - 27-09-2022, 21:48

PHEV generalnie odpycha się wszystkimi 4 kołami według watchdoga w rozkładzie 40:60. (przynajmniej u mnie taka średnia po 8kkm)

u mnie problemem było to ze bateria nie ładowała się, po wymuszeniu ładowania pojawiał się EV problem i trzeba było się zatrzymać zgasić auto i po uruchomieniu już jechał. na silniku spalinowym. Naprawa baterii z wymianą celi i ogólnym przeglądem kosztowała 3250. Generalnie ta kwota już się zwróciła bo outlander przejechał 13kkm w pół roku z czego 9200 km w trybie elektrycznym (1.4MWh energii załadowane).

suniasty - 28-09-2022, 00:43

Auto z 2015, przebieg blisko 230k, więc niemało. Widnieje na najpopularniejszym serwisie sprzedażowym. Wersja biedna, może i najbiedniejsza, bez adaptacyjnego tempomatu, tylnych czujek odległości (o przednich nie wspomnę) czy elektrycznej klapy bagażnika, czy nawet typowego subwoofera. Cena myślę adekwatna, ale podobnych ofert wiele nie ma, tym bardziej w okolicy.
mohinder - 28-09-2022, 08:39

No to czekaj na jednakowe koła i sprawdzaj. Będzie ok to kupuj. Ja jestem bardzo zadowolony z mojego zakupu.
waran73 - 28-09-2022, 08:51

230 tysiecy..to niewiele..na holenderskim portalu ogladalem takiego co mial 390..byl w super stanie,wygladal jak te co maja 180 i jego cena pomimo przebiegu budzila groze...
ja tez dwa lata wstecz kupilem /golasa/.subwoofer dalem koledze,zalozylem sobie elektryczne fotele z ogrzewaniem,klapa jest lekka w uzyciu..jezdzi sie bardzo fajnie.. :)

suniasty - 28-09-2022, 10:43

Może to Twój? :roll: też ma samodzielnie dołożone grzanie tyłków przód/tył i brak subwoofa. Hak chyba też samodzielnie dołożony, bo zderzak cięty nożyczkami
rajan - 28-09-2022, 10:43

suniasty napisał/a:
Auto z 2015, przebieg blisko 230k, więc niemało. Widnieje na najpopularniejszym serwisie sprzedażowym. Wersja biedna, może i najbiedniejsza, bez adaptacyjnego tempomatu, tylnych czujek odległości (o przednich nie wspomnę) czy elektrycznej klapy bagażnika, czy nawet typowego subwoofera. Cena myślę adekwatna, ale podobnych ofert wiele nie ma, tym bardziej w okolicy.


Co prawda nie mam PHEV, ale:
- bez adaptacyjnego tempomatu można się obyć, kiedyś chwilę używałem w innym pojeździe i mnie wkurzał (ale to może tylko mnie)
- czujek nie mam, ale mam kamerę - coś musisz mieć, z dwojga łatwiej dołożyć czujniki i wcale nie drogo
- elektryczna klapa potrafi ładnie rozładowywać akumulator (szczególnie podczas intensywnego użytkowania na wyjazdach)
- nagłośnienie z subem jest mega, polecam, ale korzystałem z niego przez 7 lat kilkanaście razy, częściej było mi chyba potrzebne miejsce na tylną roletę, którą można schować (przy rozkładaniu 3 rzędu siedzeń) gdyby nie subwoofer (brawa dla projektu) :lol:

Ale sprawdź ten błąd, żebyś się nie wpakował w jakieś g..no ;)

waran73 - 28-09-2022, 16:47

Jakby co to ja swojego nie sprzedaje bo jestem zadowolony..dookola komina jezdze sobie na pradzie..a w trasach wypalam lpg...po kilku podrozach typu 2000km na raz nie bylem zmeczony bo w aucie jest cicho przy +-130km/h... ogolnie jest pieknie..az do czasu gdy przyjdzie robic zawory..ale mysle ze to tez nie bedzie wnet bo silnik w phev ma jak u babci...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group