To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [2.0] Sprawdzenie luzów zaworowych ASX/Outlander Sport 2014

Lupa-one - 16-11-2022, 15:57
Temat postu: [2.0] Sprawdzenie luzów zaworowych ASX/Outlander Sport 2014
Dzień dobry,
Posiadam Mitsubishi ASX ze Stanów 4-cylindrowy silnik MIVEC DOHC benzyna o pojemności 2,0 i 150 KM 2014r. Gaz założony przy przebiegu 65tys obecnie zrobione 98tyś. Wszystko działa, jak należy, ale chciałbym zrobić przegląd luzów zaworowych. Szukam kogoś w Bielsku-Białej lub w rejonie, kto mógłby to zrobić. Czy któryś z kolegów mógłby mi polecić jakieś sprawdzone miejsce. Niestety ASO w moim mieście mnie olało i muszę szukać gdzie indziej, a mechanik u którego zwykle serwisuję auto nie chce się tego podjąć. Jest już taki wątek, ale dotyczy aut z silnikiem 1.6 i niestety nie znalazłem informacji o jakiś miejscach godnych zaufania w mojej okolicy. Bardzo proszę o pomoc bo widzę, że to nie jest taka prosta sprawa.

waran73 - 17-11-2022, 11:09

Pozdrawiam.Wez kolego sprawdz dokladnie czy masz silnik 4B11-DOHC czy tez 4J11-SOHC
..bo to czyni roznice..Silnik 4j11 ma jeden walek rozrzadu i regulacje srubkowa-sprawa jest prosta i tania plus unowauszczelka pod pokrywe zaworow +-100zl...a 4B ma dwa walki i reguluje sie luz poprzez szlifowanie tzw szklanek=duzo pracy i kosztow..
Ja stawiam na to ze masz 4J...ale sprawdz sam..

Lupa-one - 20-11-2022, 16:42

waran73 napisał/a:
Pozdrawiam.Wez kolego sprawdz dokladnie czy masz silnik 4B11-DOHC czy tez 4J11-SOHC
..bo to czyni roznice..Silnik 4j11 ma jeden walek rozrzadu i regulacje srubkowa-sprawa jest prosta i tania plus unowauszczelka pod pokrywe zaworow +-100zl...a 4B ma dwa walki i reguluje sie luz poprzez szlifowanie tzw szklanek=duzo pracy i kosztow..
Ja stawiam na to ze masz 4J...ale sprawdz sam..


Dziękuję za odpowiedź. Po sprawdzeniu, wszystko wskazuje, że stety albo niestety mam silnik 4B11-DOHC... Czy możecie polecić kogoś sprawdzonego, kto mógłby się tego podjąć na terenie woj. śląskiego?

pitt63 - 22-11-2022, 07:57

Lupa-one Dziękuję za odpowiedź. Po sprawdzeniu, wszystko wskazuje, że stety albo niestety mam silnik 4B11-DOHC... Czy możecie polecić kogoś sprawdzonego, kto mógłby się tego podjąć na terenie woj. śląskiego?[/quote]
W Mikołowie jest fachowiec, u którego sprawdzałem luzy zaworów. Specjalizuje się w MM a jest to Wojciech Adamus na ul. Reymonta 11 tel. 32 226 27 35. Dodam tylko, że w ubiegłym roku u tego mechanika sama robocizna kosztowała 1200 zł, czyli połowę tego co w ASO. Wybór należy do Ciebie. Coś mi się wydaje, a właściwie mam pewność, że MIVEC 1,6 i MIVEC 2,0 to jeden czort, jeśli chodzi o budowę głowicy. Nie ma więc znaczenia czy 2,0 czy 1,6 w przypadku techniki regulacji zaworów. Tak samo jak 1,6 MIVEC tak 2,0 MIVEC nie nadaje się do LPG! Ale to jest moje zdanie a zapewne je podzielisz jak zapłacisz za regulację zaworów i policzysz pseudo oszczędności jeżdżąc na gazie.

Lupa-one - 22-11-2022, 08:30

pitt63 napisał/a:
Lupa-one Dziękuję za odpowiedź. Po sprawdzeniu, wszystko wskazuje, że stety albo niestety mam silnik 4B11-DOHC... Czy możecie polecić kogoś sprawdzonego, kto mógłby się tego podjąć na terenie woj. śląskiego?

W Mikołowie jest fachowiec, u którego sprawdzałem luzy zaworów. Specjalizuje się w MM a jest to Wojciech Adamus na ul. Reymonta 11 tel. 32 226 27 35. Dodam tylko, że w ubiegłym roku u tego mechanika sama robocizna kosztowała 1200 zł, czyli połowę tego co w ASO. Wybór należy do Ciebie. Coś mi się wydaje, a właściwie mam pewność, że MIVEC 1,6 i MIVEC 2,0 to jeden czort, jeśli chodzi o budowę głowicy. Nie ma więc znaczenia czy 2,0 czy 1,6 w przypadku techniki regulacji zaworów. Tak samo jak 1,6 MIVEC tak 2,0 MIVEC nie nadaje się do LPG! Ale to jest moje zdanie a zapewne je podzielisz jak zapłacisz za regulację zaworów i policzysz pseudo oszczędności jeżdżąc na gazie.[/quote]

Dziękuję za namiary. Co do zasadności montowania gazu nie mogę się wypowiedzieć.... W momencie zakładania, nie miałem wiedzy na ten temat i nie wiedziałem, jakie konsekwencje to za sobą niesie. Na tamten czas, wydawała mi się to słuszna decyzja... dopytywałem, gdzie mogłem i dostałem informacje, że ten silnik jest wręcz do tego idealny... Niestety życie to weryfikuje... teraz mleko się już rozlało, więc mogę tylko dalej działać w temacie, aby służył jak najdłużej w dobrej kondycji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group