 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.0] Sprawdzenie luzów zaworowych ASX/Outlander Sport 2014 |
Autor |
Wiadomość |
Lupa-one
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Sport/Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-11-2022, 15:57 [2.0] Sprawdzenie luzów zaworowych ASX/Outlander Sport 2014
|
|
|
Dzień dobry,
Posiadam Mitsubishi ASX ze Stanów 4-cylindrowy silnik MIVEC DOHC benzyna o pojemności 2,0 i 150 KM 2014r. Gaz założony przy przebiegu 65tys obecnie zrobione 98tyś. Wszystko działa, jak należy, ale chciałbym zrobić przegląd luzów zaworowych. Szukam kogoś w Bielsku-Białej lub w rejonie, kto mógłby to zrobić. Czy któryś z kolegów mógłby mi polecić jakieś sprawdzone miejsce. Niestety ASO w moim mieście mnie olało i muszę szukać gdzie indziej, a mechanik u którego zwykle serwisuję auto nie chce się tego podjąć. Jest już taki wątek, ale dotyczy aut z silnikiem 1.6 i niestety nie znalazłem informacji o jakiś miejscach godnych zaufania w mojej okolicy. Bardzo proszę o pomoc bo widzę, że to nie jest taka prosta sprawa. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 17-11-2022, 11:09
|
|
|
Pozdrawiam.Wez kolego sprawdz dokladnie czy masz silnik 4B11-DOHC czy tez 4J11-SOHC
..bo to czyni roznice..Silnik 4j11 ma jeden walek rozrzadu i regulacje srubkowa-sprawa jest prosta i tania plus unowauszczelka pod pokrywe zaworow +-100zl...a 4B ma dwa walki i reguluje sie luz poprzez szlifowanie tzw szklanek=duzo pracy i kosztow..
Ja stawiam na to ze masz 4J...ale sprawdz sam.. |
|
|
|
 |
Lupa-one
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Sport/Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-11-2022, 16:42
|
|
|
waran73 napisał/a: | Pozdrawiam.Wez kolego sprawdz dokladnie czy masz silnik 4B11-DOHC czy tez 4J11-SOHC
..bo to czyni roznice..Silnik 4j11 ma jeden walek rozrzadu i regulacje srubkowa-sprawa jest prosta i tania plus unowauszczelka pod pokrywe zaworow +-100zl...a 4B ma dwa walki i reguluje sie luz poprzez szlifowanie tzw szklanek=duzo pracy i kosztow..
Ja stawiam na to ze masz 4J...ale sprawdz sam.. |
Dziękuję za odpowiedź. Po sprawdzeniu, wszystko wskazuje, że stety albo niestety mam silnik 4B11-DOHC... Czy możecie polecić kogoś sprawdzonego, kto mógłby się tego podjąć na terenie woj. śląskiego? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 515 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-11-2022, 07:57
|
|
|
Lupa-one Dziękuję za odpowiedź. Po sprawdzeniu, wszystko wskazuje, że stety albo niestety mam silnik 4B11-DOHC... Czy możecie polecić kogoś sprawdzonego, kto mógłby się tego podjąć na terenie woj. śląskiego?[/quote]
W Mikołowie jest fachowiec, u którego sprawdzałem luzy zaworów. Specjalizuje się w MM a jest to Wojciech Adamus na ul. Reymonta 11 tel. 32 226 27 35. Dodam tylko, że w ubiegłym roku u tego mechanika sama robocizna kosztowała 1200 zł, czyli połowę tego co w ASO. Wybór należy do Ciebie. Coś mi się wydaje, a właściwie mam pewność, że MIVEC 1,6 i MIVEC 2,0 to jeden czort, jeśli chodzi o budowę głowicy. Nie ma więc znaczenia czy 2,0 czy 1,6 w przypadku techniki regulacji zaworów. Tak samo jak 1,6 MIVEC tak 2,0 MIVEC nie nadaje się do LPG! Ale to jest moje zdanie a zapewne je podzielisz jak zapłacisz za regulację zaworów i policzysz pseudo oszczędności jeżdżąc na gazie. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
Lupa-one
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Sport/Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-11-2022, 08:30
|
|
|
pitt63 napisał/a: | Lupa-one Dziękuję za odpowiedź. Po sprawdzeniu, wszystko wskazuje, że stety albo niestety mam silnik 4B11-DOHC... Czy możecie polecić kogoś sprawdzonego, kto mógłby się tego podjąć na terenie woj. śląskiego? |
W Mikołowie jest fachowiec, u którego sprawdzałem luzy zaworów. Specjalizuje się w MM a jest to Wojciech Adamus na ul. Reymonta 11 tel. 32 226 27 35. Dodam tylko, że w ubiegłym roku u tego mechanika sama robocizna kosztowała 1200 zł, czyli połowę tego co w ASO. Wybór należy do Ciebie. Coś mi się wydaje, a właściwie mam pewność, że MIVEC 1,6 i MIVEC 2,0 to jeden czort, jeśli chodzi o budowę głowicy. Nie ma więc znaczenia czy 2,0 czy 1,6 w przypadku techniki regulacji zaworów. Tak samo jak 1,6 MIVEC tak 2,0 MIVEC nie nadaje się do LPG! Ale to jest moje zdanie a zapewne je podzielisz jak zapłacisz za regulację zaworów i policzysz pseudo oszczędności jeżdżąc na gazie.[/quote]
Dziękuję za namiary. Co do zasadności montowania gazu nie mogę się wypowiedzieć.... W momencie zakładania, nie miałem wiedzy na ten temat i nie wiedziałem, jakie konsekwencje to za sobą niesie. Na tamten czas, wydawała mi się to słuszna decyzja... dopytywałem, gdzie mogłem i dostałem informacje, że ten silnik jest wręcz do tego idealny... Niestety życie to weryfikuje... teraz mleko się już rozlało, więc mogę tylko dalej działać w temacie, aby służył jak najdłużej w dobrej kondycji. |
|
|
|
 |
|
|