To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Kamill - 21-01-2023, 12:33
Temat postu: [Cari 1.6] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Cześć. Posiadam Carismę 1.6 z instalacją gazową. Mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Problem nie występuje często jednak jest denerwujący. Mianowicie objawia się w ten sposób, że po przejechaniu samochodem załóżmy 7km idę do sklepu, wracam z niego, próbuję odpalić samochód, słychać jak pracuje pompa paliwa, jednak samochód nie odpala. Wyciągam kluczyk i próbuję odpalić ponownie i dzieje się to samo. Dopiero za trzecim bądź czwartym razem udaje się odpalić samochód. Akumulator w samochodzie jest nowy, podobonie jak rozrusznik, świece, cewki oraz przewody zapłonowe. Planuje zakup nowego czujnika położenia wałka rozrządu. Czy to załatwi sprawę? A może jest jakiś inny czujnik który odpowiada za problemy z odpalaniem? Wykluczyłem immobiliser ze względu na to, że raczej odcinałby pompę paliwa.
Bizi78 - 21-01-2023, 13:18

Sprawdź czy tak samo się dzieje jak jeździsz na samej benzynie.
Wcześniej zakręć i wypal LPG z instalacji.

Kamill - 21-01-2023, 13:24

Bizi78 napisał/a:
Sprawdź czy tak samo się dzieje jak jeździsz na samej benzynie.
Wcześniej zakręć i wypal LPG z instalacji.

W sumie racja, oznaczaloby to uszkodzony mapsensor w instalacji, ale wtedy instalacja raczej nie chciałaby się przełączać na lpg

Krzyzak - 21-01-2023, 18:12

Kamill napisał/a:
oznaczaloby to uszkodzony mapsensor w instalacji
oznaczałoby to, że wtryski leją
Hugo - 23-01-2023, 11:00

W Carismie był silnik 1,6 4G92, tam chyba zawory są regulowane ręcznie. Sprawdziłbym i wyregulował luzy zaworowe.
Kamill - 23-04-2023, 17:43

Cześć, problem występuje nadal. Wymieniłem czujnik położenia wałka, byłem z instalacją na sprawdzeniu i wszystko jest z nią okej. Jeździłem samochodem na benzynie jak i na LPG, ale zarówno na jednym jak i drugim paliwie samochód po rozgrzaniu się nie chce odpalać, dopiero po którymś przekręceniu kluczyka. Podczas odpalania próbowałem również dodawać gazu celem otworzenia przepustnicy, jednak nic to nie dało. Odnosząc się do ostatniej wypowiedzi, tak mam regulowane ręcznie luzy zaworowe, jednak regulowałem je jakieś dwa tygodnie temu podczas wymiany świec i oleju i problem nadal jest.
Kolejny temat to wymrugiwanie błędów - czy jeśli nie pali mi się check engine to jestem w stanie wymrugać jakieś błędy?

Hugo - 24-04-2023, 19:50

Jeśli nie świeci się kontrolka Check to nie ma błędów i nic nie wymrugasz.
Kamill - 24-04-2023, 19:57

Właśnie mrugalem błędy i jedyne co pojawiło mi się to błąd związany z sondą lambda, ale on akurat jest od kiedy kupiłem auto czyli coś koło 3 lat.. gdzieś na forum czytałem że nie działający czujnik temperatury może powodować podobny objaw, lecz jedyne co znalazłem pod maską to czujnik który umieszczony jest w termostacie, natomiast z tego co czytałem jest jeszcze jeden ale nie mogę go zlokalizować. Sprawdzałem dziś również samochód evoscanem ale wszystkie parametry wydają się być okej
mohinder - 24-04-2023, 20:21

Czy w tym silniku jest kopułka i palec?
Bizi78 - 24-04-2023, 21:08

Co do czujnika to na schemacie 10803.
Skoro masz evoscana to chyba masz tam podgląd na temp. płynu.
Jednopinowy czujnik jest do zegarów a dwupinowy do ecu.

Kamill - 25-04-2023, 05:35

mohinder napisał/a:
Czy w tym silniku jest kopułka i palec?

Nie ma. To 2000r są dwie cewki i dwa przewody z fajkami

Jaro1974 - 26-04-2023, 10:12

Ja bym sprawdził wskazania temperatury cieczy chłodzącej - na wskaźniku jak i na kompie i je porównał. I jeszcze jedno - jak ze spalaniem Ci wychodzi?
Kamill - 26-04-2023, 16:27

Jaro1974 napisał/a:
Ja bym sprawdził wskazania temperatury cieczy chłodzącej - na wskaźniku jak i na kompie i je porównał. I jeszcze jedno - jak ze spalaniem Ci wychodzi?

Myślę że dosyć standardowo. Zależy od jazdy ale przy mojej ciężkiej nodze 9-10 litrów w cyklu mieszanym i 8.5-9 ma trasach t, rzędu 200km na S7.

TenGong - 17-05-2023, 12:59

Miałem taki sam problem kiedy jeszcze posiadałem 1.8 gdi czujnik położenia wałka był uszkodzony na rozgrzanym silniku jak zgasiłem to musiałem odczekać aż ostygnie i wtedy auto normalnie odpalało. Check się nie zapalał. Po wymianie czujnika położenia wałka wszystko się naprawiło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group