To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - 1.8 gdi szarpanie

Kookazoo91 - 22-01-2023, 13:42
Temat postu: 1.8 gdi szarpanie
Witam. Mam problem z pininem. Kupiłem go rok temu do remontu blacharskiego. Remont skończyłem kilka tygodni temu i tu pierwszy problem, odpala i gaśnie. Wymieniłem filtry w baku, filterek na wejsciu na pompie wysokiego, wyczyściłem przepustnice i śmiga az miło. Zrobiłem z 500km, pojechał na przeglad i wszystko ok. Przedwczoraj wracając obwodnica szarpneło całym autem i przestał sie wkrecac na obroty, ledwo zjechałem. Po kilku minutach odpalił, chodził równo i zajechałem normalnie 10km do celu. Teraz wyglada tak, ze po odpaleniu da rade przejechac 1km i szarpie, dławi sie i nie wkreca. Po ponownym odpaleniu znowu kilometr i to samo. Na postoju nie wkreca sie ponad 3 tys. Mechanik tylko obejrzał i ze na sto procent pompa wysokiego. Na pompce w baku przy manometrze wpietym bezposrednio 2,5bara. Czyjnik za pompa wysokiego pokazuje 50 bar, jeśli dobrze czytam, jedyny bład to 41 przerwany obwód wtryskiwacza. Co o tym myślicie? Wymieniać w ciemno pompe, co jeszcze sprawdzić? Da sie kupić nowe wtryski?
Bizi78 - 22-01-2023, 15:03

Odepnij wtyczki od wtrysków i sprawdź ich rezystancję.
Powinna wynosić chyba 13-16 omów.

Kookazoo91 - 25-01-2023, 16:37

Wtryski mierzone z odpietym akumulatorem, rezystancja od 1,1oma, do 1,3. Źle wykonałem pomiar? Czy cała listwa do wymiany?
Bartek - 25-01-2023, 17:59

Kookazoo91 napisał/a:
Wtryski mierzone z odpietym akumulatorem, rezystancja od 1,1oma, do 1,3. Źle wykonałem pomiar? Czy cała listwa do wymiany?


To prawidłowe wartości w GDi. Może wilgoć we wtyczkach wtrysków lub powielacza napięcia - od tego bym zaczął....

Bizi78 - 25-01-2023, 18:52

Mój błąd 8) .
13-16Ω jest w MPI
a 0,9-1,1Ω w GDI.

Kookazoo91 - 25-01-2023, 19:26

Dobra, tylko gdzie ten powielacz jest? Nie widze nigdzie zdjęcia tego ustrojstwa ?
Edit: wtyczki wyczyszczone, bez zmian. Troche pojeździłem i teraz juz sie nawet nie wkręca na obroty. Oddałem auto do machanika, komputer podpiety podczas jazdy i cisnienie powyzej 3 tys spada praktycznie do 10 jednostek. Czy ktoś ma pomysły? Albo zna kogoś ogarniętego z okolic Bielska-Białej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group