Pajero IV - [3.2 DID] Co 300km DPF chce aby go wypalac.
tomasz123987 - 28-05-2023, 16:14 Temat postu: [3.2 DID] Co 300km DPF chce aby go wypalac. Pajero 3.2 2008r, przebieg 175tys.
Kupilem Pajero, wymienilem wszystkie oleje,rozrzad, regulacja zaworow, wyczyscilem dolot, i tak co 300km zapycha mi sie DPF. Najpierw zaswieca sie, a jak nie uda sie dojechac na autostrade i wypalic to zaczyna migac i wchodzic w stan awaryjny. Wtedy odwiedzam mechanika, kasuje blad jade na autostrade przepalic i tak starcza na 300km.
Pytanie jest, dlaczego tak czesto sie zapycha? jezdze roznie, troche w miescie troche poza.
Czy tak ma byc?- w co watpie a moze problem gdzie indziej, cos z wtryskami?, w samym DPF?
Komp niby nie pokazuje zadnych bledow.
Raz DPF byl wypalany awaryjnie, a nastepnie wymontowalem i zawiozlem do sprawdzenia, potwierdzili, ze DPF czysty.
Dodam tylko, ze to jest bardzo uciażliwe.
Samochod chodzi "normalnie" choc sile dopiero czuc po 2,5tys obr, nie wiem czy nie powinien troche wczesniej..?
Z gory dzieki za wszelka pomoc/pozdrawiam
apikus - 28-05-2023, 18:28
Czy po wymianie oleju kasujesz inspekcję olejową?
Przynajmniej w ASX to ważna sprawa.
tomasz123987 - 28-05-2023, 19:18
Czesc, nie kasuje, nie wiem jak w ASX ale w Pajero z2008roku raczej nie powinno miec to zwiazku, a moze sie myle.. Jaki to jest zrobione w ASX?
edmunek - 29-05-2023, 00:45
Sam mam model z 2007 i wiem że DPF wypala mi się kiedy przy tempomacie ustawionym na 105km/h mam równo 2000 obrotów, lecę gładka autostrada i nagle słyszę ze silnik jest głośniejszy i i widzę że mam 2200 obrotów.
I tak 2-3x i później spokój.
Moment pojawia mi się w okolicach 2500 obrotów ale jest tylko do 3200-3500. powyżej to już hałas i nic więcej.
Ogólnie do 80km/h to się zbiera, od 80 do 120km/h to jeśli jest pod górkę, to chwilę to trwa.
Ale na prostej drodze nie mam problemów żeby spokojnie dobic i 140km/h. nie wiem czemu pod górkę po prostu kompletnie nic się dzieje. ani obroty ani prędkość. a już nie daj boze delikatnie pod górkę, mam 100km/h i chciałbym 120km/h.
kontrolka wyświetliła mi się podczas jazdy testowej przy zakupie auta. zglasla jak wyjechałem na trasę. od tamtej pory nie widziałem kontrolki ani razu.
Po zakupie (bo sprzedawca sam robił serwis w dniu sprzedaży) zrobiłem reset inspekcji
tomasz123987 - 30-05-2023, 10:41
Dzieki za odp.
Z wypalenie DPF jak mam blisko autostrade nie ma problemu, tylko przejade nastepnie 300km i znowu sie wyswietla, a nie mam zawsze autostrady w poblizu, czesto tez jezdze z przyczeka co uniemozliwia szybka jazde, i tak co wyjazd koncze na stanie awaryjnym.
gshesiu - 30-05-2023, 17:18
bardzo bym uważał na ten DPF, lat temu kilka byłem w poczekalni pewnego znanego serwisu z ownerem pajero4, któremu silnik na obwodnicy trójmiasta rzucił robotę, bo mu oleju przybywało i przybywało i ... się rozlało Ja przezornie i z niechęci do wypalania DPF kupiłem w 2017r pajero4 z polskiego salonu z rocznika 2009 diesel 3,2 z normą Euro4, i nie wiem co to dpf.
tomasz123987 - 30-05-2023, 18:54
moze u mnie cos z wtryskami nie tak, ze tak DPF daje w du.. nie wiem co z tym robic wyciac dziada czy nie..?
[ Dodano: 30-05-2023, 18:55 ]
Inspekcje olejowa dalem na OFF, ale tu byc raczej nie szukal zrodla problemu.
apikus - 30-05-2023, 21:55
tomasz123987 napisał/a: | Inspekcje olejowa dalem na OFF |
Inspekcję, czy przypomnienie?
Inspekcję kasuje się MUT-III lub innym komputerem, jak to obsługuje.
edmunek - 31-05-2023, 00:38
jeśli wyświetla się kontrolka DPF to ona nie jest wyświetlana kiedy wypala się DPF a kiedy jest już mocno zawalony DPF.
przeciez nawet w instrukcji obsługi pojazdu jest info
Cytat: | If the DPF warning lamp comes on during vehicle
operation
Steady illumination of the DPF warning lamp shows that the
DPF has not been able to burn away all of the trapped PM and
that, as a result, an excessive amount of PM has accumulated
inside it. To enable the DPF to burn away the PM, try to drive
the vehicle as follows:
● With the needle of the water temperature gauge stabilized
in roughly the middle of the scale, drive for about 20 minutes at a speed of at least 40 km/h (25 mph).
If the DPF warning lamp subsequently stays on, contact your
MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.
If the DPF warning lamp flashes during vehicle
operation
Flashing of the DPF warning lamp indicates an abnormality in
the DPF system. Have the system inspected by a MITSUBISHI
MOTORS Authorized Service Point. |
tomasz123987 - 03-06-2023, 14:14
To co moze byc nie tak z moim Pajero, ze co chwile sie zapala lampka od DPF?
Czy juz zostaje tylko jego wyciecie?
apg2312 - 03-06-2023, 20:01
Sugerowałbym raczej wymianę.
Albo przynajmniej znalezienie specjalistycznego serwisu zajmującego się czyszczeniem i regeneracją DPF - mechanicznie i chemicznie. Zawsze jest szansa, ze dobry magik potrafi jeszcze go uratować, przynajmniej na jakiś czas.
Ale cudów się nie spodziewaj, to jest jednak 15-letnie auto z dość sporym przebiegiem, a na mądrych stronach pisze, przykładowo :
Cytat: | Co ile powinno się wymieniać DPF?
Filtr DPF powinno wymieniać się co 120 000 kilometrów, jednak nie jest to wyznacznikiem. Przy odpowiedniej eksploatacji może on czasem wytrzymać nawet do 250 000 kilometrów. Warto stosować różnorodne preparaty, które pomogą wypalić sadzę, istotna jest także regularna wymiana oleju. Jeśli nie wiesz, co dzieje się z Twoim filtrem, najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie diagnostyki komputerowej – mówi ekspert Inter Cars. |
A ty masz 175 tyś (zakładam, że nie kręcone) na blacie. No i nie wiesz, jak poprzedni właściciel czy właściciele dbali o auto, jak jeździli, na jakich trasach, jakie lali paliwo i oleje...
zeshky - 19-06-2023, 15:50
Jak się DPF tak częśto zapycha to nie musi być od razu problem z DPF. Sprawdźwtryski czy nie leją, bo jak leją = więcej sadzy = pełny DPF.
Jak będą przedmuchy w silniku i odmą będzie szedł olej do dolotu to też = pełny DPF.
Bez sensownej diagnostyki, będziesz tylko wymieniał części na oślep. Jedź do sensownego warsztatu.
klapek - 20-06-2023, 12:35
Możesz mieć rację, u mnie lały dwa wtryskiwacze i procedura wypalania ostatnio zdarzała się co 2-3 miesiące, gdzie wcześniej średnio na rok (15-20k km). Dodam że lejące wtryski, innych objawów nie zdradzały. Silnik nie kopcił, odpalał idealnie.
jepm - 22-06-2023, 18:55
Cześć,
Dawno tu nie byłem.
Bardzo często zapomina się o tym, że w dieslach oprócz tzw. popularnego DPF jest jeszcze katalizator(na pewno z przełomu 2007/2008 ale wydaje mi się że w późniejszych też powinien być tak samo jak w innych autach). Uszkodzenie lub zapchanie katalizatora (który jest przed DPF) daje często objaw "zapchanego dpf" mimo ze sam DPF jest "czysty" - po prostu warują czujnik ciśnienia wej. i wyj. dając co chwilę sygnał do wypalania na DPF (a ostatecznie zaświecenie sie kontrolki, bo komp. stwierdza że się nie wypaliło). Wiem, bo sam miałem rozwalony katalizator, DPF i czujnik temp DPF w moim Pajero parę ładnych lat temu i tak sobie wracałem w trybie awaryjnym z Chorwacji ledwie ciągnąc do 80 km/h
Resztki katalizatora który pękł odnaleziono w tylnym tłumiku razem z resztkami z DPF
Może warto sprawdzić.
Najdroższy był wtedy zdaje się katalizator (mam od tamtej pory używkę), potem oryginalny czujnik temp. DPF a na samym końcu DPF (też używany). Od tamtej pory nic się już z tymi ustrojstwami nie działo i jeżdżą do dziś.
PS. A po tylu latach stwierdzam że przyczyna tej awarii był początek końca wtrysków, które zapchały sadzą katalizator i ostatecznie się zapaliły niszcząc DPF i czujnik. Czyli kolega ma też rację
tomasz123987 - 23-06-2023, 22:36
Mechanik zdiagnozowal problem turbo a mianowicie do wymiany poszedl przplywomierz i czujnik sterowania turbo. Roznicze czuc, zobaczymu czy DPF znow sie zaswieci.
|
|
|