Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Co 300km DPF chce aby go wypalac.
Autor Wiadomość
tomasz123987 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-05-2023, 16:14   [3.2 DID] Co 300km DPF chce aby go wypalac.

Pajero 3.2 2008r, przebieg 175tys.
Kupilem Pajero, wymienilem wszystkie oleje,rozrzad, regulacja zaworow, wyczyscilem dolot, i tak co 300km zapycha mi sie DPF. Najpierw zaswieca sie, a jak nie uda sie dojechac na autostrade i wypalic to zaczyna migac i wchodzic w stan awaryjny. Wtedy odwiedzam mechanika, kasuje blad jade na autostrade przepalic i tak starcza na 300km.

Pytanie jest, dlaczego tak czesto sie zapycha? jezdze roznie, troche w miescie troche poza.

Czy tak ma byc?- w co watpie a moze problem gdzie indziej, cos z wtryskami?, w samym DPF?
Komp niby nie pokazuje zadnych bledow.
Raz DPF byl wypalany awaryjnie, a nastepnie wymontowalem i zawiozlem do sprawdzenia, potwierdzili, ze DPF czysty.

Dodam tylko, ze to jest bardzo uciażliwe.

Samochod chodzi "normalnie" choc sile dopiero czuc po 2,5tys obr, nie wiem czy nie powinien troche wczesniej..?

Z gory dzieki za wszelka pomoc/pozdrawiam
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1923
Skąd: Staniszów
Wysłany: 28-05-2023, 18:28   

Czy po wymianie oleju kasujesz inspekcję olejową?
Przynajmniej w ASX to ważna sprawa.
 
 
tomasz123987 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-05-2023, 19:18   

Czesc, nie kasuje, nie wiem jak w ASX ale w Pajero z2008roku raczej nie powinno miec to zwiazku, a moze sie myle.. Jaki to jest zrobione w ASX?
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 187
Skąd: Stąd
Wysłany: 29-05-2023, 00:45   

Sam mam model z 2007 i wiem że DPF wypala mi się kiedy przy tempomacie ustawionym na 105km/h mam równo 2000 obrotów, lecę gładka autostrada i nagle słyszę ze silnik jest głośniejszy i i widzę że mam 2200 obrotów.
I tak 2-3x i później spokój.
Moment pojawia mi się w okolicach 2500 obrotów ale jest tylko do 3200-3500. powyżej to już hałas i nic więcej.
Ogólnie do 80km/h to się zbiera, od 80 do 120km/h to jeśli jest pod górkę, to chwilę to trwa.
Ale na prostej drodze nie mam problemów żeby spokojnie dobic i 140km/h. nie wiem czemu pod górkę po prostu kompletnie nic się dzieje. ani obroty ani prędkość. a już nie daj boze delikatnie pod górkę, mam 100km/h i chciałbym 120km/h.
kontrolka wyświetliła mi się podczas jazdy testowej przy zakupie auta. zglasla jak wyjechałem na trasę. od tamtej pory nie widziałem kontrolki ani razu.
Po zakupie (bo sprzedawca sam robił serwis w dniu sprzedaży) zrobiłem reset inspekcji
_________________

 
 
tomasz123987 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-05-2023, 10:41   

Dzieki za odp.

Z wypalenie DPF jak mam blisko autostrade nie ma problemu, tylko przejade nastepnie 300km i znowu sie wyswietla, a nie mam zawsze autostrady w poblizu, czesto tez jezdze z przyczeka co uniemozliwia szybka jazde, i tak co wyjazd koncze na stanie awaryjnym.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 30-05-2023, 17:18   

bardzo bym uważał na ten DPF, lat temu kilka byłem w poczekalni pewnego znanego serwisu z ownerem pajero4, któremu silnik na obwodnicy trójmiasta rzucił robotę, bo mu oleju przybywało i przybywało i ... się rozlało :-) Ja przezornie i z niechęci do wypalania DPF kupiłem w 2017r pajero4 z polskiego salonu z rocznika 2009 diesel 3,2 z normą Euro4, i nie wiem co to dpf.
 
 
tomasz123987 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-05-2023, 18:54   

moze u mnie cos z wtryskami nie tak, ze tak DPF daje w du.. nie wiem co z tym robic wyciac dziada czy nie..?

[ Dodano: 30-05-2023, 18:55 ]
Inspekcje olejowa dalem na OFF, ale tu byc raczej nie szukal zrodla problemu.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1923
Skąd: Staniszów
Wysłany: 30-05-2023, 21:55   

tomasz123987 napisał/a:
Inspekcje olejowa dalem na OFF


Inspekcję, czy przypomnienie?

Inspekcję kasuje się MUT-III lub innym komputerem, jak to obsługuje.
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 187
Skąd: Stąd
Wysłany: 31-05-2023, 00:38   

jeśli wyświetla się kontrolka DPF to ona nie jest wyświetlana kiedy wypala się DPF a kiedy jest już mocno zawalony DPF.
przeciez nawet w instrukcji obsługi pojazdu jest info

Cytat:
If the DPF warning lamp comes on during vehicle
operation
Steady illumination of the DPF warning lamp shows that the
DPF has not been able to burn away all of the trapped PM and
that, as a result, an excessive amount of PM has accumulated
inside it. To enable the DPF to burn away the PM, try to drive
the vehicle as follows:
● With the needle of the water temperature gauge stabilized
in roughly the middle of the scale, drive for about 20 minutes at a speed of at least 40 km/h (25 mph).
If the DPF warning lamp subsequently stays on, contact your
MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.
If the DPF warning lamp flashes during vehicle
operation
Flashing of the DPF warning lamp indicates an abnormality in
the DPF system. Have the system inspected by a MITSUBISHI
MOTORS Authorized Service Point.
_________________

 
 
tomasz123987 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-06-2023, 14:14   

To co moze byc nie tak z moim Pajero, ze co chwile sie zapala lampka od DPF?
Czy juz zostaje tylko jego wyciecie?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-06-2023, 20:01   

Sugerowałbym raczej wymianę.
Albo przynajmniej znalezienie specjalistycznego serwisu zajmującego się czyszczeniem i regeneracją DPF - mechanicznie i chemicznie. Zawsze jest szansa, ze dobry magik potrafi jeszcze go uratować, przynajmniej na jakiś czas.
Ale cudów się nie spodziewaj, to jest jednak 15-letnie auto z dość sporym przebiegiem, a na mądrych stronach pisze, przykładowo :
Cytat:
Co ile powinno się wymieniać DPF?

Filtr DPF powinno wymieniać się co 120 000 kilometrów, jednak nie jest to wyznacznikiem. Przy odpowiedniej eksploatacji może on czasem wytrzymać nawet do 250 000 kilometrów. Warto stosować różnorodne preparaty, które pomogą wypalić sadzę, istotna jest także regularna wymiana oleju. Jeśli nie wiesz, co dzieje się z Twoim filtrem, najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie diagnostyki komputerowej – mówi ekspert Inter Cars.

A ty masz 175 tyś (zakładam, że nie kręcone) na blacie. No i nie wiesz, jak poprzedni właściciel czy właściciele dbali o auto, jak jeździli, na jakich trasach, jakie lali paliwo i oleje...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 19-06-2023, 15:50   

Jak się DPF tak częśto zapycha to nie musi być od razu problem z DPF. Sprawdźwtryski czy nie leją, bo jak leją = więcej sadzy = pełny DPF.
Jak będą przedmuchy w silniku i odmą będzie szedł olej do dolotu to też = pełny DPF.

Bez sensownej diagnostyki, będziesz tylko wymieniał części na oślep. Jedź do sensownego warsztatu.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 20-06-2023, 12:35   

Możesz mieć rację, u mnie lały dwa wtryskiwacze i procedura wypalania ostatnio zdarzała się co 2-3 miesiące, gdzie wcześniej średnio na rok (15-20k km). Dodam że lejące wtryski, innych objawów nie zdradzały. Silnik nie kopcił, odpalał idealnie.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 22-06-2023, 18:55   

Cześć,

Dawno tu nie byłem.
Bardzo często zapomina się o tym, że w dieslach oprócz tzw. popularnego DPF jest jeszcze katalizator(na pewno z przełomu 2007/2008 ale wydaje mi się że w późniejszych też powinien być tak samo jak w innych autach). Uszkodzenie lub zapchanie katalizatora (który jest przed DPF) daje często objaw "zapchanego dpf" mimo ze sam DPF jest "czysty" - po prostu warują czujnik ciśnienia wej. i wyj. dając co chwilę sygnał do wypalania na DPF (a ostatecznie zaświecenie sie kontrolki, bo komp. stwierdza że się nie wypaliło). Wiem, bo sam miałem rozwalony katalizator, DPF i czujnik temp DPF w moim Pajero parę ładnych lat temu i tak sobie wracałem w trybie awaryjnym z Chorwacji ledwie ciągnąc do 80 km/h :D
Resztki katalizatora który pękł odnaleziono w tylnym tłumiku razem z resztkami z DPF :D
Może warto sprawdzić.
Najdroższy był wtedy zdaje się katalizator (mam od tamtej pory używkę), potem oryginalny czujnik temp. DPF a na samym końcu DPF (też używany). Od tamtej pory nic się już z tymi ustrojstwami nie działo i jeżdżą do dziś.

PS. A po tylu latach stwierdzam że przyczyna tej awarii był początek końca wtrysków, które zapchały sadzą katalizator i ostatecznie się zapaliły niszcząc DPF i czujnik. Czyli kolega ma też rację :)
 
 
tomasz123987 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-06-2023, 22:36   

Mechanik zdiagnozowal problem turbo a mianowicie do wymiany poszedl przplywomierz i czujnik sterowania turbo. Roznicze czuc, zobaczymu czy DPF znow sie zaswieci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.