Pajero IV - Skrzynia SS
Eko Driver - 09-07-2023, 20:53 Temat postu: Skrzynia SS Witam.Jako niedawny właściciel P3 nosze się z zamiarem zakupu P4..I mam ogólnie kilka pytań do użytkowników..Chodzi o bolączki tego modelu no i czy Skrzynia SS to ta sama co w p3?.
hlukasz - 10-07-2023, 09:16
Nie wiem, czy jest dokładnie taka sama, natomiast funkcjonalnie jest identyczna jak w P3. Nie ma jakiś typowych bolączek dla P4, na pewno warto wymienić bak, ale to jako właściciel P3 powinieneśmieć już przećwiczone
gshesiu - 11-07-2023, 07:36
co do skrzyń biegów to zależnie od rocznika i silnika: V5A5A i V5AWF
jepm - 19-07-2023, 14:14
Tak na szybko - oczywiście 3,2 DID
Blacha – tak samo jak PIII – gnije też w tych samych miejscach – nowość w stosunku do PIII – wieszak a w zasadzie zawias i rury pod osłoną koła zapasowego.
Zawieszenie – tarcze, hamulce, zaciski – identycznie jak w PIII zużywają się bardzo szybko (a nawet chyba bardziej) - ciągła wymiana i regeneracja
Rozrząd – wymaga kontrola ślizgów i napinacza (napinacz wymienić profilaktycznie co 60.000 km, ślizgi wg. zużycia) to pewnie dojedzie do 400.000 gdzie wymagana wymiana łańcucha.
Automat, skrzynia rozdzielcza – tak samo jak w PIII – pamiętać o wymianie oleju i będzie hulać (starsze egzemplarze P IV jak dużo jeździsz i chcesz dbać maksymalnie to co 30.000 olej a co 60.000 olej+ filtr, w nowszych rocznikach P IV nie ma już bagnetu i wlewu – wymiana oleju trochę rzadziej chyba ok. maks. 100.000 w instrukcjach w ogóle brak informacji na ten temat).Czujniki reduktora itp. to tak samo jak PIII.
Czujniki – MAP Sensor (wytrzyma z jakieś 200.000 km., warto wozić drugi w bagażniku – wymiana 10 min); turbo (te pod akumulatorem z dwoma rurkami) też warto mieć na szybką wymianę
EGR – wytrzymuje z jakieś 150.000 km (oczywiście oryginał)
DPF – to ustrojstwo nieznane w PIII jest obecnie w Pajero IV praktycznie bezproblemowe (w każdym razie w moim z samego początku produkcji) i co najważniejsze tanie, gdyby przyszło do wymiany. W starszych egzemplarzach ważne, aby był wgrany najnowszy soft silnika gwarantujący wypalanie przede wszystkim wg. przebiegu tj. wypala się bez względu na czujniki co 500-1000 km.
Wtryski – wytrzymują ok. 200.000- 250.000 km. Moim zdaniem popartym doświadczeniem tylko wymiana na nowe oryginalne, regeneracja jest bez sensu jak dużo jeździsz, wystarcza na krótko – i tak za chwile któryś leje albo się wiesza.
Pompa CR – przy wymienionym zbiorniku i dbaniu o filtr paliwa zapominasz, że masz ją w aucie – największy atut w stosunku do PIII wart każdej dopłaty 😊Zbiornik się łuszczą, jak się łuszczyły, ale teraz przede wszystkim zagrażają wtryskom a nie pompie- zresztą w używanych PIV wszyscy już chyba wymienili.
|
|
|