Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia SS
Autor Wiadomość
Eko Driver 
Forumowicz

Auto: Pajero 3 ,3,2did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 34
Skąd: Wodzislaw sl
Wysłany: 09-07-2023, 20:53   Skrzynia SS

Witam.Jako niedawny właściciel P3 nosze się z zamiarem zakupu P4..I mam ogólnie kilka pytań do użytkowników..Chodzi o bolączki tego modelu no i czy Skrzynia SS to ta sama co w p3?.
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10-07-2023, 09:16   

Nie wiem, czy jest dokładnie taka sama, natomiast funkcjonalnie jest identyczna jak w P3. Nie ma jakiś typowych bolączek dla P4, na pewno warto wymienić bak, ale to jako właściciel P3 powinieneśmieć już przećwiczone :)
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 11-07-2023, 07:36   

co do skrzyń biegów to zależnie od rocznika i silnika: V5A5A i V5AWF
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 19-07-2023, 14:14   

Tak na szybko - oczywiście 3,2 DID

Blacha – tak samo jak PIII – gnije też w tych samych miejscach – nowość w stosunku do PIII – wieszak a w zasadzie zawias i rury pod osłoną koła zapasowego.

Zawieszenie – tarcze, hamulce, zaciski – identycznie jak w PIII zużywają się bardzo szybko (a nawet chyba bardziej) - ciągła wymiana i regeneracja

Rozrząd – wymaga kontrola ślizgów i napinacza (napinacz wymienić profilaktycznie co 60.000 km, ślizgi wg. zużycia) to pewnie dojedzie do 400.000 gdzie wymagana wymiana łańcucha.

Automat, skrzynia rozdzielcza – tak samo jak w PIII – pamiętać o wymianie oleju i będzie hulać (starsze egzemplarze P IV jak dużo jeździsz i chcesz dbać maksymalnie to co 30.000 olej a co 60.000 olej+ filtr, w nowszych rocznikach P IV nie ma już bagnetu i wlewu – wymiana oleju trochę rzadziej chyba ok. maks. 100.000 w instrukcjach w ogóle brak informacji na ten temat).Czujniki reduktora itp. to tak samo jak PIII.

Czujniki – MAP Sensor (wytrzyma z jakieś 200.000 km., warto wozić drugi w bagażniku – wymiana 10 min); turbo (te pod akumulatorem z dwoma rurkami) też warto mieć na szybką wymianę

EGR – wytrzymuje z jakieś 150.000 km (oczywiście oryginał)

DPF – to ustrojstwo nieznane w PIII jest obecnie w Pajero IV praktycznie bezproblemowe (w każdym razie w moim z samego początku produkcji) i co najważniejsze tanie, gdyby przyszło do wymiany. W starszych egzemplarzach ważne, aby był wgrany najnowszy soft silnika gwarantujący wypalanie przede wszystkim wg. przebiegu tj. wypala się bez względu na czujniki co 500-1000 km.

Wtryski – wytrzymują ok. 200.000- 250.000 km. Moim zdaniem popartym doświadczeniem tylko wymiana na nowe oryginalne, regeneracja jest bez sensu jak dużo jeździsz, wystarcza na krótko – i tak za chwile któryś leje albo się wiesza.

Pompa CR – przy wymienionym zbiorniku i dbaniu o filtr paliwa zapominasz, że masz ją w aucie – największy atut w stosunku do PIII wart każdej dopłaty 😊Zbiornik się łuszczą, jak się łuszczyły, ale teraz przede wszystkim zagrażają wtryskom a nie pompie- zresztą w używanych PIV wszyscy już chyba wymienili.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.