 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia SS |
Autor |
Wiadomość |
Eko Driver
Forumowicz
Auto: Pajero 3 ,3,2did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 34 Skąd: Wodzislaw sl
|
Wysłany: 09-07-2023, 20:53 Skrzynia SS
|
|
|
Witam.Jako niedawny właściciel P3 nosze się z zamiarem zakupu P4..I mam ogólnie kilka pytań do użytkowników..Chodzi o bolączki tego modelu no i czy Skrzynia SS to ta sama co w p3?. |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10-07-2023, 09:16
|
|
|
Nie wiem, czy jest dokładnie taka sama, natomiast funkcjonalnie jest identyczna jak w P3. Nie ma jakiś typowych bolączek dla P4, na pewno warto wymienić bak, ale to jako właściciel P3 powinieneśmieć już przećwiczone |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 11-07-2023, 07:36
|
|
|
co do skrzyń biegów to zależnie od rocznika i silnika: V5A5A i V5AWF |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 19-07-2023, 14:14
|
|
|
Tak na szybko - oczywiście 3,2 DID
Blacha – tak samo jak PIII – gnije też w tych samych miejscach – nowość w stosunku do PIII – wieszak a w zasadzie zawias i rury pod osłoną koła zapasowego.
Zawieszenie – tarcze, hamulce, zaciski – identycznie jak w PIII zużywają się bardzo szybko (a nawet chyba bardziej) - ciągła wymiana i regeneracja
Rozrząd – wymaga kontrola ślizgów i napinacza (napinacz wymienić profilaktycznie co 60.000 km, ślizgi wg. zużycia) to pewnie dojedzie do 400.000 gdzie wymagana wymiana łańcucha.
Automat, skrzynia rozdzielcza – tak samo jak w PIII – pamiętać o wymianie oleju i będzie hulać (starsze egzemplarze P IV jak dużo jeździsz i chcesz dbać maksymalnie to co 30.000 olej a co 60.000 olej+ filtr, w nowszych rocznikach P IV nie ma już bagnetu i wlewu – wymiana oleju trochę rzadziej chyba ok. maks. 100.000 w instrukcjach w ogóle brak informacji na ten temat).Czujniki reduktora itp. to tak samo jak PIII.
Czujniki – MAP Sensor (wytrzyma z jakieś 200.000 km., warto wozić drugi w bagażniku – wymiana 10 min); turbo (te pod akumulatorem z dwoma rurkami) też warto mieć na szybką wymianę
EGR – wytrzymuje z jakieś 150.000 km (oczywiście oryginał)
DPF – to ustrojstwo nieznane w PIII jest obecnie w Pajero IV praktycznie bezproblemowe (w każdym razie w moim z samego początku produkcji) i co najważniejsze tanie, gdyby przyszło do wymiany. W starszych egzemplarzach ważne, aby był wgrany najnowszy soft silnika gwarantujący wypalanie przede wszystkim wg. przebiegu tj. wypala się bez względu na czujniki co 500-1000 km.
Wtryski – wytrzymują ok. 200.000- 250.000 km. Moim zdaniem popartym doświadczeniem tylko wymiana na nowe oryginalne, regeneracja jest bez sensu jak dużo jeździsz, wystarcza na krótko – i tak za chwile któryś leje albo się wiesza.
Pompa CR – przy wymienionym zbiorniku i dbaniu o filtr paliwa zapominasz, że masz ją w aucie – największy atut w stosunku do PIII wart każdej dopłaty 😊Zbiornik się łuszczą, jak się łuszczyły, ale teraz przede wszystkim zagrażają wtryskom a nie pompie- zresztą w używanych PIV wszyscy już chyba wymienili. |
|
|
|
 |
|
|