To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Oring klimatyzacji

wicus77 - 25-09-2023, 15:21
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Oring klimatyzacji
Witam. Szukam wymiaru o-ring klimatyzacji od ściany grodziowej. Na schemacie znalazłem numer/y i uszczelki na zagranicznych stronach. Pytałem na miejscu i sprzedawca powiedział że dopasuje ale tylko po wymiarze. Stara nic nie da... numeryy katalogowe to: MR146634 MB276215 lub MB946606 Na stronach nie ma wymiarów.
Z góry dziękuje.

Marcino - 25-09-2023, 15:28

Ja wziołem stary na wzór i dobrałem sobie nowe zielone i juz z 5 lat trzyma.
wicus77 - 25-09-2023, 17:53

Jeszcze nie wiem w jakim stanie są stare uszczelki. Zastanawiam się nad ewentualnym uszczelnieniem pastą do klimatyzacji..
Bizi78 - 25-09-2023, 18:41

Podjedź do ASO i spytaj o koszta oryginałów.
Krzyzak - 26-09-2023, 07:23

Bo w Galancie są oringi w systemie calowym - zamienniki różnią się chociaż wyglądają podobnie i później ludzie się skarżą, że im czynnik ucieka. Miałem podobnie na sprężarce i po 2 wyciekach zakupiłem oryginały w cenie ok. 8zł/sztuka, zamawiane w Grafixie w Białymstoku.
savagger995 - 26-09-2023, 20:46

Wymieniałem 2 lata temu. MR146634. MB946604. Koszt ok 13 wiekszy i 5 zl mniejszy.
wicus77 - 26-09-2023, 21:59

Dzięki za odpowiedź. Dziś udało dobrać się wszystkie trzy. Jak twierdził sprzedawca poprzednie były nieodpowiednie do klimy. Takie założyli przy poprzednim serwisie jak też myślałem. Sam powiedział że zaopatruje się u niego kilka serwisów i zawsze biorą te zwykłe/tańsze. Zobaczymy ile wytrzymają te.
rastafarianinek - 06-03-2025, 17:48

To zapytam Czy wymiana tych oringów ma związek z cieknącą wodą do kabiny po stronie pasażera?
Faza - 06-03-2025, 20:22

rastafarianinek napisał/a:
To zapytam Czy wymiana tych oringów ma związek z cieknącą wodą do kabiny po stronie pasażera?

Nie ma. Oringi w klimie są od tego by gaz nie uciekał z układu. Tobie zapewne chodzi o wodę na dywaniku pasażera po deszczu a przyczyną tego jest korozja "kominka" w podszybiu.

rastafarianinek - 06-03-2025, 20:54

tego się obawiałem.
Widziałem ten kominek i dostęp do niego i jestem trochę... zmartwiony.

Bartek - 07-03-2025, 10:39

rastafarianinek napisał/a:
tego się obawiałem.
Widziałem ten kominek i dostęp do niego i jestem trochę... zmartwiony.


Nie ma tragedii - deski nie musisz ściągać - wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza i przy odrobinie fitnesu zobaczysz kominek w całej okazałości

Krzyzak - 07-03-2025, 11:41

Bartek napisał/a:
wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza
tyle szkoła falenicka
bo szkoła otwocka mówi, że można zdjąć podszybie, mechanizm wycieraczek z silnikiem i rozpruć blachę a potem robić od góry

Marcino - 07-03-2025, 13:07

Krzyzak napisał/a:
Bartek napisał/a:
wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza
tyle szkoła falenicka
bo szkoła otwocka mówi, że można zdjąć podszybie, mechanizm wycieraczek z silnikiem i rozpruć blachę a potem robić od góry

I to jest najlepsza metoda aby rozpruć i zrobić to od góry bez demontaży środka. Ja zostawiłem swój kominek skrócony i przyspawany do kawałka blachy która została wklejona na klej do szyb uszczelnacz i nie ma kłopotu. Blacha podszybia jest zaspawana i schowana pod plastikiem nic nie widać. Są tu gdzieś fotki w odpowiednich tematach.

Hugo - 08-03-2025, 10:02

Żeby wyjąć obudowę nawiewu wewnątrz pod deską trzeba najpierw wyjąć obudowę parownika klimatyzacji z parownikiem, co wiąże się oczywiście z wcześniejszym odessaniem czynnika z układu klimatyzacji.
Bartek - 09-03-2025, 10:53

Hugo, kto pisał o obudowie wentylatora? Ja pisałem o wentylatorze przez dziurę po nim ocenisz stan kominka bez dużej demolki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group