[EA5A/W 2.5] Oring klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
wicus77
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-09-2023, 15:21 [EA5A/W 2.5] Oring klimatyzacji
|
|
|
Witam. Szukam wymiaru o-ring klimatyzacji od ściany grodziowej. Na schemacie znalazłem numer/y i uszczelki na zagranicznych stronach. Pytałem na miejscu i sprzedawca powiedział że dopasuje ale tylko po wymiarze. Stara nic nie da... numeryy katalogowe to: MR146634 MB276215 lub MB946606 Na stronach nie ma wymiarów.
Z góry dziękuje. |
Ostatnio zmieniony przez wicus77 25-09-2023, 15:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10684 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-09-2023, 15:28
|
|
|
Ja wziołem stary na wzór i dobrałem sobie nowe zielone i juz z 5 lat trzyma. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wicus77
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-09-2023, 17:53
|
|
|
Jeszcze nie wiem w jakim stanie są stare uszczelki. Zastanawiam się nad ewentualnym uszczelnieniem pastą do klimatyzacji.. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-09-2023, 18:41
|
|
|
Podjedź do ASO i spytaj o koszta oryginałów. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 26-09-2023, 07:23
|
|
|
Bo w Galancie są oringi w systemie calowym - zamienniki różnią się chociaż wyglądają podobnie i później ludzie się skarżą, że im czynnik ucieka. Miałem podobnie na sprężarce i po 2 wyciekach zakupiłem oryginały w cenie ok. 8zł/sztuka, zamawiane w Grafixie w Białymstoku. |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 26-09-2023, 20:46
|
|
|
Wymieniałem 2 lata temu. MR146634. MB946604. Koszt ok 13 wiekszy i 5 zl mniejszy. |
|
|
|
 |
wicus77
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-09-2023, 21:59
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Dziś udało dobrać się wszystkie trzy. Jak twierdził sprzedawca poprzednie były nieodpowiednie do klimy. Takie założyli przy poprzednim serwisie jak też myślałem. Sam powiedział że zaopatruje się u niego kilka serwisów i zawsze biorą te zwykłe/tańsze. Zobaczymy ile wytrzymają te. |
|
|
|
 |
rastafarianinek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2025, 17:48
|
|
|
To zapytam Czy wymiana tych oringów ma związek z cieknącą wodą do kabiny po stronie pasażera? |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2025, 20:22
|
|
|
rastafarianinek napisał/a: | To zapytam Czy wymiana tych oringów ma związek z cieknącą wodą do kabiny po stronie pasażera? |
Nie ma. Oringi w klimie są od tego by gaz nie uciekał z układu. Tobie zapewne chodzi o wodę na dywaniku pasażera po deszczu a przyczyną tego jest korozja "kominka" w podszybiu. |
|
|
|
 |
rastafarianinek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2025, 20:54
|
|
|
tego się obawiałem.
Widziałem ten kominek i dostęp do niego i jestem trochę... zmartwiony. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-03-2025, 10:39
|
|
|
rastafarianinek napisał/a: | tego się obawiałem.
Widziałem ten kominek i dostęp do niego i jestem trochę... zmartwiony. |
Nie ma tragedii - deski nie musisz ściągać - wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza i przy odrobinie fitnesu zobaczysz kominek w całej okazałości |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 07-03-2025, 11:41
|
|
|
Bartek napisał/a: | wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza | tyle szkoła falenicka
bo szkoła otwocka mówi, że można zdjąć podszybie, mechanizm wycieraczek z silnikiem i rozpruć blachę a potem robić od góry |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10684 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-03-2025, 13:07
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Bartek napisał/a: | wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza | tyle szkoła falenicka
bo szkoła otwocka mówi, że można zdjąć podszybie, mechanizm wycieraczek z silnikiem i rozpruć blachę a potem robić od góry |
I to jest najlepsza metoda aby rozpruć i zrobić to od góry bez demontaży środka. Ja zostawiłem swój kominek skrócony i przyspawany do kawałka blachy która została wklejona na klej do szyb uszczelnacz i nie ma kłopotu. Blacha podszybia jest zaspawana i schowana pod plastikiem nic nie widać. Są tu gdzieś fotki w odpowiednich tematach. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2025, 10:02
|
|
|
Żeby wyjąć obudowę nawiewu wewnątrz pod deską trzeba najpierw wyjąć obudowę parownika klimatyzacji z parownikiem, co wiąże się oczywiście z wcześniejszym odessaniem czynnika z układu klimatyzacji. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-03-2025, 10:53
|
|
|
Hugo, kto pisał o obudowie wentylatora? Ja pisałem o wentylatorze przez dziurę po nim ocenisz stan kominka bez dużej demolki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|