Problemy techniczne - Rdza przy korku wlewu gazu (Carisma GDI).
turek61 - 27-04-2007, 23:43 Temat postu: Rdza przy korku wlewu gazu (Carisma GDI). Witam MM wszelkiej maści !
Koledzy... Holendrzy się wygłupili i zamiast zamontować korek wlewu gazu w plastiku(zderzaku) zamontowali tam gdzie im było wygodniej.
Cari kupiłem już z czymś takim:
Ta jasna plama to tylko odblask
Dla zobrazowania całości:MOJA CARISMA
W warsztatach lakierniczych, które odwiedziłem namawiają mnie do malowania całego błotnika.Powiem szczerze, że wolałbym tego uniknąć i chciałbym poznać Wasze zdanie.
Myślałem o dokładnym wyczyszczeniu rudej, podkładzie i pomalowaniu ale tylko w okolicy wlewu.Wiedząc, że i tak odcień będzie inny na tak przygotowaną blachę założyć coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...cja_nowosc.html
lub
http://www.allegro.pl/ite...ew_paliwa_.html
ewentualnie przerobienie na podkładkę tego:
http://www.allegro.pl/ite...mm_polecam.html
Osobiście nie przepadam za takimi bajerami no ale cóż ...
A może ktoś z Was ma cos takiego co by sie nadało na podkład ? Średnica tej założonej podkładki pod korkiem ma 8 cm.
Anonymous - 27-04-2007, 23:52
turek61 napisał/a: | Koledzy... Holendrzy się wygłupili i zamiast montować korek wlewu paliwa w plastiku(zderzaku) zamontowali tam gdzie im było wygodniej. |
no widzisz i masz tu przyklad tego ze jednak instalacje nie montowalo mitsu, bo wiadomo carisma nie rdzewieje
w holandii sa jakies przepisy mowiace o miejscu zamontowania wlewu
turek61 napisał/a: | W warsztatach lakierniczych, które odwiedziłem namawiają mnie do malowania całego błotnika.Powiem szczerze, że wolałbym tego uniknąć i chciałbym poznać Wasze zdanie. Myślałem o dokładnym wyczyszczeniu rudej, podkładzie i pomalowaniu ale tylko w okolicy wlewu.Wiedząc, że i tak odcień będzie inny na tak przygotowaną blachę założyć coś takiego: |
a co chcesz tym osiagnac? wies na maxa?
uwielbacie swoje samochody wiec chociaz zrobcie jakies minimum dla niego.
jesli malowac to caly blotnik, a nie wokol wlewu a potem na to nakleic najbardziej wiejska nalepke swiata
Robson86 - 28-04-2007, 00:02
arturro napisał/a: | jesli malowac to caly blotnik, a nie wokol wlewu a potem na to nakleic najbardziej wiejska nalepke swiata |
Tez mysle podobnie ...nie naklejaj "tego czegos". Owszem to pasuje do pewnych samochodow , ale na pewno nie do Cari. Zrob raz a dobrze-pomaluj caly blotnik i bedziesz mial spokoj
Pozdroo
turek61 - 28-04-2007, 00:22
arturro, spodziewałem się tego, że ty pierwszy zabierzesz głos w sprawie rdzy ale niestety dla Ciebie Cytat: | bo wiadomo carisma nie rdzewieje | a stety dla mnie to jest jedyne miejsce(oprócz górnych uchwytów chłodnicy pod maską) gdzie ona występuje(99r.)Nie zrozum mnie źle i uwierz mi naprawdę Cię rozumiem po tym co przeszedłeś ze swoja Carismą.
Skoro tak twierdzicie to chyba się zdecyduję na malowanie całego błotnika tylko wiecie jak to jest..."malowany błotnik, no to musiał tu ładnie oberwać !!!"
Rafal_Szczecin - 28-04-2007, 00:54
turek61 napisał/a: | Skoro tak twierdzicie to chyba się zdecyduję na malowanie całego błotnika tylko wiecie jak to jest..."malowany błotnik, no to musiał tu ładnie oberwać !!!" |
dlatego warto zrobic fotografie sprzed i po , oraz masz dowod ( w postaci tego tematu ) ze auto jak by nie patrzec nie bylo walniete w ta strone a naprawa polegala na zlikwidowaniu rdzy .
skoro chcesz to robic ,to nie warto pomyslec o przeniesieniu wlewu gazu ? np tak jak ja mam - pod zderzak ( nie montowanego W zderzak )
kamilek - 28-04-2007, 01:04
Hm...nie no, jak masz nadmiar pieniędzy, to oczywiście, że możesz sobie pomalować cały błotnik
Ja jednak na Twoim miejscu zdjąłbym ten wlew, wyczyścił rdzę, zabezpieczył blachę (Brunox, Cortanin, jeśli są wżery), podkład, na to lakier (nie taki pierwszy lepszy, a dobrany komputerowo w jakimś porządnym sklepie z lakierami. Albo jak chcesz, to możesz się przejechać do ASO i zapytać o jakieś "zestawy do zaprawek". Podobno producent oferuje całą paletę kolorów, jaka była stosowana w Miśkach [tzn. nie wiem, czy tak jest, ale wyczytałem w "Motorze" o takich rzeczach, to i mówię. Fakt, że tam pisali o Skodzie {czyli było nie było VW}, ale przecież można podjechać do ASO Mitsubishi i zapytać]), na to klar (bezbarwny lakier) i powinno być dobrze
Aha, no i oczywiście wlew zakładamy z powrotem
A najlepiej, tak jak radzi Rafał, przenieść go gdzieś w okolice zderzaka (tylko co wtedy z tą dziurą po wlewie? Szpachla? Nie bardzo...)
Rafal_Szczecin - 28-04-2007, 01:06
kamilek napisał/a: | podjechać do ASO Mitsubishi i zapytać |
do gorzowa wlkp
kamilek - 28-04-2007, 01:08
A czemuż to aż tak daleko? Nie macie tam w Szczecinie żadnego ASO?
Rafal_Szczecin - 28-04-2007, 01:11
dlatego, ze najblizsze AUTORYZOWANE ASO znajduje sie w gorzowie wlkp
[ nie licze " serwisu " "Sagiz" ( znajdujacego sie w szczecinie ) ktory przez machlojki ( o ktorych pisalem gdzies na forum ) stracil autoryzacje i nie moze sprzedawac aut mitsu, oraz nazywac sie autoryzowanym punktem , oraz ktory co miesiac ( no moze co dwa ) zmienia swoja siedzibe jezeli kogos to interesuje, w tej chwili "serwis" ten miesci sie na ul. wernychory ( obok stacji paliw BOBRYK,oraz zakladu blacharskiego "wieczorek i syn" ]
Matejko - 28-04-2007, 09:27
bozesz ty moj, z rybka to jezdza nawiedzeni kosciolem, jestem wierzacy, ale jakos rybki nie naklejam
kamilek, to jest metalik obojetnie jaki sprej wezmiesz obojetnie jak dobrze dobrany - bedzie widac!
turek61, najpierw smignij do gazownikow czy za stowke lub 2 przeniosa ci wlew gazu w jakies niewidoczne miejsce (od spodu w zderzaku, po srodku kolo haka holowniczego jest fajne miejsce, albo pod klapke od wlewu paliwa), dziure po wlewie przeciez mozna zaspawac,
a do wszystkiego moge sie zalozyc o stowe, ze jak teraz usuniesz rdze i pomalujesz caly blotnik(zeby bylo ladnie musisz liczyc jakies ~300zl za mniej bym nie dal auta w metaliku do malowania) za maksimum 2 zimy rude i tak wyjdzie, czyli ja proponuje zmienic umieszczenie wlewu, zaspawanie dziury po nim i malowanie blotnika,
lub tansza opcja - wymontowac wlew, oczyscic wszystko do golej blachy, zabezpieczyc jak kamilek napisal, na to jakis antykorozyjny podklad, blue lakier i wyciac z czarnej folii samoprzylepnej rozetke pod wlew taka minimalnie wieksza zeby przykryla co robilismy - dlatego trzeba podczas robot zachowac ostroznosc zeby tylko usunac rdze, jak najmniej niszczac lakier naokolo - tutaj masz niskie koszta, no i pewnie jak ktos nie bedzie wiedzial to i tak nie zauwazy
Rafal_Szczecin - 28-04-2007, 14:57
Matejko napisał/a: | bozesz ty moj, z rybka to jezdza nawiedzeni kosciolem, jestem wierzacy, ale jakos rybki nie naklejam |
a gdzie Ty rybke widzisz ?
Matejko - 28-04-2007, 17:50
turek61 napisał/a: | a gdzie Ty rybke widzisz ? |
okularow nie mialem, a ta otwarta klapka robila wrazenie jakby to byla rybka
turek61 - 28-04-2007, 18:41
Matejko napisał/a: | ub tansza opcja - wymontowac wlew, oczyscic wszystko do golej blachy, zabezpieczyc jak kamilek napisal, na to jakis antykorozyjny podklad, blue lakier i wyciac z czarnej folii samoprzylepnej rozetke pod wlew taka minimalnie wieksza zeby przykryla co robilismy - dlatego trzeba podczas robot zachowac ostroznosc zeby tylko usunac rdze, jak najmniej niszczac lakier naokolo - tutaj masz niskie koszta, no i pewnie jak ktos nie bedzie wiedzial to i tak nie zauwazy
_________________ |
Skłaniałbym sie Mateusz ku tej wersji i to nie ze wzg. na tańsze koszta ale jak wspomniałem wolałbym nie malować całego błotnika.Poza tym wydatków na Cari i tak przewiduje w najbliższym czasie sporo.
Co do rybki to nie ja pytałem tylko Rafał.
Matejko - 28-04-2007, 23:42
zle pokazal skrypt foruma,
to jak chcesz zrobic jak opisalem to pamietaj ze musisz wszystko zrobic na gladko tak ze jak przykleisz te folie to nie bylo pod spodem zadnych nierownosci
piwkotom - 29-04-2007, 01:31
gaz w GDI?? Zyje jeszcze toto??
|
|
|