To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Wymiana filtra paliwa w baku

wojak999 - 23-11-2023, 13:37
Temat postu: Wymiana filtra paliwa w baku
Siemka chłopaki. Żeby wymienić ten nieszczęsny filtr paliwa w baku w Carismie 1.8 GDI DA2A 4G93 2002 rok wersja lift trzeba wyjąć cały bak z auta ????????????? Moja Carisma ma ponad 250 000 km i pali już 9.1 L/100 km, poszarpuje, przygasa czasem na jałowym i brakuje mocy. Ostatnio czujnik ciśnienia paliwa wywalił checka :D Pora na zmianę tego filtra albo zezłomowanie auta :D Powiedzcie, czy trzeba bak wyjmować ?
Bizi78 - 23-11-2023, 17:16

Dostęp do filtra powinien być pod kanapą.
Ogólnie problemy może powodować: brudna lub uszkodzona przepustnica, pompą WC, filtry w pompie WC.

wojak999 - 23-11-2023, 17:23

A może też być to spowodowane zbyt dużym natężeniem prądu ? Bo spalanie zaczęło rosnąć od momentu gdy wymieniłem akumulator na taki z większym prądem rozruchowym. Był 60 Ah a teraz mam 70 Ah. Zauważyłem korelację czasową pomiędzy tymi zdarzeniami i wiem że jeżeli jest zbyt duży prąd w instalacji to będzie wszystko wariować.
Bizi78 - 23-11-2023, 17:59

wojak999 napisał/a:
Był 60 Ah a teraz mam 70 Ah.

Instrukcja przewiduje 55-63Ah, ale nie wydaje mi się, że to ma jakkolwiek wpływ na pracę.
Problemem może być zrobiony reset ustawień po odpięciu klem.
Odepnij jeszcze raz klemę minusową na parę minut i po ponownym podpięciu przeprowadź naukę obrotów.
:arrow: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0

ross - 23-11-2023, 18:30

Tu jest temat https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 Mały filter w pompie WC potrafi robić szarpanie i gaśnięcie silnika . Trzeba odkręcić pokazane dwie śruby i wydłubać ten mały filterek.
wojak999 - 23-11-2023, 18:37

Czytałem ten temat 100 razy w przeszłości. Tu jest o pompie wtryskowej głównie. Ja chcę wymienić ten zestaw w baku ale to kosztuje około 1000 zł a i nie ma za bardzo tego gdzie dostać. Są jakieś ale cholera wie czy bedzie taki sam jak ten oryginalny. Kurde wezmę wymontuję ten z baku i bedzie tak że nie da sie kupić tego nigdzie :D Może najpierw wymienię te małe filtry w pompie wtryskowej, ale wątpię żeby to pomogło. Oczywiście ja tego nie bede robić bo nie mam doświadczenia. Może jakiś mechanik sie podejmie, bo tego auta nikt w mojej okolicy nie chce za bardzo tykać bo się nikt nie zna na nim.

[ Dodano: 23-11-2023, 18:38 ]
Ja nie wiem, nie mogli normalnych filtrów zamontować w tym aucie tylko jakieś dziadostwo w baku ??? Normalane filtry dać żeby wyjąć, założyć drugi i jazda. To co jest w tym baku to jest skomplikowane do wymiany.

Bizi78 - 23-11-2023, 18:40

Najpierw zrób jak napisałem, odepnij akumulator i po podłączeniu przeprowadź naukę.
Jeśli to nie pomoże to działaj dalej.

wojak999 - 23-11-2023, 18:49

Nic nie bede resetował, problem jest z paliwem. Rok temu przepustnice wymieniałem i wszystko było ok z obrotami, mechanik pewnie zrobił adaptację. Wtedy już dużo palił ale po wymianie przepustnicy spalanie nadal rośnie. 2 dni temu zatankowałem na full, odpalam i jadę 10 m do skrzyżowania, zwalniam, zatrzymuję się a tu auto o mało nie zgasło, obroty spadły niemal do zera i telepało silnikiem. Ale po 3-5 sekundach mu przeszło. Na bank brak paliwa.
Bizi78 - 23-11-2023, 19:24

Objaw z tym dojazdem do skrzyżowania to wypisz wymaluj jak jazda bez przeprowadzenia nauki obrotów.
Jeśli aku było wymieniane dawno to przychodzi mi jeszcze możliwy problem z masą.
Ogólnie skoro wiesz lepiej to rób co chcesz :P .

apg2312 - 23-11-2023, 19:28

wojak999 napisał/a:
Rok temu przepustnice wymieniałem i wszystko było ok z obrotami, mechanik pewnie zrobił adaptację

Może i zrobił, ale to było rok temu. Jak sam zresztą napisałeś.
Po wymianie akumulatora też trzeba zrobić naukę obrotów.
wojak999 napisał/a:
Ja chcę wymienić ten zestaw w baku ale to kosztuje około 1000 zł a i nie ma za bardzo tego gdzie dostać

Ile ??
Używka na Aledrogo 150 zł
https://allegro.pl/oferta/pompka-paliwa-plywak-carisma-i-1-8-gdi-mr373874-14359573738
Tyle, że prościej poszukać nowej pompy paliwa, nawet zamiennika. Do zwykłych 1,8 na pewno są dostępne, bo wymieniałem. a jak wyciągniesz już cały kosz, to i filtr możesz wymienić.
Wejdź tu:
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
wbij swój numer VIN, i poszukaj pompy paliwa w baku. Będziesz miał numer MR części.

wojak999 - 23-11-2023, 23:28

Bizi78 napisał/a:
Objaw z tym dojazdem do skrzyżowania to wypisz wymaluj jak jazda bez przeprowadzenia nauki obrotów.
Jeśli aku było wymieniane dawno to przychodzi mi jeszcze możliwy problem z masą.
Ogólnie skoro wiesz lepiej to rób co chcesz :P .


A i tak gdzieś od czasu wymiany akumulatora to po włączeniu zapłonu spod maski z okolic silnika od strony szyby dochodzi jakiś klekot(takie kłap kłap kłap). Z 5-7 razy może tak kłapie. Nie wiem o co tu chodzi :D Akumulator był wymieniany z 4 lata temu

ross - 24-11-2023, 11:35

W mojej Carismie jest też klekot i brzęczenie gdy nie do końca przekręcę kluczyk w stacyjce tak wtedy radio działa , ale kontrolki się nie palą . Klapanie kilka razy
to w GDI jest naturalne bo silnik krokowy przepustnicę ustawia .

wojak999 - 24-11-2023, 21:16

Kiedyś nie było tego kłapania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group