Wymiana filtra paliwa w baku |
Autor |
Wiadomość |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-11-2023, 13:37 Wymiana filtra paliwa w baku
|
|
|
Siemka chłopaki. Żeby wymienić ten nieszczęsny filtr paliwa w baku w Carismie 1.8 GDI DA2A 4G93 2002 rok wersja lift trzeba wyjąć cały bak z auta ????????????? Moja Carisma ma ponad 250 000 km i pali już 9.1 L/100 km, poszarpuje, przygasa czasem na jałowym i brakuje mocy. Ostatnio czujnik ciśnienia paliwa wywalił checka Pora na zmianę tego filtra albo zezłomowanie auta Powiedzcie, czy trzeba bak wyjmować ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-11-2023, 17:16
|
|
|
Dostęp do filtra powinien być pod kanapą.
Ogólnie problemy może powodować: brudna lub uszkodzona przepustnica, pompą WC, filtry w pompie WC. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-11-2023, 17:23
|
|
|
A może też być to spowodowane zbyt dużym natężeniem prądu ? Bo spalanie zaczęło rosnąć od momentu gdy wymieniłem akumulator na taki z większym prądem rozruchowym. Był 60 Ah a teraz mam 70 Ah. Zauważyłem korelację czasową pomiędzy tymi zdarzeniami i wiem że jeżeli jest zbyt duży prąd w instalacji to będzie wszystko wariować. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-11-2023, 17:59
|
|
|
wojak999 napisał/a: | Był 60 Ah a teraz mam 70 Ah. |
Instrukcja przewiduje 55-63Ah, ale nie wydaje mi się, że to ma jakkolwiek wpływ na pracę.
Problemem może być zrobiony reset ustawień po odpięciu klem.
Odepnij jeszcze raz klemę minusową na parę minut i po ponownym podpięciu przeprowadź naukę obrotów.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 23-11-2023, 18:30
|
|
|
Tu jest temat https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 Mały filter w pompie WC potrafi robić szarpanie i gaśnięcie silnika . Trzeba odkręcić pokazane dwie śruby i wydłubać ten mały filterek. |
_________________ Ross |
Ostatnio zmieniony przez ross 23-11-2023, 18:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-11-2023, 18:37
|
|
|
Czytałem ten temat 100 razy w przeszłości. Tu jest o pompie wtryskowej głównie. Ja chcę wymienić ten zestaw w baku ale to kosztuje około 1000 zł a i nie ma za bardzo tego gdzie dostać. Są jakieś ale cholera wie czy bedzie taki sam jak ten oryginalny. Kurde wezmę wymontuję ten z baku i bedzie tak że nie da sie kupić tego nigdzie Może najpierw wymienię te małe filtry w pompie wtryskowej, ale wątpię żeby to pomogło. Oczywiście ja tego nie bede robić bo nie mam doświadczenia. Może jakiś mechanik sie podejmie, bo tego auta nikt w mojej okolicy nie chce za bardzo tykać bo się nikt nie zna na nim.
[ Dodano: 23-11-2023, 18:38 ]
Ja nie wiem, nie mogli normalnych filtrów zamontować w tym aucie tylko jakieś dziadostwo w baku ??? Normalane filtry dać żeby wyjąć, założyć drugi i jazda. To co jest w tym baku to jest skomplikowane do wymiany. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-11-2023, 18:40
|
|
|
Najpierw zrób jak napisałem, odepnij akumulator i po podłączeniu przeprowadź naukę.
Jeśli to nie pomoże to działaj dalej. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-11-2023, 18:49
|
|
|
Nic nie bede resetował, problem jest z paliwem. Rok temu przepustnice wymieniałem i wszystko było ok z obrotami, mechanik pewnie zrobił adaptację. Wtedy już dużo palił ale po wymianie przepustnicy spalanie nadal rośnie. 2 dni temu zatankowałem na full, odpalam i jadę 10 m do skrzyżowania, zwalniam, zatrzymuję się a tu auto o mało nie zgasło, obroty spadły niemal do zera i telepało silnikiem. Ale po 3-5 sekundach mu przeszło. Na bank brak paliwa. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-11-2023, 19:24
|
|
|
Objaw z tym dojazdem do skrzyżowania to wypisz wymaluj jak jazda bez przeprowadzenia nauki obrotów.
Jeśli aku było wymieniane dawno to przychodzi mi jeszcze możliwy problem z masą.
Ogólnie skoro wiesz lepiej to rób co chcesz . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-11-2023, 19:28
|
|
|
wojak999 napisał/a: | Rok temu przepustnice wymieniałem i wszystko było ok z obrotami, mechanik pewnie zrobił adaptację |
Może i zrobił, ale to było rok temu. Jak sam zresztą napisałeś.
Po wymianie akumulatora też trzeba zrobić naukę obrotów.
wojak999 napisał/a: | Ja chcę wymienić ten zestaw w baku ale to kosztuje około 1000 zł a i nie ma za bardzo tego gdzie dostać |
Ile ??
Używka na Aledrogo 150 zł
https://allegro.pl/oferta/pompka-paliwa-plywak-carisma-i-1-8-gdi-mr373874-14359573738
Tyle, że prościej poszukać nowej pompy paliwa, nawet zamiennika. Do zwykłych 1,8 na pewno są dostępne, bo wymieniałem. a jak wyciągniesz już cały kosz, to i filtr możesz wymienić.
Wejdź tu:
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
wbij swój numer VIN, i poszukaj pompy paliwa w baku. Będziesz miał numer MR części. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-11-2023, 23:28
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Objaw z tym dojazdem do skrzyżowania to wypisz wymaluj jak jazda bez przeprowadzenia nauki obrotów.
Jeśli aku było wymieniane dawno to przychodzi mi jeszcze możliwy problem z masą.
Ogólnie skoro wiesz lepiej to rób co chcesz . |
A i tak gdzieś od czasu wymiany akumulatora to po włączeniu zapłonu spod maski z okolic silnika od strony szyby dochodzi jakiś klekot(takie kłap kłap kłap). Z 5-7 razy może tak kłapie. Nie wiem o co tu chodzi Akumulator był wymieniany z 4 lata temu |
|
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 24-11-2023, 11:35
|
|
|
W mojej Carismie jest też klekot i brzęczenie gdy nie do końca przekręcę kluczyk w stacyjce tak wtedy radio działa , ale kontrolki się nie palą . Klapanie kilka razy
to w GDI jest naturalne bo silnik krokowy przepustnicę ustawia . |
_________________ Ross |
|
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-11-2023, 21:16
|
|
|
Kiedyś nie było tego kłapania. |
|
|
|
 |
|