To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2,5 V6 2003 BRAK ISKRY, KRĘCI - NIE MAM JUZ POMYSŁU

qinio - 26-01-2024, 16:48
Temat postu: Galant 2,5 V6 2003 BRAK ISKRY, KRĘCI - NIE MAM JUZ POMYSŁU
Witam
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Objaw jest dziwny i wszyscy "mechanicy" rozkładają ręce.
Otóż samochód nagle stracił prąd podczas jazdy na autostradzie. Po holowaniu do warsztatu stwierdzono przepalony bezpiecznik od silnika i podejrzenie padło na cewkę i/lub aparat.
CEWKA ZREGENEROWANA SPRAWNA (sprawdzona w 2 różnych źródłach)
KOPUŁKA + PALEC NOWE WYMIENIONE
CZUJNIK POŁ. WAŁU ORYG. + ZAMÓWIONY DODATKOWO UŻYWANY sprawne (sprawdzone)
Po przekręceniu stacyjki:
- na kostce od aparatu są obie masy i oba zasilenia +12V
- na kostce od czujnika położenia wału jest masa i +12V
Niestety bez przetransportowania do elektromechanika nikt nie umie sprawdzić czy są impulsy w obu tych kostkach bo chyba tylko to już zostało do sprawdzenia.
Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
Bardzo dziękuję z góry za wszelką pomoc.

jacek11 - 26-01-2024, 18:47

Jakie błędy pokazuje ECU?
qinio - 26-01-2024, 18:50

Zapomniałem napisać, że od jakiegoś czasu nie można się połączyć przez OBD.
jacek11 - 26-01-2024, 19:00

A wcześniej działało na tym samym urządzeniu?
Krzyzak - 26-01-2024, 19:33

qinio napisał/a:
CEWKA ZREGENEROWANA SPRAWNA (sprawdzona w 2 różnych źródłach)
to mnie zastanawia - jak można statycznie to sprawdzić...
poszukaj nowej cewki albo chociaż samego aparatu sprawnego na podmianę i test aby jego wykluczyć

qinio - 26-01-2024, 19:47

Sprawdzona w sensie zregenerowana/naprawiona w jednym miejscu i później idąc za podobną sugestią (że jednak to nadal wina cewki - w sensie źle naprawiona) oddana ponownie do konkurencyjnej firmy, tym razem z czujnikami (drugi w międzyczasie domówiony używany żeby nie tracić czasu gdyby oryginalny okazał się wadliwy) położenia wału oraz całym aparatem zapłonowym (jak pisałem wymieniony na nowy) do ponownego sprawdzenia czy wszystko jest OK
Pan potwierdził, że cewka mogłaby być lepszej firmy + że przewód wysokiego napięcia ma za dużą oporność wg niego i też mógłby być lepszy ale finalnie potwierdził że wg niego jest OK i samochód powinien przynajmniej dawać objawy chęci odpalenia więc wg niego przyczyny trzeba szukać np. w ciągłości przewodów pomiędzy komputerem a czujnikiem położenia wału. Mam nadzieję że wystarczająco jasno opisałem syutuację.

Hugo - 27-01-2024, 12:32

Jakiego koloru jest iskra? Rozrząd jest na znakach?
jacek11 - 27-01-2024, 15:27

No chyba właśnie nie ma iskry. Tak jest w tytule napisane.
Krzyzak - 27-01-2024, 18:36

qinio ten silnik jest niemal niezniszczalny i właściwie ma tylko jedną usterkę, która go unieruchamia - to jest spalona cewka dlatego wszyscy w tym kierunku zmierzamy
a dostępny jest właściwie tylko jeden zamiennik - mobiletron i do tego bardzo dobry, przynajmniej ja innych nie widziałem
rozrząd sprawdzić też łatwo - wystarczy zdjąć chociaż 1 górną pokrywkę... 2 śrubki na klucz 10mm

a masz tam LPG?

Rafal_Szczecin - 27-01-2024, 19:45

qinio napisał/a:
Zapomniałem napisać, że od jakiegoś czasu nie można się połączyć przez OBD.


a może uwalony sterownik, skoro nie idzie połączyć się z komputerem

Hugo - 28-01-2024, 10:37

Przyjrzałbym się dokładnie wszelkim nie oryginalnym akcesoriom, typu LPG jak jest, alarm itp.
robertdg - 28-01-2024, 14:20

qinio napisał/a:
Otóż samochód nagle stracił prąd podczas jazdy na autostradzie.
Dla mnie jest to niejasne, co to znaczy? Napisze jak ja to rozumiem, wysiadło napięcie bo przepaliło obwod lub jego zabezpzieczenia, ewentualnie akumulator uległ zwarciu i popalił kalkulatory. Calkowicie niejase jest dlaczego szukacie winy w układzie zapłonowym skoro piszesz ze auto straciło prąd?
qinio - 28-01-2024, 17:03

Jeszcze raz bo może ja coś mieszam. Jak napisałem nie znam się więc zapewne chaotycznie tłumaczę osobom które maja dużą wiedzę. Przepraszam. Po koleji:

1. Jadąc na autostradzie odcięło prąd jak siekierą + wyrzuciło kontrolkę ABS na desce.
(pisząc odcięło prąd mam namyśli brak iskry -
RESZTA ELEKTRYKI dmuchawa, radio lampki itp. wygląda, że WSZYSTKO JEST)

2. Jak już wyżej pisałem auto kręci ale nie odpala - ustalono brak iskry

3. Wymieniona kopułka + palec na nowe oraz naprawiona cewka
(cewka jest teraz zrobiona tak, że jest dołączona przewodem takim jak do świec do zewnętrznej "bańki metalowej" na której jest też + i -)

4. Sprawdzona poprawność tej przeróbki + jakość cewki aparatu i czujników przez inną firmę - informacja, że jest wszystko OK i auto powinno odpalić (w sensie zapewne - mieć iskrę)

5. Uzupełniając już opis w odpowiedzi na pytania osób na forum -
auto ma LPG ale NIE MA ALARMU
(nie wiem czy komputer od LPG może "odłączać" zapłon ale jeżeli tak to tu może być przyczyna)

I dalej jak w pierwszym wpisie na początku tego tematu - napięcia są, masy są

W międzyczasie sprawdziłem zachowanie kontrolki silnika podczas zapłonu.
Kontrolka od silnika po przekręceniu stacyjki zapala się i gaśnie, a potem w trakcie kręcenia już się nie zapala ponownie.

To wszystko na teraz. mam nadzieję, że już jest czytelnie opisane.
Przepraszam wszystkich za moj sposób opisu ale naprawdę nie mam wiedzy o autach i jedyna nadzieja, że ktoś z forum mi pomoże.
Pozdrawiam

Krzyzak - 28-01-2024, 17:22

Tak właśnie pada ta cewka... przechodziłem przez to. Jeszcze jak silnik był ciepły to udało się uruchomić, ale szarpał, gasł... na tyle, aby przejechać ze 100m i skręcić w boczną uliczkę i stoczyć się z górki aby nie tamować ruchu. Na zimnym totalnie głuchy. Ale ja zmieniłem aparat zapłonowy, bo miałem, i od razu silnik ożył.
W tej chwili masz jakąś wydumkę z zewnętrzną cewką - jak było w Fiat 125p albo w Polonezie :) - widziałem takie konstrukcje i to działało, jednak tu wszystko nadal wskazuje, że masz problem z iskrą, czyli z cewką.
Szukaj drugiego aparatu aby mieć po bożemu - wbij na FB i tam grupa Galant - wiele osób ma takie auta na części.
LPG też może mieć wpływ, bo wtryskiwacze benzyny są podpięte przez centralkę LPG.
Weź jakąkolwiek pasującą do fajki świecę i połóż ją na srebrnej pokrywie zaworów, załóż fajkę np. 2 cylindra (to ten przy pompie wspomagania) i nagraj jak wygląda iskra - to DOPIERO! wtedy będziemy radzić co dalej.

qinio - 28-01-2024, 17:48

To się mocno zdenerwuję jak się okaże że ta cewka naprawiona nie działa bo kosztowała mnie 600zł (niestety gość mi nie dał kwitu ale i tak jak się okaże, że jest źle zrobiona to tam podjadę)

Jeżeli chodzi o tą iskrę to tak robił mechanik. Przykładał inną świecę włożoną do jednego z przewodów wysokiego napięcia i ISKRY NIE MA

Może ktoś w okolicy ma Gala 2,5 V6 to bym przełożył na szybko i sprawdził czy zagada chyba tak będzie najszybciej wyeliminować lub potwierdzić tą kwestię cewki.

Zadzwonię też jutro do firmy, która handluje używanymi częściami do Gali (wszystkie przed rozbiórkami były sprawne na chodzie - tak twierdzą) i zapytam o dostępność ewentualny koszt takiej cewki.

Póki co pięknie dziękuję za pomoc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group