Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2,5 V6 2003 BRAK ISKRY, KRĘCI - NIE MAM JUZ POMYSŁU
Autor Wiadomość
qinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2024, 16:48   Galant 2,5 V6 2003 BRAK ISKRY, KRĘCI - NIE MAM JUZ POMYSŁU

Witam
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Objaw jest dziwny i wszyscy "mechanicy" rozkładają ręce.
Otóż samochód nagle stracił prąd podczas jazdy na autostradzie. Po holowaniu do warsztatu stwierdzono przepalony bezpiecznik od silnika i podejrzenie padło na cewkę i/lub aparat.
CEWKA ZREGENEROWANA SPRAWNA (sprawdzona w 2 różnych źródłach)
KOPUŁKA + PALEC NOWE WYMIENIONE
CZUJNIK POŁ. WAŁU ORYG. + ZAMÓWIONY DODATKOWO UŻYWANY sprawne (sprawdzone)
Po przekręceniu stacyjki:
- na kostce od aparatu są obie masy i oba zasilenia +12V
- na kostce od czujnika położenia wału jest masa i +12V
Niestety bez przetransportowania do elektromechanika nikt nie umie sprawdzić czy są impulsy w obu tych kostkach bo chyba tylko to już zostało do sprawdzenia.
Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
Bardzo dziękuję z góry za wszelką pomoc.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-01-2024, 18:47   

Jakie błędy pokazuje ECU?
_________________

 
 
 
qinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2024, 18:50   

Zapomniałem napisać, że od jakiegoś czasu nie można się połączyć przez OBD.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-01-2024, 19:00   

A wcześniej działało na tym samym urządzeniu?
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2024, 19:33   

qinio napisał/a:
CEWKA ZREGENEROWANA SPRAWNA (sprawdzona w 2 różnych źródłach)
to mnie zastanawia - jak można statycznie to sprawdzić...
poszukaj nowej cewki albo chociaż samego aparatu sprawnego na podmianę i test aby jego wykluczyć
 
 
qinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2024, 19:47   

Sprawdzona w sensie zregenerowana/naprawiona w jednym miejscu i później idąc za podobną sugestią (że jednak to nadal wina cewki - w sensie źle naprawiona) oddana ponownie do konkurencyjnej firmy, tym razem z czujnikami (drugi w międzyczasie domówiony używany żeby nie tracić czasu gdyby oryginalny okazał się wadliwy) położenia wału oraz całym aparatem zapłonowym (jak pisałem wymieniony na nowy) do ponownego sprawdzenia czy wszystko jest OK
Pan potwierdził, że cewka mogłaby być lepszej firmy + że przewód wysokiego napięcia ma za dużą oporność wg niego i też mógłby być lepszy ale finalnie potwierdził że wg niego jest OK i samochód powinien przynajmniej dawać objawy chęci odpalenia więc wg niego przyczyny trzeba szukać np. w ciągłości przewodów pomiędzy komputerem a czujnikiem położenia wału. Mam nadzieję że wystarczająco jasno opisałem syutuację.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2024, 12:32   

Jakiego koloru jest iskra? Rozrząd jest na znakach?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-01-2024, 15:27   

No chyba właśnie nie ma iskry. Tak jest w tytule napisane.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2024, 18:36   

qinio ten silnik jest niemal niezniszczalny i właściwie ma tylko jedną usterkę, która go unieruchamia - to jest spalona cewka dlatego wszyscy w tym kierunku zmierzamy
a dostępny jest właściwie tylko jeden zamiennik - mobiletron i do tego bardzo dobry, przynajmniej ja innych nie widziałem
rozrząd sprawdzić też łatwo - wystarczy zdjąć chociaż 1 górną pokrywkę... 2 śrubki na klucz 10mm

a masz tam LPG?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 27-01-2024, 19:45   

qinio napisał/a:
Zapomniałem napisać, że od jakiegoś czasu nie można się połączyć przez OBD.


a może uwalony sterownik, skoro nie idzie połączyć się z komputerem
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2024, 10:37   

Przyjrzałbym się dokładnie wszelkim nie oryginalnym akcesoriom, typu LPG jak jest, alarm itp.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-01-2024, 14:20   

qinio napisał/a:
Otóż samochód nagle stracił prąd podczas jazdy na autostradzie.
Dla mnie jest to niejasne, co to znaczy? Napisze jak ja to rozumiem, wysiadło napięcie bo przepaliło obwod lub jego zabezpzieczenia, ewentualnie akumulator uległ zwarciu i popalił kalkulatory. Calkowicie niejase jest dlaczego szukacie winy w układzie zapłonowym skoro piszesz ze auto straciło prąd?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
qinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-01-2024, 17:03   

Jeszcze raz bo może ja coś mieszam. Jak napisałem nie znam się więc zapewne chaotycznie tłumaczę osobom które maja dużą wiedzę. Przepraszam. Po koleji:

1. Jadąc na autostradzie odcięło prąd jak siekierą + wyrzuciło kontrolkę ABS na desce.
(pisząc odcięło prąd mam namyśli brak iskry -
RESZTA ELEKTRYKI dmuchawa, radio lampki itp. wygląda, że WSZYSTKO JEST)

2. Jak już wyżej pisałem auto kręci ale nie odpala - ustalono brak iskry

3. Wymieniona kopułka + palec na nowe oraz naprawiona cewka
(cewka jest teraz zrobiona tak, że jest dołączona przewodem takim jak do świec do zewnętrznej "bańki metalowej" na której jest też + i -)

4. Sprawdzona poprawność tej przeróbki + jakość cewki aparatu i czujników przez inną firmę - informacja, że jest wszystko OK i auto powinno odpalić (w sensie zapewne - mieć iskrę)

5. Uzupełniając już opis w odpowiedzi na pytania osób na forum -
auto ma LPG ale NIE MA ALARMU
(nie wiem czy komputer od LPG może "odłączać" zapłon ale jeżeli tak to tu może być przyczyna)

I dalej jak w pierwszym wpisie na początku tego tematu - napięcia są, masy są

W międzyczasie sprawdziłem zachowanie kontrolki silnika podczas zapłonu.
Kontrolka od silnika po przekręceniu stacyjki zapala się i gaśnie, a potem w trakcie kręcenia już się nie zapala ponownie.

To wszystko na teraz. mam nadzieję, że już jest czytelnie opisane.
Przepraszam wszystkich za moj sposób opisu ale naprawdę nie mam wiedzy o autach i jedyna nadzieja, że ktoś z forum mi pomoże.
Pozdrawiam
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-01-2024, 17:22   

Tak właśnie pada ta cewka... przechodziłem przez to. Jeszcze jak silnik był ciepły to udało się uruchomić, ale szarpał, gasł... na tyle, aby przejechać ze 100m i skręcić w boczną uliczkę i stoczyć się z górki aby nie tamować ruchu. Na zimnym totalnie głuchy. Ale ja zmieniłem aparat zapłonowy, bo miałem, i od razu silnik ożył.
W tej chwili masz jakąś wydumkę z zewnętrzną cewką - jak było w Fiat 125p albo w Polonezie :) - widziałem takie konstrukcje i to działało, jednak tu wszystko nadal wskazuje, że masz problem z iskrą, czyli z cewką.
Szukaj drugiego aparatu aby mieć po bożemu - wbij na FB i tam grupa Galant - wiele osób ma takie auta na części.
LPG też może mieć wpływ, bo wtryskiwacze benzyny są podpięte przez centralkę LPG.
Weź jakąkolwiek pasującą do fajki świecę i połóż ją na srebrnej pokrywie zaworów, załóż fajkę np. 2 cylindra (to ten przy pompie wspomagania) i nagraj jak wygląda iskra - to DOPIERO! wtedy będziemy radzić co dalej.
 
 
qinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-01-2024, 17:48   

To się mocno zdenerwuję jak się okaże że ta cewka naprawiona nie działa bo kosztowała mnie 600zł (niestety gość mi nie dał kwitu ale i tak jak się okaże, że jest źle zrobiona to tam podjadę)

Jeżeli chodzi o tą iskrę to tak robił mechanik. Przykładał inną świecę włożoną do jednego z przewodów wysokiego napięcia i ISKRY NIE MA

Może ktoś w okolicy ma Gala 2,5 V6 to bym przełożył na szybko i sprawdził czy zagada chyba tak będzie najszybciej wyeliminować lub potwierdzić tą kwestię cewki.

Zadzwonię też jutro do firmy, która handluje używanymi częściami do Gali (wszystkie przed rozbiórkami były sprawne na chodzie - tak twierdzą) i zapytam o dostępność ewentualny koszt takiej cewki.

Póki co pięknie dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 28-01-2024, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.