Problemy techniczne - Remont silnika 4G15
luk.maz - 16-03-2024, 17:35 Temat postu: Remont silnika 4G15 Witam,
Czy ktoś może przeprowadzał remont silnika 4G15 jest on 12 zaworowy z aparatem montowanym z boku silnika, gaźnikowy.
Myślę, że lata produkcji to przełom lat 80/90 tych.
Szukam wału korbowego oraz wałka rozrządu - są tak zużyte, że nic już z nich nie wyjdzie do obróbki.
Szukam i nie mogę znaleźć, ale doczytałem, że podobny to silnik 4G13 i jest już on bardziej dostępny w necie.
Mają nawet te same rozrządy z tego co już udało mi się ustalić.
Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe, ale jak w dobrym stanie mogły by być używane.
A może ktoś ma cały silnik np. w częściach lub na chodzie?
I już przerobił temat, że wałek, głowica i wał są takie same jak w 4g13?
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
apg2312 - 16-03-2024, 18:42
luk.maz napisał/a: | Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe |
Powiedziałbym, że dojście powinno mieć każde ASO. Najprościej wygoglować jakieś, zadzwonić i dowiedzieć się u źródła Przygotuj sobie do tego albo nr VIN auta, albo przynajmniej numer silnika.
Z tym oczywiście, że nawet jeśli będą mogli te części sprowadzić, to po pierwsze potrwa, a po drugie może sporo kosztować.
Krzyzak - 16-03-2024, 19:38
Rozrząd może być podobny, ale to różne silniki. Przede wszystkim zdaje się, że 4G13 miał aparat z boku, pionowo do silnika i wałek rozrządu też będzie inny w takim wypadku. Musisz znaleźć głowicę albo inny silnik 4G15, tylko bardzo dziwne, że masz 12 zaworowy z gaźnikiem, bo zdaje się tylko 8 zaworowe na początku produkcji, gdzieś do 1990 były z gaźnikami a późniejsze 12v miały już zawsze wtrysk.
Gaźniki też były 2 rodzaje - podciśnieniowe i elektroniczne.
Mam wał i wałek ale od wersji 8V i na pewno wałek ma podejście pionowe na aparat a nie na przedłużeniu jak w 12V. Co do wału to nie wiem - mogę zrobić pomiary jeśli chcesz sprawdzić. Wałek na pewno też ma lekkie wytarcia na krzywkach, bo to widać, ale na 99% nie będzie pasować.
Moja propozycja - do tej budy bez problemu włożysz silnik 4G63 DOHC z jakiegoś eclipse (będzie rzeźba z wiązką silnika ale pewnie i tak szybciej to ogarniesz niż części o które pytasz) - auto będzie mocniejsze a dostęp do części dla tego silnika jest wciąż bezproblemowy.
tomusn - 16-03-2024, 20:14
ja miałem 4G15 8V z aparatem przy rozrządzie w poprzek silnika 90st
na pełnym wtrysku
62kW - 84KM
w połowie 1990 była zmiana na 12V
i aparat przemontowano wzdłuż silnika
66kW - 90KM
4G15 na gaźniku były w starszych Coltach / Lancerach
w 1990 i w 12 zaworach na pewno nie
daj jakieś foty
Krzyzak - 16-03-2024, 20:38
Poprawka - właśnie obejrzałem wałek, który mam - to jednak jest do 12V, bo nawet nie ma zębatki na pionowy aparat a na końcu jest wcięcie na łopatkę. I nie ma zużycia. Widać tamtego się pozbyłem.
|
|
|