  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Remont silnika 4G15 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 luk.maz  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: L200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Kraków/Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2024, 17:35   Remont silnika 4G15
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Czy ktoś może przeprowadzał remont silnika 4G15 jest on 12 zaworowy z aparatem montowanym z boku silnika, gaźnikowy.
 
 
Myślę, że lata produkcji to przełom lat 80/90 tych.
 
 
Szukam wału korbowego oraz wałka rozrządu - są tak zużyte, że nic już z nich nie wyjdzie do obróbki.
 
 
Szukam i nie mogę znaleźć, ale doczytałem, że podobny to silnik 4G13 i jest już on bardziej dostępny w necie.
 
 
Mają nawet te same rozrządy z tego co już udało mi się ustalić.
 
 
Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe, ale jak w dobrym stanie mogły by być używane.
 
 
A może ktoś ma cały silnik np. w częściach lub na chodzie?
 
 
I już przerobił temat, że wałek, głowica i wał są takie same jak w 4g13?
 
 
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 apg2312  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord VII 2.0 2003 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2024, 18:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luk.maz napisał/a: | 	 		  | Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe | 	  
 
Powiedziałbym, że dojście powinno mieć każde ASO. Najprościej wygoglować jakieś, zadzwonić i dowiedzieć się u źródła    Przygotuj sobie do tego albo nr VIN auta, albo przynajmniej numer silnika.
 
Z tym oczywiście, że nawet jeśli będą mogli te części sprowadzić, to po pierwsze potrwa, a po drugie może sporo kosztować. | 
             
						
				_________________ Adam
 
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2024, 19:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozrząd może być podobny, ale to różne silniki. Przede wszystkim zdaje się, że 4G13 miał aparat z boku, pionowo do silnika i wałek rozrządu też będzie inny w takim wypadku. Musisz znaleźć głowicę albo inny silnik 4G15, tylko bardzo dziwne, że masz 12 zaworowy z gaźnikiem, bo zdaje się tylko 8 zaworowe na początku produkcji, gdzieś do 1990 były z gaźnikami a późniejsze 12v miały już zawsze wtrysk.
 
Gaźniki też były 2 rodzaje - podciśnieniowe i elektroniczne.
 
Mam wał i wałek ale od wersji 8V i na pewno wałek ma podejście pionowe na aparat a nie na przedłużeniu jak w 12V. Co do wału to nie wiem - mogę zrobić pomiary jeśli chcesz sprawdzić. Wałek na pewno też ma lekkie wytarcia na krzywkach, bo to widać, ale na 99% nie będzie pasować.
 
Moja propozycja - do tej budy bez problemu włożysz silnik 4G63 DOHC z jakiegoś eclipse (będzie rzeźba z wiązką silnika ale pewnie i tak szybciej to ogarniesz niż części o które pytasz) - auto będzie mocniejsze a dostęp do części dla tego silnika jest wciąż bezproblemowy. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tomusn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Colt Z34A 6AMT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3978 Skąd: Żnin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2024, 20:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja miałem 4G15 8V z aparatem przy rozrządzie w poprzek silnika 90st
 
na pełnym wtrysku
 
62kW - 84KM
 
w połowie 1990 była zmiana na 12V
 
i aparat przemontowano wzdłuż silnika 
 
66kW - 90KM
 
4G15 na gaźniku były w starszych Coltach / Lancerach
 
w 1990 i w 12 zaworach na pewno nie 
 
 
daj jakieś foty | 
             
						
				_________________ Tomek
 
Colt      Colt      Colt   
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2024, 20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poprawka - właśnie obejrzałem wałek, który mam - to jednak jest do 12V, bo nawet nie ma zębatki na pionowy aparat a na końcu jest wcięcie na łopatkę. I nie ma zużycia. Widać tamtego się pozbyłem. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |