Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] nie pali po dłuższym postoju
jorzyk1976 - 04-08-2024, 13:04 Temat postu: [II 2.0 DID] nie pali po dłuższym postoju witam Wszystkich mam następujący problem, po nocy czy dłuższym postoju samochód nie pali, kręci, kręci, kręci, kręci i zaskoczy. kiedy już zapali to po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu i kolejnych uruchomieniach zapala normalnie. kiedy znowu postoi całą noc powtarza sie to samo. proszę o pomoc i radę.
Bizi78 - 04-08-2024, 13:13
Dobrze by było dodać: PB czy Diesel?
Przy zakładaniu tematu możesz wybrać opis jakiego motoru on dotyczy .
jorzyk1976 - 04-08-2024, 14:12
moje przeoczenie słuszna uwaga i zwracam honor. chodzi o samochód z silnikiem 2.0 diesel
Rander - 05-08-2024, 15:27 Temat postu: Re: nie pali po dłuższym postoju
jorzyk1976 napisał/a: | witam Wszystkich mam następujący problem, po nocy czy dłuższym postoju samochód nie pali, kręci, kręci, kręci, kręci i zaskoczy. kiedy już zapali to po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu i kolejnych uruchomieniach zapala normalnie. kiedy znowu postoi całą noc powtarza sie to samo. proszę o pomoc i radę. |
Sprawdź, czy paliwo się nie cofa.
jorzyk1976 - 05-08-2024, 20:42
A jak to sprawdzić.? A jak się cofa to co robić?
Rander - 05-08-2024, 23:18
jorzyk1976 napisał/a: | A jak to sprawdzić.? A jak się cofa to co robić? |
Sprawdzasz przezroczystym wężykiem.
Jeśli się cofa, to albo "pudrujesz syfa" za pomocą dodatkowego zaworka zwrotnego, albo szukasz przyczyny.
jorzyk1976 - 05-08-2024, 23:44
A przyczyną mogą być wadliwe uszczelniacze pompowtryskow
Pirat100 - 06-08-2024, 13:10
Może pompa paliwa w zbiorniku padła. Jej zadanie podać paliwo (nabić ciśnienie) wstępne po przekręceniu zapłonu (jak cisza powinno być słychać że działa kilka sekund pod tylną kanapą). Później paliwo podaje już pompa vacum. Jak kręcisz i kręcisz i zapala po dłuższym czasie to tak jak by tylko pompa vacum zasysała paliwo (a tu musi trochę nakręcić).
jorzyk1976 - 06-08-2024, 22:50
A może ktoś z was zna numer katalogowy pompki wstępnej
Krzyzak - 07-08-2024, 07:16
jorzyk1976 - partsouq.com, wpisujesz vin i szukasz na rysunkach
jorzyk1976 - 10-08-2024, 14:07
A przyczyną powyższej usterki może być bardzo dawno nie zmieniany filtr paliwa
[ Dodano: 03-10-2024, 20:33 ]
koledzy ratujcie! po wymianie pompki w zbiorniku i uszczelniaczy na pompowtryskach dalej tak samo pali czyli [edit] i mechanik już rozkłada ręce. mówi że można jeszcze zmienić vacum ale nie jest pewny czy to to, a pompa kosztuje i to nie mało.
możne ktoś ma jakiś pomysł, byłbym wdzięczny. pozdrawiam
Bzyk_R1 - 03-10-2024, 20:49
Zamontuj dodatkową pompkę ręczną na dojściu paliwa do filtra taką z zaworem zwrotnym. Częsty patent w Renaultach. W starszych genaracjach silnika często rozszczelniał się układ i paliwo cofało się zbyt daleko od pompy. U Ciebie jest to samo, jak już dopompuje paliwa to później pali na dotyk. Problem jest z cofaniem się paliwa. Rano po postoju podpompuj ręcznie paliwo i auto zapali sprawnie. Jeżeli to pomoże, radził bym zrobić test szczelności układu bo paliwo musi stać w przewodach cały czas a nie zlewać się do baku po nocy.
Niedawno miałam podobną sytuację, pomogło psyknięcie plaka w dolot i koledze uruchamiliśmy 2.0 did
apg2312 - 03-10-2024, 22:15
Bzyk_R1 napisał/a: | Zamontuj dodatkową pompkę ręczną na dojściu paliwa do filtra taką z zaworem zwrotnym. |
Ja tam bym wolał zamontować przełącznik, za pomocą którego uruchomiłbym manualnie pompę paliwa w zbiorniku. Na pewno dużo wygodniejsze rozwiązanie, bez otwierania maski i ręcznego pompowania. No ale to ingerencja w instalację elektryczną...trzeba wiedzieć co, jak i gdzie podłączyć.
jorzyk1976 - 03-10-2024, 22:59
Jeszcze chciałbym dodać że po założeniu nowe pompki tydzień czasu palił normalnie później znowu źle. Jakby układ byłby nieszczelny to by ropa gdzieś kapała?
sampler - 04-10-2024, 07:51
Trzeba za pomocą pompy podciśnieniowej sprawdzić stan linii zasilających od zbiornika oraz powrotów.
|
|
|