Outlander III GEN Techniczne - Amortyzatory - kondycja
rafalsz - 22-01-2025, 13:22 Temat postu: Amortyzatory - kondycja Część,
Czy macie sposób/metodę jak określić stan amortyzatorów (10lat, 160kkm) poza stacją diagnostyczną?
W/g wykonanych pomiarów z dwóch stacji diagnostycznych skrajne wyniki (1. raczej już do wymiany 2. stan bardzo dobry).
Dodam, że wycieków brak, wrażenia z jazdy są takie jakby ostatnio trochę bardziej twardo i trzęsie w przypadku jazdy po nierównościach.
Wykonany ręczny test nacisku z tyłu i puszczenia pokazuje delikatne bujanie (2x). Z przodu o tyle ile mogłem rozbujać jest stabilnie, czyli brak bujania.
Inne części zawieszenia sprawdzone przez mechanika i wszystko OK.
Z jednej strony wiek chyba już mówi o wymianie ale z drugiej strony chciałbym uniknąć sytuacji gdzie po wymianie nie zauważę różnicy).
jacek11 - 22-01-2025, 21:19
Jakie wartości pokazywała maszyna? Czy diagnosta przed pomiarem sprawdzał ciśnienie w oponach?
rafalsz - 23-01-2025, 12:15
jacek11 napisał/a: | Jakie wartości pokazywała maszyna? Czy diagnosta przed pomiarem sprawdzał ciśnienie w oponach? |
Przyczepność: przód (L71%, P72%), tył (L82%, P82%).
Amplituda: przód (L32mm, P31mm), tył (L17mm, P17mm).
Ciśnienie w oponach OK.
Damiano88 - 24-01-2025, 10:59
rafalsz, Jak prowadzi Ci się auto przy większych prędkościach? Bo mam podobny przebieg i też drażni mnie twardość tego zawieszenia, na przeglądzie wszystko wychodzi OK. Przy prędkościach ponad 120 km/h mam wrażenie że auto lata po całej drodze.
rafalsz - 24-01-2025, 12:21
Damiano88 napisał/a: | rafalsz, Jak prowadzi Ci się auto przy większych prędkościach? Bo mam podobny przebieg i też drażni mnie twardość tego zawieszenia, na przeglądzie wszystko wychodzi OK. Przy prędkościach ponad 120 km/h mam wrażenie że auto lata po całej drodze. |
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy i zachowanie samochodu, to nie zauważyłem pogorszenia w prowadzeniu.
Wczoraj wykonałem ponownie test na innej stacji diagnostycznej i wyniki są bardziej wiarygodne, gdyż wyniki są od 62-72% (tył-przód).
Myślę, że jest to sprawa twardości opon. Mam wielosezonowe (2.sezon) i chyba tu jest przyczyna. Ponieważ mamy zimę i są niższe temperatury stąd wzięło się u mnie zaobserwowanie problemu ze stukami. Po prostu guma robi się twardsza w tym okresie.
Na tą chwilę nic nie robię więcej, jeśli się nie pogorszy, to będę dalej obserwował (nasłuchiwał).
Fred.X - 24-01-2025, 17:03
Wymieńcie sobie gumy stabilizatora przód=tył i zobaczycie różnicę
jacek11 - 24-01-2025, 21:32
rafalsz napisał/a: | Przyczepność: przód (L71%, P72%), tył (L82%, P82%). |
rafalsz napisał/a: | czoraj wykonałem ponownie test na innej stacji diagnostycznej i wyniki są bardziej wiarygodne, gdyż wyniki są od 62-72% (tył-przód). |
Czyli przód na obu stacjach jest podobny. Inna sprawa z tyłem. Chyba że miałeś inaczej załadowany bagażnik.
Przednie amortyzatory są ok. Tylnym bym się przyjrzał.
|
|
|