Amortyzatory - kondycja |
Autor |
Wiadomość |
rafalsz
Nowy Forumowicz Rafał_Sz
Auto: Outlander 3 (2.0 4WD CVT)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2020 Posty: 12 Skąd: Nieborowice
|
Wysłany: 22-01-2025, 13:22 Amortyzatory - kondycja
|
|
|
Część,
Czy macie sposób/metodę jak określić stan amortyzatorów (10lat, 160kkm) poza stacją diagnostyczną?
W/g wykonanych pomiarów z dwóch stacji diagnostycznych skrajne wyniki (1. raczej już do wymiany 2. stan bardzo dobry).
Dodam, że wycieków brak, wrażenia z jazdy są takie jakby ostatnio trochę bardziej twardo i trzęsie w przypadku jazdy po nierównościach.
Wykonany ręczny test nacisku z tyłu i puszczenia pokazuje delikatne bujanie (2x). Z przodu o tyle ile mogłem rozbujać jest stabilnie, czyli brak bujania.
Inne części zawieszenia sprawdzone przez mechanika i wszystko OK.
Z jednej strony wiek chyba już mówi o wymianie ale z drugiej strony chciałbym uniknąć sytuacji gdzie po wymianie nie zauważę różnicy). |
_________________ Pozdrawiam
Rafał |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11195 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-01-2025, 21:19
|
|
|
Jakie wartości pokazywała maszyna? Czy diagnosta przed pomiarem sprawdzał ciśnienie w oponach? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rafalsz
Nowy Forumowicz Rafał_Sz
Auto: Outlander 3 (2.0 4WD CVT)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2020 Posty: 12 Skąd: Nieborowice
|
Wysłany: 23-01-2025, 12:15
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Jakie wartości pokazywała maszyna? Czy diagnosta przed pomiarem sprawdzał ciśnienie w oponach? |
Przyczepność: przód (L71%, P72%), tył (L82%, P82%).
Amplituda: przód (L32mm, P31mm), tył (L17mm, P17mm).
Ciśnienie w oponach OK. |
_________________ Pozdrawiam
Rafał |
|
|
|
 |
Damiano88
Nowy Forumowicz
Auto: MOP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2023 Posty: 16 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2025, 10:59
|
|
|
rafalsz, Jak prowadzi Ci się auto przy większych prędkościach? Bo mam podobny przebieg i też drażni mnie twardość tego zawieszenia, na przeglądzie wszystko wychodzi OK. Przy prędkościach ponad 120 km/h mam wrażenie że auto lata po całej drodze. |
|
|
|
 |
rafalsz
Nowy Forumowicz Rafał_Sz
Auto: Outlander 3 (2.0 4WD CVT)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2020 Posty: 12 Skąd: Nieborowice
|
Wysłany: 24-01-2025, 12:21
|
|
|
Damiano88 napisał/a: | rafalsz, Jak prowadzi Ci się auto przy większych prędkościach? Bo mam podobny przebieg i też drażni mnie twardość tego zawieszenia, na przeglądzie wszystko wychodzi OK. Przy prędkościach ponad 120 km/h mam wrażenie że auto lata po całej drodze. |
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy i zachowanie samochodu, to nie zauważyłem pogorszenia w prowadzeniu.
Wczoraj wykonałem ponownie test na innej stacji diagnostycznej i wyniki są bardziej wiarygodne, gdyż wyniki są od 62-72% (tył-przód).
Myślę, że jest to sprawa twardości opon. Mam wielosezonowe (2.sezon) i chyba tu jest przyczyna. Ponieważ mamy zimę i są niższe temperatury stąd wzięło się u mnie zaobserwowanie problemu ze stukami. Po prostu guma robi się twardsza w tym okresie.
Na tą chwilę nic nie robię więcej, jeśli się nie pogorszy, to będę dalej obserwował (nasłuchiwał). |
_________________ Pozdrawiam
Rafał |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 316 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-01-2025, 17:03
|
|
|
Wymieńcie sobie gumy stabilizatora przód=tył i zobaczycie różnicę |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11195 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-01-2025, 21:32
|
|
|
rafalsz napisał/a: | Przyczepność: przód (L71%, P72%), tył (L82%, P82%). |
rafalsz napisał/a: | czoraj wykonałem ponownie test na innej stacji diagnostycznej i wyniki są bardziej wiarygodne, gdyż wyniki są od 62-72% (tył-przód). |
Czyli przód na obu stacjach jest podobny. Inna sprawa z tyłem. Chyba że miałeś inaczej załadowany bagażnik.
Przednie amortyzatory są ok. Tylnym bym się przyjrzał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|