Outlander III GEN Techniczne - Silnik 4j11 - regeneracja czy uzywany
szczepanl - 23-08-2025, 12:44 Temat postu: Silnik 4j11 - regeneracja czy uzywany Szanowni,
w moim OIII (benzyna, 4WD, 4j11) 230kkm, silnik dokonał żywota (upalony zawór). Regeneracja czy szukać używki? Jeżeli regeneracja to czy polecicie kogoś z okolic Krakowa?
Jeżeli używka, to czy są sprawdzone źródła?
Fred.X - 23-08-2025, 12:52
Zawsze remont będzie lepszy , możesz kupić używkę za 6 koła i za chwilę też ją remontować
ledziu - 24-08-2025, 09:09
| Cytat: | | możesz kupić używkę za 6 koła i za chwilę też ją remontować |
Albo usłyszeć po nieudanym remoncie że pan od obróbki wału dał ciała, albo pan od głowicy dał ciała, albo pan od gratów dał ciał bo miał podrobiony pierścionek na tłok nr 2 albo hmmm już nikt bo ten co składał i odpalał jest zawsze świetny oraz święty
Krzyzak - 24-08-2025, 11:54
Ja akurat jestem zwolennikiem kupna silnika z auta, gdzie można go odpalić, sprawdzić, powąchać, obejrzeć czy coś cieknie, jak pracuje, jak olej wygląda, jakie są spaliny, posłuchać itd.
Jeżeli silnik nie należy do grupy silników, które sprawiają problemy ze swojej natury to jest to rozwiązanie szybsze, tańsze i pewniejsze.
benypb - 31-08-2025, 19:39
A jaki powód upalenia zaworu? masz LPG zainstalowane ?
To masz - 01-09-2025, 07:03
Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna.
aggio - 01-09-2025, 11:41
Ale silnik się zatarł czy jak? Jak upalony zawór to remont głowicy a nie silnika.
benypb - 02-09-2025, 19:34
| To masz napisał/a: | | Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna. |
Co masz na myśli?
Bo wymianę oleju na czas czy regulację luzu zaworowego ?
szczepanl - 02-09-2025, 21:42
| To masz napisał/a: | | Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna. |
pewnie tak, przy ~100k zaczął brać olej, a ponieważ wcześniej ani kropelki, przeoczyłem i jeździłem trochę "na sucho". I tak, z dolewaniem, zrobiłem kolejne ~120k, aż do dnia awarii.
To masz - 04-09-2025, 11:45
| benypb napisał/a: | | A jaki powód upalenia zaworu? masz LPG zainstalowane ? |
| To masz napisał/a: | | Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna. |
| benypb napisał/a: | Co masz na myśli?
Bo wymianę oleju na czas czy regulację luzu zaworowego ? |
Odpowiadałem na twoje pytanie, a pytałeś o powód wypalenia zaworu, więc to mam na myśli. Brak weryfikacji luzów i nie wykonywanie regulacji, taka przyczyna wypalenia.
szczepanl - 04-09-2025, 17:42
Akurat regulacja zaworów robiona zgodnie z zaleceniami.
kotakot - Wczoraj 8:20
Trochę się podępnę pod wątek i zapytam ile Wam wytrzymał silnik? Prawdę mówiąc, zawsze słyszałem że to dobra konstrukcja bez turbo itd i przy dobrym serwisie to i 400-500k da radę a tu 200 z hakiem jak.wyzej to ciut poniżej moich oczekiwań...
Fred.X - Wczoraj 17:26
Jak jest źle wyregulowana instalacja LPG to też upali zawory
jacek11 - Wczoraj 21:48
kotakot, Posiadasz auto od nowości?
kotakot - Dzisiaj 22:25
| jacek11 napisał/a: | | kotakot, Posiadasz auto od nowości? | tak, kupiłem pod koniec 2019 tuż przed covidem i inflacją wersję podstawową w promocji i była to jedna z lepszych inwestycji jakie mi się w życiu udało zrobić przypadkiem. Ale te 200k mnie trochę zaniepokoiło, do 400k nie dojeżdzę nim na bank ale 200k - kto wie.
|
|
|