To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Pajero 2.5 TD II - co ile wymiana paska książkowo

2500tci - Wczoraj 11:48
Temat postu: Pajero 2.5 TD II - co ile wymiana paska książkowo
Ponowne Hej,

Czy ktoś widział co jest w książce ?

Pozdrawiam

Bizi78 - Wczoraj 12:24

Dobrze by było napisać który pasek 8) .
2500tci - Wczoraj 12:25

Zasadniczo można się martwić tylko o rozrząd :)

[ Dodano: 24-08-2025, 12:28 ]
Dobra wiem już chyba z Twojego innego postu,że co 90 000. Ja mam 44 dopiero ale pasek jest stary. Chociaż do sklepu jeżdzę wynalazkiem z 90 roku co ma 9000 km a pasek jest oryginalny ale też myślę o wymianie.

Bizi78 - Wczoraj 12:43

Dzisiejsze kiepskiej jakości zamienniki ja bym wymieniał powiedzmy co 60kkm.
Skoro piszesz, to że jest stary (cokolwiek to oznacza) to ja bym go profilaktycznie wymienił.
Terenówki to auta, które dostają po tyłku to tym bardziej ja bym częściej rozrząd wymieniał dla spokojności.

2500tci - Wczoraj 12:45

No ale ładnie wygląda i jest na pierwszy montaż. Jak będę kupował pasek to oryginał. Wiesz może w jakiej pozycji mają być wałki balansujące jakbym nie zakładał tego wąskiego paska ?

Masz może manual jakie momenty dokręcania śrub ? i jak to wygląda ?

Czasem podróżuje autem co ma oryginalny pasek i ma juz 34 lata a pasek ma 35 tylko przebieg 9000 :) Pasek jeszcze marki Pirelli :)

Krzyzak - Wczoraj 14:04

2500tci, ściągnij sobie serwisówki z
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449

wszystko powinno być wyjaśnione
nie znam tego silnika, ale jeśli balanse są analogicznie do innych, to wąski pasek napędza jeden wałek a drugi jest od pompy oleju
brak wąskiego paska = brak działania tylko 1 wałka
drugi wałek niektórzy wyciągają fizycznie - wtedy trzeba odkręcić pokrywę pompy oleju a panewki wałka zamontować tak, żeby olej nie uciekał, bo normalnie są otwory na smarowanie z obu stron

2500tci - Wczoraj 23:38

Wygląda ,że tu wałki balansujące są dwa i oba są zasilane tym krótkim wąskim paskiem.
Skoro inni tu nadmieniali,że można go nie montować to chyba nie jest możliwe aby napędzał on pompę oleju ?

Pozdrawiam

PS jednak odnalazłem ,że jeden z wałków chyba napędza pompę oleju tylko niewiele z tego zrozumiałem. Jak w takim razie można jeździć bez tego krótkiego paska ?

Krzyzak - Dzisiaj 6:52

Ale dlaczego nie chcesz montować? Miałem okazję robić silnik benzynowy i po wyjęciu balansów działał normalnie, ale obu.
Są do tego zestawy na necie - tylko musisz poszukać do TD, bo ja robiłem w 4G63DOHC w eclipse 1G.
https://www.magnusmotorsp...limination-kit/

https://www.youtube.com/watch?v=WEUOGMZqmPE

2500tci - Dzisiaj 9:25

Słyszałem,że są z tym jakieś kłopoty. Po za tym to dodatkowe znaki chyba do ustawiania ?



Zasugerowałem się postem,że ktoś tam nie miał tych wałków ale jak rozumiałem koła zostały.

Cytat : "Panowie nabyłem chwile temu Pajero z 1993roku, zabrałem sie za wymiene rozrządu i ku mojemu zdziwieniu po demontażu górnej osłony zobaczyłem, że nie mam paska zębatego na wałkach balansowych. Wyczytałem, że można jezdzić bez tego pasaka (zresztą od zakupu sam zrobiłem prawie 2kkm i wszystko ok ). Chciałbym jednak go zamontować ale jak sprawdzic czy przypadkiem któys z wałków nie jest przytarty, czy ręką jestem wstanie wyczuć? z jakiegos powodu ktos wczesniej zrezygnował z tego paska. Czy są tam znaki jak prawidłowo ustawić wałki a może ktos z was na fote np z autodaty odnosnie ustawienia. Ostatnie npytanie na podpowiedz jak zdemontowac koło pasowe na wale, sruba się odkręciła ale koło nie chce zejsć z wału....."


Wstępne niepotwierdzone informacje :

https://delicaforum.com/index.php?threads/l300-4d56-balance-shaft-delete-question.7597/

Potwierdzają,że pozycja wałków jest nieistotna i nie wspierają one pompy olejowej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group