To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Luźny pasek rozrządu 2.0

mateuszx47 - 08-09-2025, 18:49
Temat postu: Luźny pasek rozrządu 2.0
Witam
Na wstępie napiszę że przeczytałem już chyba wszystkie tematy na temat rozrządu.

W 2022 robiłem rozrząd komplet, wszystko dobrze ustawione na znaki itp,itd zrobiłem około 30tys. Km
W zeszłym roku zmieniając górna pokrywę rozrządu zauważyłem że pasek ma luz na kółkach, odstawiłem auto do mechanika wymieniliśmy pasek, napinacz hydrauliczny, napinacz paska i rolkę
Dziś nie minął nawet rok od wymiany, zaglądam pod maskę a pasek znowu luźny na kółkach, przez cały czas kontrolowałem stan paska i napięcia.


Gdzieś wyczytałem że zależy w jakim połozeniu znajduje się wał i wałek względem siebie bo w jednym bedzie większe napreżenie paska od strony napinacza a w innym pasek będzie lużniejszy

Odpaliłem auto pasek się napiął zrobiłem parę km zgasiłem i pasek byl napięty
Czy ten silnik tak ma że pasek potrafi być luźny??
Nie widzi mi się co roku wymiana rozrządu, nie wiem co robić czy odstawić do mechanika kolejny raz
Sprawdzę jeszcze rano po nocy czy dalej będzie napięty

Pasek po wymianie

Luźny pasek

Pasek po odpaleniu

Krzyzak - 09-09-2025, 07:51

Nie patrz na losowe pozycje - ustaw wał i górę na TDC1 i wtedy sprawdzaj.
mateuszx47 - 10-09-2025, 16:32

Krzyzak napisał/a:
Nie patrz na losowe pozycje - ustaw wał i górę na TDC1 i wtedy sprawdzaj.


Byłem dziś u znajomego mechanika kręciliśmy walem tak żeby rozrząd ustawić na znaki dolne T na kole pasowym i kółka na górne znaki
I dokładnie w tym momencie gdy był na znakach robi się luz, dosłownie 5mm dalej i pasek jest już napięty czy ten rozrząd tak ma że robi się luz na pasku??

Zdjęcie z 1 posta z luźnym paskiem jest z zeszłego roku, wtedy luz występował w innym miejscu widać że kółka nie są na znakach

Na zdjęciu pasek uniesiony jest do góry

Krzyzak - 11-09-2025, 07:48

Dobrze by było aby ktoś z tym silnikiem się wypowiedział. Bo widzę, że tu jest rozrząd ze znakami w innym położeniu niż w starych DOHC, gdzie znaczniki musiały "patrzeć" na siebie. Generalnie to luz jest możliwy, bo w pewnych położenia sprężyny zaworowe nie naciskają na wałki rozrządu - dlatego są procedury, które w innych silnikach Mitsu przewidują napięcie paska po przestawieniu o 2 zęby, aby ten naciąg uzyskać.
Czy tu jest luz dozwolony - nie wiem, ale pasek ma wstawki z kewlaru i aż tak się nie rozciąga. Ja bym się martwił, gdyby był problem taki, że luz wynosi ponad długość 1 zęba - tu sytuacja nie występuje.

mateuszx47 - 11-09-2025, 17:46

Byłem już u kilku mechaników i usłyszałem że ten luz jest możliwy, bo w pewnym ułożeniu sprężyny nie naciskają na wałek który się cofa tak jak Krzyzak, piszę wyżej.
Gdy w zeszłym roku robiłem rozrząd mechanik też mi mówił że ten pasek się dopina podczas pracy, mało tego stał akurat Outlander na warsztacie też z 4g63
I specjalnie zdjęli pokrywę rozrządu żeby pokazać że też ma luźny pasek między kółkami ale jakoś wierzyć mi się nie chciało.
Wychodziło by na to że od zeszłego roku cały czas robi się luz w pewnym momencie tylko akurat nie trafiałem na znaki
Wydaję mi się że gdyby było coś nie tak już bym to odczuł tym bardziej że robiłem w lipcu trasę 700km praktycznie na strzała z jedną przerwa 20min a tak ciągle 140-160-180 km/h i wszystko działa jak należy
No ale ja mechanikiem też nie jestem i pewności 100% nie mam.
Może jakiś spec się wypowie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group